Peste câmpul de la Ghercești s-a așternut liniștea. O cruce și lumânările aprinse zilnic de o familie din zonă amintesc de tragedia din 23 august 2012, zi în care comandorul Aurelian Cojocaru a ales să se sacrifice pentru a salva alte vieți.
Pilotul cu albastrul cerului în suflet a devenit Eroul Craiovei. Un om special, un profesionist desăvârșit, Aurelian Cojocaru ne-a adus în atenție curajul, onoarea și sacrificiul, valori caracteristice elitei aviației românești. O elită nedrept ascunsă într-un con de umbră.
Vorbim despre piloții noștri numai atunci când se întâmplă o nenorocire.
Comandorul Aurelian Cojocaru, pilotul care se juca cu avionul nr. 718 deasupra Craiovei, a plecat în Escadrila Cerului, după ce a evitat casele și oamenii, a evitat magistralele de gaze din zonă, sperând să poată salva avionul și, în ultimă instanță, să se salveze. Cu profesionalism și curaj a reușit să evite o catastrofă. Numai că, la Craiova, zborul Șoimului a fost frânt de un stâlp. Un stâlp dezafectat, rămas așa, în câmp. Nu este singurul. Pentru această neglijență nu răspunde nimeni?
Dacă cineva încearcă să ia fier din acei stâlpi, face pușcărie. Cei care ar fi trebuit să-i care de acolo, de foarte mult timp, ce fac?
Nu știu dacă, în lipsa stâlpului, comandorul Aurelian Cojocaru ar fi reușit să se salveze. Poate că da…
Lasă un comentariu
A aparut numarul 156 al publicatiei “Timona”, editata de Liga Maistrilor Militari de Marina.
http://www.lmmm.ro
Va invitam sa o rasfoiti.
http://www.lmmm.ro/rev-timona-156.pdf
Vizionati un interviu al unei femei puternice…. sotia Comandorului Aurelian Cojocaru…. in permanenta, i-a fost teama de acel telefon…. un telefon care anunta intotdeauna…. moartea.
Oricarui femei, sotie de pilot, ii este teama de acel telefon….
Doamna Cojocaru, poate are mare dreptate…. un pilot de vanatoare, isi iubeste probabil, avionul mai mult decat, propria sotie…
*
http://youtu.be/MMDwE-We9z4
*
Domnule Comandor…. Liga Militarilor Profesionisti va prezinta Onorul!!
Cu scuze, pentru ca in ultima perioada din motive obiective, nu am participat la discutiile de pe site, si inainte de alte comentarii as dori sa aduc un ultim omagiu COMANDORULUI AURELIAN COJOCARU care a dat dovada de profesionalism, lucru care nu poate fi spus despre unele persoane care ne conduc destinele.
DUMNEZEU SA II ODIHNEASCA…
In alta ordine de idei din punctul meu de vedere un ochi ride, iar celalalt plinge referitor la acest site.
Din punctul meu de vedere nu este admisibil, ca pe un site, care apara interesele militarilor profesionisti, sa apara comentarii din partea unor militari apartinind presupun unor armate straine si care poate ca l-au cunoscut pe AURELIAN COJOCARU.
Eu aici vreau sa subliniez faptul ca pe majoritatea colegilor nostri nu ii intereseaza decit obtinerea de beneficii de pe urma acestei ligi fara a ridica un deget, in comparatie cu militarii straini care dezinteresati uamaresc aceste site-uri
Cu strima
Gabriel Florin Cocus
Vicepresedinte L.M.P.
Consiliul Director al Ligii Militarilor Profesionisti din Romania, va indeamna sa tineti un moment de reculegere, in memoria comandorului Aurelian Cojocaru, care a plecat dintre noi, pe 23 august 2012, in timpul zborului cu aeronava de lupta IAR-99 Soim.
*
A urcat la Cer!
Acum face parte din flotila aeriana a lui Dumnezeu!
EL este EROUL care a ales sa moara, pilotand pana in ultima clipa avionul de lupta, reusind sa evite o catastrofa, si sa nu intre in casele oamenilor…
ESTE UN EROU AL ROMANIEI…. CINSTITI-I MEMORIA…
*
Danut ALBU – Presedinte L.M.P.
Pe campul unde a cazut avionul se mai gasesc si acum resturi. Am fost acolo si am ramas mut. Daca eram in alta tara, nu pleca nimeni pana nu se aduna totul, cu lupa si penseta!
CUVINTELE SUNT PUTINE SI INUTILE ACUM .
ASA SE INTAMPLA INTOTDEAUNA.
CEI CE ISI FAC DATORIA FATA DE TARA INDIFERENT DE DOMENIU , SUNT SLAVITI INTOTDEAUNA CAND NU MAI SUNT IN VIATA .
ASA S-A INTAMPLAT SI CU COMANDORUL COJOCARU .
DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA IN PACE .
R.I.P.
ASTFEL AU SFARSIT MULTI PILOTI DE INCERCARE. NU SE PUNE PROBLEMA DE EROARE DE PILOTAJ CI DE DEFECTIUNI ALE APARATELOR DE ZBOR.
EXISTA UN COD AL PILOTILOR, PRIN CARE AU OBLIGATIA DE A EVITA IN CAZ DE ACCIDENT, ZONELE POPULATE.
DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA !!!
IAR FAMILIEI, SINCERE CONDOLEANTE.
R.I.P..and remember always..
Avem piloti foarte bine pregatiti, dar nu avem avoane…
Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca-n pace pe Eroul Craiovei…
In perioada comunista, Romania a achizitionat avioane noi si moderne la acea vreme, din URSS. Am avut banii necesari, pentru ca eram o tara care produceam foarte mult in toate domeniile, si exportam foarte mult pe toate continentele.
Acum nu ne permitem, sa cumparam avioane de lupta, nici macar second-hand…
Intrebare:
Cand credeti ca a fost mai Romania mai bogata, in perioada comunista sau in capitalism?
Oare cum am ajuns aici?
L-am sunat pe Presedintele nostru al LMP, si am intrebat cine a realizat acest video-clip emotionant.
Iti multumim Oana Nuta! Iti multumim pentru tot ce-ai facut pentru Liga!
Esti de-a noastra, imparti emotiile, necazurile, bucuriile si mai ales, realizarile ligii cu noi!
Esti camaradul nostru! suntem mandri de asta.
Stoian, membru LMP
Un clip emotionant…. si extraordinar de bine realizat de camaradul nostru Oana Nuta.
Off… Dumnezeu sa-l odihneasca pe acest barbat al aviatiei militare romane!
Doamne… de ce ii iei la tine pe cei mai buni?
Condoleante familiei indurerate….
Dumnezeu sa il odihneasca in pace… a murit incercand sa salveze avionul, si sa evite prabusirea pe casele cartierului craiovean.
De ce oare, toti piloti au in instinct asa ceva? Sa isi sacrifice viata, decat sa produca o tragedie la sol , in randul civililor…
Au ramas putini oameni de valoare in tara asta… oameni de Onoare, care sunt in stare sa-si sacrifice viata in slujba patriei…
ce este tragic, e ca acestia sunt doar… militari.
Dumnezeu sa-l aibe in paza pe Comandorul Cojocaru…
Marinarii profesionisti din Fortel Navale, sunt alaturi de familia indurerata si de camarazii Comandorului Cojocaru…
Craiovenii trebuie sa-i cinsteasca memoria in fiecare an pe 23 August…
Inca un pilot cazut la datorie pe altarul patriei…
Sa-i fie tarana usoara…
Ce se intampla cu acea asociatie din Craiova, Romil? Mai exista? nu au postat nimic despre pilotul erou craiovean. De doi ani, nu au mai avut nicio activitate in sprijinul militarilor profesionisti. Pacat, au dezamagit, nu, numai militarii craioveni ci si multi militari din toata tara.
Mare pacat de pilotul erou al Craiovei, a plecat prematur din aceasta lume…
Va rugam sa comentati, doar pe subiectul articolului.
Va multumim.
Au stat si s-au ascuns dupa foisor, si de doi ani nu au avut nicio actiune in sprijinul sgp. Sunt, sau au fost alte interese acolo. Au ramas doar cativa membri de-i numeri pe degete, si i-am parasit si noi, militarii craioveni.
Pai se poate compara romilul cu cea mai profesionista asociatie socio-profesionala, LMP-ul? Se poate compara, site-ul romilului, ci site-ul LMP?
Sunt craiovean, dar trebuie sa recunosc ca cei din LMP, sunt intr-adevar profesionisti, ceilalti… romilul…amatorism curat.
Liga militarilor profesionisti, este singura asociatie care a demonstrat ca merita respect din partea militarilor profesionisti.
Felicitari!
Atragem atentia celor care, trimit comentarii despre activitatea celor din Romil, sa-si expuna parerile, multumirile sau nemultumirile pe site-ul lor, si nu pe site-ul LMP.
Daca nu publicam comentariile dumneavoastra, suntem acuzati de cenzura. Rugamintea noastra este, sa va limitati a comenta, doar la activitatile Ligii Militarilor Profesionisti, si la articolele postate pe site-ul nostru.
Va multumim pentru intelegere.
Lupu Mugurel – Vicepresedinte LMP
Oare cati piloti de valoare trebuie sa moara?
Cand vom avea si noi, avioane moderne de ultima generatie?
In perioada antebelica si interbelica, industria aeronautica romana, producea celebrul IAR-80 proiectat si construit de celebru inginer, Ion Grosu.
La inceputul razboiului, era considerat al patrulea avion de vanatoare din lume, poreclit de rusi “maturoiul romanesc”.
Traditia a continuat si in perioada comunista, chiar daca s-au achizitionat avioane de lupta sovietice, s-a demarat proiectul “soimul”.
Din pacate lipsa modernizarii, a cercetarii si implicit a banilor, mai ales dupa 1990, a dus la o stagnare a industriei aeronauticii romanesti…din pacate.
Slava celui care a ales moartea, pentru viata semenilor sai de la sol…
ARIPI FRANTE…
Mugurel Lupu -Vicepresedinte LMP
IAR-80 – “Maturoiul Romanesc”
NUMARUL 4 IN LUME IN AL DOILEA RAZBOI MONDIAL
– Constructor: Ion Grosu
– Motor: IAR K-14 – 1000 A – motor in stea dublacu 14 cilindri
– Viteza maxima: 550 km/h la 3.970 m
– Inaltime maxima: 10.500 m
– Raza de actiune: 940 km
– Echipaj: 1 pilot
– Timp de urcare la 5.000 m: 6 min
– Armament:
2 tunuri: MG 151/20
4 mitraliere FN (Browning) – 7,92mm
IAR-80 era poreclit de rusi “Maturoiul Romanesc” deoarece facea ravagii in randul IAK-urilor, avianele de vanatoare sovietice. De exemplu intr-o lupta aeriana 270 de IAK-uri au fost doborate. Pierderile de partea romana au fost numai de 11 avioane.
Din pacate niciun avion IAR-80 nu a fost pastrat si Muzeul Aviatiei Romane nu are un asemenea exemplar original din timpul razboiului. In schimb il are Turcia perfect functionabil, un IAR-80 original, construit in 1942.
http://youtu.be/CGsv1CFBw6U
Se mai merita in ziua de azi, in aceasta societate infecta si falsa, sa ai caracter, sa fi un erou?
Eu cred ca nu…
Eroi au fost, Eroi sunt inca… a salvat vieti omenesti, pentru a si-o pierde pe-a lui…Dumnezeu sa-i odihneasca in pace…
DANUT M- Vicepresedinte LMP.