vineri 11 oct 2024

SPONSORI OFICIALI

CUNOAȘTEREA LEGII – PRIORITATE A MILITARILOR PROFESIONIȘTI!

monitorulof_640x480

Activitatea militară nu este posibilă fără rigoare profesională, fără cunoașterea și respectarea legilor, regulamentelor și ordinelor. În toți anii care au trecut, activitatea militarilor profesioniști a fost reglementată de o serie de acte normative, a căror cunoaștere este obligatorie pentru orice militar, care trebuie să cunoască în profunzime ce drepturi și ce obligații are, atât în raporturile de serviciu, cât și după încetarea acestora.  În sprijinul camarazilor noștri, L.M.P. pune la dispoziție și servicii de consultanță juridică. Activitatea de consultanță juridică implică lămurirea  acelor aspecte mai greu de înțeles. Ea nu implică predarea materiei către cei neinteresați de cunoașterea obligațiilor și  drepturilor pe care le au. Pentru o bună cunoaștere, vă recomandăm studierea acestor acte normative:
*
– Legea nr. 384/2006 privind statutul soldatilor si gradatilor voluntari – Monitorul Oficial nr. 868 din 24/10/2006 –  http://www.moficial.ro/2006/0868.pdf
*
– Legea 51/2010  privind amendarea  Legii nr. 384/2010 – Monitorul Oficial nr. 188 din 24 martie 2010 –  http://www.moficial.ro/2010/0188.pdf
*
– Legea 23/2012 privind amendarea  Legii nr. 384/2010 – Monitorul Oficial nr. 49 din 20 ianuarie 2012 –  http://www.moficial.ro/2012/0049.pdf
*
– Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice – Monitorul Oficial nr. 852 din 20 decembrie 2010 –  http://www.moficial.ro/2010/0852.pdf
*
– Legea-cadru  nr. 284 / 2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice – Monitorul Oficial nr. 877/28 dec. 2010 –  http://www.moficial.ro/2010/0877.pdf
*
– Legea nr. 80/1995  privind statutul cadrelor militare – Monitorul Oficial nr. 155 din  20 iulie 1995 –  http://www.moficial.ro/1995/155.pdf

Lasă un comentariu

avatar

Sortează după:   Cele mai noi | Cele mai vechi | Cele mai votate
victor
Oaspete
victor
11 ianuarie 2021 13:48

buna,am o intrebare ,sunt soldat in termen(1an) si as vrea sa ma mut dintro brigada militara in alta din motiv ca este prea departe de familie de tot,si imi trebuie motive,cam ce motive as putea scrie in cerere de transfer pentru a-mi putea aproba cererea,am deja 6 luni si miau mai ramas 6

Mihai
Oaspete
Mihai
31 martie 2020 12:00

A trecut 1 lună si la unitatea in care vreau sa ma mut incă nu a ajuns, e normal?

Mihai
Oaspete
Mihai
31 martie 2020 11:59

Are cineva idee, care este traseul unui raport de mutare a unui sgp de la marină ,care se mută la uscat? Is curios prima dată după ce pleacă din unitate unde ajunge?

razvan
Oaspete
razvan
5 februarie 2019 9:42

Buna dimineata! Am plecat din sistem si tara in urma cu 3 ani, timp in care am “slujit” alt drapel; reintors de 2 saptamani acasa, as vrea sa-mi reiau activitatea de SGP sau, civil/rezervist fiind, sa incerc sa candidez pt un loc de Sof/Of pe filiera indirecta. Am fost SGV, respectiv, SGP timp de 7 ani intre 2009-2016, iar incepand cu Ianuarie 2019, am inteles ca ar fi un nou regulament care mi-ar permite reintoarcearea la ultima functie detinuta cu conditia sa nu fi plecat de mai mult de 4 ani din sistem. M-ati putea indruma spre acest regulament a.i. atunci cand ma voi prezenta la CMZ sa vorbesc in cunostinta de cauza cu personalul de acolo?
Va multumesc!

Munteanu
Oaspete
Munteanu
17 iulie 2018 21:11

Daca sunt Sgp-ist la fortele navale am posibilitatea de transfer catre scafandri de lupta?

Munteanu
Oaspete
Munteanu
17 iulie 2018 21:06

Buna seara! Daca eu ca SGP-ist nu am bacalaureatul luat nu am posibilitatea de a avansa. In cazul in care pe parcurs trec examenul de bacalaureat, am posibilitatea de a avansa de la SGP-ist la SubOfiter?

Cristian
Oaspete
Cristian
12 iunie 2018 17:28

Va vorbeste un fost militar roman (profesionist). ce va baga in cap la recrutari e apa de ploaie, tehnica si dotarile armatei romane este inca la nivelul anilor 1940 plus ca nu se respecta contractul de munca,au tras 25% din salarii fara sa intrebe pe cineva ceva,din acest motiv am demisionat iar acum dupa aproape 8 ani de la demisie,timp in care am fost si sunt plect in strainatate, statul roman imi cere 1800 lei pentru scolarizare, ca- cica nu mi-am respectat contractul de munca si am demisionat cu cateva luni mai devreme (3) repet, motivul demisionarii a fost chiar contractul in sine si nerespectarea lui de catre stat, am fost angajat cu un salar si la urma au tras 25% ca- cica- criza financiara… nu mai spun de ce inseamna armata romana… , cheta de bani pentru maturi si alte ustensile, jalnic..mai rau decat armata obligatorie. regret ca am servit aceasta tara infecta-ta de corupti si mafioti. cascati ochii fratilor, mergeti in alte tari unde sunteti bine primiti,reeducati si ajutati de catre stat nu mai slugiti pentru romania,nimic nu se va schimba in bine in sarmana tara iar voi va veti trezi intr-o lume unde veti platii si dreptul de a respira-ca doar mai pe aerul pe care il respirati lipseste o taxa… in rest… vai si amar. unde esti ceausescule sa vezi ce au facut marlanii cu poporul roman….?????

branza laurentiu
Oaspete
branza laurentiu
17 aprilie 2018 18:36

buna ziua, am si eu o intrebare: ce pot sa fac in situatia in care un comandant dintr o unitate nu ti aporoba un raport pentru a candida la selectia pentru subofiteri, precizez ca am facut pana acum5 rapoarte , m a lasat sa astept si intr un final mi a scris pe unul din ele ca nu l aproba fara sa mi dea o explicatie, ma pot adresa ministrului sau ce pot sa fac in situatia in care imi este ingradit un drept de a avansa in cariera. multumesc!

facebook-profile-picture
Administrator
20 aprilie 2018 20:50

Da

George
Oaspete
George
26 ianuarie 2018 3:28

Buna ziua! Am si eu o intrebare daca ma poate ajuta cineva. Sunt caporal si doresc sa imi deschid o firma, un srl. Pot sa deschid pe numele meu? Va multumesc.

facebook-profile-picture
Administrator
27 ianuarie 2018 0:51

NU!

Marian Udrea
Oaspete
Marian Udrea
25 ianuarie 2018 17:21

Doresc să aflu daca se poate daca soferi de ambulanta au dreptul la sporul de preventie de 11% si daca da vreau sa stiu legea si articolul.
Multumesc anticipat.

Adrian
Oaspete
Adrian
27 noiembrie 2017 12:42

Buna ziua! Ce se poate face în situația în care am făcut un raport de mutare la o alta arma și rezoluția a fost negativa? Motivul: lipsa de personal. Menționez ca înaintea mea au mai plecat alți colegi , bineînțeles cu pile și relații. Dacă îi dau în judecata, credeți ca e o soluție?

Alexandru Neculai
Oaspete
Alexandru Neculai
30 august 2016 13:51

Bună ziua! Îmi puteți oferi un model de raport de transfer la o alta unitate?

Mulțumesc anticipat! mail: alex.neymar25@yahoo.com

Marius
Oaspete
Marius
27 aprilie 2016 2:54

cum pot sa ma mut de la o unitate la alta daca arma difera ?

Carbunaru Alin
Oaspete
Carbunaru Alin
13 aprilie 2016 16:54

Saluat! As vrea sa ma mut si eu la o alta unitate,cunoasteti unitati militare care au nevoie de personal,sunt un amarat de soldat…

pavel_daniel1988
Membru
pavel_daniel1988
18 martie 2016 18:55

Buna seara colegi dragi,sunt un amarat de caporal, am si eu o mica nelamurire si as vrea un mic ajutor din partea voastra,as dori sa imi fac un PFA imi poate spune cineva daca am voie?

facebook-profile-picture
Administrator
18 martie 2016 20:54

Fa-l pe numele sotiei… sau pana la urma… “trebuie sa stie cineva?”

Cristian
Oaspete
Cristian
29 mai 2015 20:43

Salut! As vrea sa aflu de ce nu suntem trecuti pe noua grila de salarizare. De ce dupa 15 ani vechime iau acelasi salariu ca si un coleg nou incadrat? Mentionez ca in contractul de munca am trecuta fabuloasa suma de 740 roni. Unde ma pot interesa inafara de serviciul financiar din cadrul unitatii mele…care e varza!

Cap. Udrea Adrian
Membru
18 martie 2016 21:15

Cristian….. Nu am înțeles întrebarea… Ai văzut tu nouă grilă de salarizare ??? În acest moment suntem prevăzuți în anexă 7 a legii 284…. Lege care este încă în vigoare… Este foarte adevărat ca în noua lege a salarizării va există un capitol distinct pentru miliari ( toate categoriile de militari )… Dacă studiezi puțin legea vei înțelege modul în care este calculat salariul tău ( sau mă rog…. Solda ta lunară… Ca să vorbim pe lege… )…. Te poți interesa a serviciul financiar din unitate ta, serviciu care este OBLIGAT să te elucideze…..

Gigi
Oaspete
Gigi
3 martie 2016 17:17

Nu e varza….
Nu cunosc…si asta e o mare diferenta

Dani
Oaspete
Dani
25 aprilie 2015 9:59

Buna ziua
Am intrat a vad daca am primit raspuns la intrebarea anterioara sa daca am cel putin un coment.
Spre uimirea mea nu era nimica dar poate cineva o sa citeasca si poate o sa si raspunda.
Am revenit cu o noua intrebare.
Daca cadrele militare nu primesc bani de echipament in anyul in curs,o sa-i primeasca retro anul urmator.
De ce nu se aplica treaba asta si la SGP atunci cand nu primesc echipamentul la timp si aici ma refer la tinuta si bocanci.
Acest lucru se intampla in multe UM si trec 2 sau mai multi ani in care SGP-ul trebuie sa se descurce si pe deasupra nu primeste echipamentul retro ci  dimpotriva i se da cu data in care a primit echipamentul.
SGP-ul nu e tot militar????????????

Cap. Udrea Adrian
Membru
18 martie 2016 21:21

Dani, statutul SGP-ilor prevede ca trebuie să primim normă de echipare…. Răspunsul din partea comandantului tău o să fie simplu… Nu sunt fonduri…. Ce te sfătuiesc eu : mai așteaptă puțin… Este în lucru un nou proiect de lege care va reglementa noul statul al militarilor , statut în care suntem cuprinși și noi…. Curând vom fi chemați și noi ( LMP-ul ) la consultări în ceea ce privește acest nou statut….

razvan
Oaspete
razvan
25 aprilie 2015 14:47

Poti da dovada de verticalitate si sa faci raport prin biroul DS catre cdt tau, sa ti se asigure conform L-384/2006, echipamentul militar la care ai dreptul. Vei vedea ce raspuns ai sa primesti.

Stoian lmp
Oaspete
Stoian lmp
25 aprilie 2015 14:16

spre uimirea ta, uite ca nu ai primit niciun raspuns. De ce crezi ca este dator cineva sa-ti raspunda? esti cumva membru lmp?

Catalin
Oaspete
Catalin
18 martie 2016 21:08

Asa, si daca nu e membru LMP, n are voie sa primeasca raspuns??sau tu raspunzi numai membrilor LMP??!!Dani, fa raport..e singura solutie..

facebook-profile-picture
Administrator
18 martie 2016 22:27

De obicei, nu facem diferente intre membri si simpatizantii ligii, dar, in unele cazuri, raspunsurile se pot afla foarte usor in unitati.

Au fost cazuri cand militari profesionisti, au pus intrebari fara a studia statutul propriu (L-384/2006 – cu completarile ulterioare L-51/2010 . L-23/2012 etc) si se suparau cand le indicam legile pentru documentare. Este mult mai usor sa primesti un raspuns “mura-n gura”…

Ingrijorator este faptul ca sunt foarte multi militari profesionisti, care nu cunosc Statutul SGP (nici macar numarul legii), de aici si lacunele in ceea ce priveste drepturile si obligatiile lor.

Dani
Oaspete
Dani
15 aprilie 2015 21:19

Buna ziua
Daca in 2010 sa taiat 25% din salari la toti bugetari iar acum uni bugetari au primit acesti bani inapoi,cei din MApN NU AU SI EI DREPTUL SA ISI PRIMEASCA ACESTI BANI INAPOI?
 

dragos hordei
Oaspete
dragos hordei
21 martie 2015 17:32

salut!as putea sa aflu in ce lege se precizează la reinoirea de contractului de munca de ce nu suntem trecuti pe noua grila de salarizare.
 

Cap. Udrea Adrian
Membru
18 martie 2016 21:24

Salut, în acest moment legea care reglementează acest aspect este legea 384/2006 cu modificările și completările ulterioare….. Nu înțeleg de ce va tot legați de nouă lege a salarizării… Ați vazut-o ??? Din ce cunosc eu legea este la nivel de discuție , inca nu exista fizic….

MariusGeo
Membru
MariusGeo
6 martie 2015 17:47

Salutare. Nu am postat de mult dar am citit comenturile pe aici de cate ori am avut ocazia. O intrebare am si eu . Unde gasesc si eu mai multe informatii despre L 17 (M124) din 18 .08.2006 mai exact sectiunea VI art 13 al 2…Multumesc mult si tineti tot asa 

MariusGeo
Membru
MariusGeo
9 martie 2015 17:06

Ms mult 

facebook-profile-picture
Administrator
7 martie 2015 14:50

L-17 il gasiti la serviciul financiar din unitatea unde va desfasurati activitatea.

florinc
Membru
florinc
25 februarie 2015 10:00

de ce spuneti asta domnule sobofiter ?subofiteri se uzeaza mai tare in armata ?

ClauDiu
Oaspete
ClauDiu
3 februarie 2015 19:35

sa trăiți ! Voi deveni in scurt timp SGP .. as vrea sa ma transfer de la unitatea la care voi fii detașat ! Ma poate ajuta cineva cu niște sfaturi ? sau un model de transfer ? 
E destul de vital pentru mine .. Sa ma mut ! Astept un email ! 
 
 
 
Multumesc anticipat !

Dan Cozma
Oaspete
Dan Cozma
28 septembrie 2014 9:48

Dan Cozma 
salut ! am fost ofiter si va inteleg f. bine! cat am lucrat, m.a.c.-ii au fost sprijinul meu principal. va salut si va respect !

tiberiu
Membru
tiberiu
18 septembrie 2014 13:53

Buna
Ma aflu pt prima data aici si ma alatur si eu spiritului de lupta pe care observ ca sgp- eii il au pe acest site
Ma bucur nespus de mult de aparitia lui pt ca altfel aveam senzatia ca nu te poti exprima nicicum si la nimeni
Mentionez ca sunt sgp de 15 ani prin armata
Toate bune!

Miron Dumitru
Oaspete
Miron Dumitru
12 septembrie 2013 15:14

Atentie, linkurile ce fac trimitere la legi nu se deschid! Folositi opțiunea insert/edit link!

casian
Oaspete
casian
8 martie 2013 16:57

DAMIAN esti un ……… . Noi MAC-ii daca plecam din sistem mai avem o mesrie si ne descurcam ,dar tu daca ai plecat esti fiul ploii…

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
9 martie 2013 17:13

Dragi Camarazi!

Noi cei din conducerea Ligii facem urmatoarea precizare:
Liga Militarilor Profesionisti este o liga socio-profesionala, non-guvernamentala, non-profit, apolitica si mai ales,
ATENTIE!      NON-SINDICALA.
Sunt colegi de-ai nostri care fac anumite confuzii deci mare atentie!
Cititi cu atentie STATUTUL L.M.P. care se afla afisat pe site.
Sunt interzise atacurile la persoana si denigrarile de orice fel. Foarte multe comentarii nu au fost afisate pe site din aceasta cauza.
Nu uitati ca suntem militari si pe site-ul L.M.P. flutura un drapel pe care e scris ”ONOARE SI PATRIE!”.
Orice comentariu intra printr-un filtru inainte de a fi publicat. Fiind un site democratic acceptam si unele critici dar constructive si la obiect fara a face atacuri directe asupra unei institutii sau fara a leza vreo persoana.
Va multumim pentru intelegere!
.

Dragi camarazi!
Numai prin dialog si diplomatie speram sa reusim sa schimbam si sa imbunatatim Statutul gradatului profesionist din Armata Romana!
Liga Militarilor Profesionisti, a avut si v-a avea in continuare si alte actiuni si activitati:
– activitati de cinstirea memoriei eroilor neamului.
– depuneri de coroane.
– activitati culturale.
– actiuni sportive prijeluite cu ocazia unor zile festive.
– excursii, actiuni de socializare de recreere cu ocazia unor sarbatori intre  membri ligii si familiile acestora.
– contacte si colaborari cu alte ligi si asociatii socio-profesionale din toata tara.
– colaborari si activitati comune cu Asociatia “Cultul eroilor” – filiala Constanta si cu Asociatia “Erou Cpt.Av.Alexandru Serbanescu”
– audiente la M.Ap.N. si dialoguri constructive cu reprezentatii institutiei.
.

Salutam pe toti camarazii din Constanta sau din tara  care s-au inscris in Liga Militarilor Profesionisti!
Cu respect,

Lupu Mugurel – F-222 – Vicepresedinte L.M.P.
 

 
ONOARE SI PATRIE!

facebook-profile-picture
Administrator
9 martie 2013 17:06

Casian nu ti-am postat acel cuvant jignitor, din motive lesne de inteles.
Salutari camarazilor din Brasov din partea Constantei!
 

CASIAN
Oaspete
CASIAN
9 martie 2013 21:27

Salut DANE , multe salutari de la BRASOV . DANE nu era o JIGNIRE era un ALINT , sa-i fereasca Dumnezeu sa treaca si ei prin ce am trecut noi . Asi fi curios prin ce unitate impinge vintul Domnul DAMIAN .

danutshark
Oaspete
danutshark
7 martie 2013 12:48

Postez doua comentarii a unui ofiter (Cpt.) in cadrul articolului “Oamenii de care avem nevoie” (7 iulie 2011).
.

Zabul –   7 iulie 2011 la 19.40

“Imi amintesc cu placere de primele mele saptamani dupa terminarea Academiei, cand acei “maci batrani”, cum le spuneam noi, se uitau la noi cu foarte mare curiozitate. De la acesti oameni, in primele zile, am invatat ce inseamna armata. Oameni trecuti prin viata. Invatati cu greul. Aceia pe care sistemul, acum, ii indeparteaza cu atata nonsalanta. Eu va spun un lucru…le duc lipsa, si o spun din toata inima, acelor militari pe care armata i-a considerat prea “batrani” sa ii mai tina. Acei batrani, parte din ei, puteau forma la randul lor tinerii care ies acum de pe bancile si terenurile de instructie ale scolilor de SGV. Ei erau cei mai in masura sa le ghideze primii pasi. De ce? Consider ca atinsesera acel nivel de pregatire si de maturitate militara, incat sa dovedeasca ceea ce stiu, cu rezultate mult mai bune. Gladiatorule, tu si ceilalti camarazi cu care lupti sa razbati prin jungla asta care a ajuns armata, va doresc tot ceea ce armata nu v-a putut asigura pina acum: siguranta si stabilitatea.
SEMPER FIDELIS”
.
.
Zabul – 7 iulie 2011 la 19.20

 “Vreau sa felicit initiatorii acestui proiect pentru combativitatea de care dau dovada. Am avut pe parcursul anilor multi subordonati SGV, insa aceia pe care ii numeam “maci batrani” erau esenta lor. Acei militari in toata puterea cuvantului, de la care eu, ca tanar ofiter acum ceva ani, am invatat meserie. Parte din acei “maci batrani”, acum, lupta pentru ei si pentru cei tineri, sa dobandeasca ceea ce meritau de la inceput: recunoasterea lor, a meritelor si rezultatelor. Am fost considerat putin atipic de la inceputul carierei mele, caci nu m-a interesat niciodata gradul militarilor ci ceea ce stiau sa faca. Gradul e doar o bucata de panza, daca nu e confirmat de valoare. Prin ceea ce faceti, confirmati valoarea. De aceea, un ofiter va saluta cu respect, pe voi ce tineti aprinsa speranta celor mai mici colegi ai nostri.
SEMPER FIDELIS”
.
Domnule Capitan avem Onoarea sa va Salutam!!!
.
  Mocanu D.- Vicepresedinte LMP

francu
Oaspete
francu
28 septembrie 2014 9:49

acesta este un ofiter adevarat

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
7 martie 2013 12:26

Aici la Constanta vom continua sa fim aceiasi echipa unita, echipa ce va merge mai departe pentru binele Ligii Militarilor Profesionisti.
LMP este o certitudine!
LMP este o frumoasa familie, numai in Constanta numara 450 membri, in afara celor din tara!
LMP este si va fi liga tuturor gradatilor profesionisti din toata tara si va fi in permanenta in slujba lor!
LMP va dainuie multi ani de acum incolo devenind, o asociatie socio-profesionala de traditie la fel ca si celelalte ligi din Constanta!

ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU!
ONOARE SI PATRIE!
Va saluta cu respect,
Lupu Mugurel, F-222 – Vicepresedinte  LMP.

Cetaceul
Oaspete
Cetaceul
7 martie 2013 12:35

Liga Militarilor Profesionisti prezenta pe site-ul oficial al Fortelor Navale Romane la rubrica: Asociatii
.
 
 
http://www.navy.ro/index.html

.

Mircea Cavadia _ F-221 – adm. LMP 

florin66
Oaspete
florin66
1 martie 2013 19:31

       Sa stii ca imi place modul tau de a aborda problemele . Dar as dori sa vad daca am fi fata in fata cu argumente si contraargumente ai mai spune asa ceva. Spun aceasta pentru ca dupa parerea mea ori esti un subofiter cu sustinere , (sunt curios sa stiu in ce structura esti incadrat) , sau esti foarte tinar si habar nu ai cum se face adevarata armata.

Cu stima
 Gabriel Florin Cocus
 Vicepresedinte L.M.P. 

laur
Oaspete
laur
28 februarie 2013 22:16

Damian sa sti ca cei din LMP au dreptate. Trebuie sa existe un singur statut pentru toti militarii si sa iesim la pensie integrala toti la 55 de ani.
Si avem speranta ca in viitor va fi un singur statut.
Nu ne este teama de probe. Am 43 de ani si fac 40 de adomene, 25 de flotari si voi scoate cele 17 (cred) minute la 3.000 de metri. Problema este sa nu abandonezi.
Ne apucam de antrenament dupa lunile de iarna.

SILVIU
Oaspete
SILVIU
28 februarie 2013 22:35

Dragi colegi, daca ni se cere, trebuie sa ne si dea.
Adica, daca vor sa fim super sportivi, atunci trebuie sa ti se ofere toate conditiile. Trebuie sa ti se asigure cel putin trei zile pe saptamana a cate doua ore de sport si fiecare unitate trebuie dotata cu sala de forte.
Si mai este o problema… ALIMENTATIA
Daca vor ca un SGP sa treaca toate probele, atunci acel militar trebuie sa fie mancat bine, cu un anumit nr de calorii zilnic. Trebuie sa recunoastem ca la scumpirile din ziua de azi, intretineri, curent, gaze, car-uri si mai ales ratele la case, este foarte greu sa ai o alimentatie adecvata unei probe destul de dificila. Ori, soldele noastre ale SGP-ilor sunt foarte mici, ori VIATA a devenit foarte scumpa si foarte grea.
CONCLUZIA:
NU POATE SA NE CEARA, DACA NU NI SE DA…
O seara buna va doresc. 

Beny
Oaspete
Beny
1 martie 2013 19:33

Am aproape 20 de ani de armata.
Am fost sergent reangajat, militar angajat pe baza de cotract, SGV si mai nou SGP sau militar profesionist.
An de an, am dat acele probe psihologice sau sportive si  de fiecare data le-am luat. Nu asta ne sperie pe noi.
Important este sa fim SANATOSI sa putem munci si sa ne crestem copiii si sa ne intretinem familiile. Dan A. are dreptate trebuie sa mergem mai departe si sa ne facem datoria de militari cu cinste si profesionalism, asa cum am facut-o si pana acum.
In legea care s-a votat in plenul Senatului?
Au fost respinse propunerile LMP-ului. Ei si? Am pierdut, dar poate vom castiga altadata.
Capul sus baieti! mergem inainte! 

IONION
Oaspete
IONION
28 februarie 2013 22:57

Ne ridicam oricand la nivelul soldatilor americani, chiar daca nu avem nici macar cel putin 25% din solda lor. Silviu are mare dreptate cu conditiile de antrenament cu lipsa salilor de forta dar mai ales cu alimentatia.

anonim
Oaspete
anonim
28 februarie 2013 21:21

Cu deosebt respect pt  dv-tra si nu cotest pregatirea  dv-tra ca  si militar?  
Dar sa nu uitati un singur lucru  si  noi n-am pregatit  inainte de 89 -si dupa …… cu respect pt …dl (s-au TOVARASUL) DAMIAN ? 
PT.LIGA, RESPECT!
ONOARE SI PATRIE!
ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU……

GABI
Oaspete
GABI
28 februarie 2013 20:38

In decembrie  eram de garda la scara navei si ma gandeam cum sa intind de bani pentru a avea un Craciun frumos pentru copii mei. Chiar daca vantul dinspre mare imi taia fata, ma gandeam la plata intretinerii (750 ron), curentul electric nu-l platisem si primisem instintare ca daca nu-l platesc raman pe intuneric.
1300 de lei, solda mea… o parte din norma se opreste pentru ca mancam la nava.
Ma gandeam cat o costa un brad si ce cadouri le voi face celor mici.
La fel gandea si un coleg, maistru militar de marina. Amandoi cu rate ipotecare la aproape 200 de euro…  A doua zi colegul meu era fericit, luase aproape 3000 de ron pe drepturile de echipare…
Ne cunoastem de aproape 15 ani… s-a uitat la mine si a lasat ochii in fierul puntii… stiu ca nu a avut nicio vina, dar mie  si colegilor mei nu ne-a picat bine… de ce aceasta diferenta intre noi? in caz de conflict armat nu luptam umar la umar cu totii?
De ce atata discriminare? 

facebook-profile-picture
Administrator
28 februarie 2013 20:14

A TRAI IN TRECUTUL DE MAC, PE CARE-L LASAM IN URMA, INSEAMNA A NU MURI NICICAND…

A TRAI IN PREZENT CA SGP, INSEAMNA CA INCA EXISTAM…

A TRAI SI A LUPTA  PENTRU VIITOR, INSEAMNA CA VOM FI MANDRI DE CE VOM  REALIZA PENTRU NOI, PENTRU ACEST CORP DE MILITARI, GREU INCERCAT DE-A LUNGUL TIMPULUI…
.
Ce vom face in continuare?
Ne gandim sa ridicam lancile cazute, sa fluturam acele flamuri care au adus victoriile din 2010, 2011,  2012 si sa pornim din nou la drum impreuna, pentru ca asa am fost invatati si instruiti – SA FIM LUPTATORI
.
In acelasi timp, trebuie sa fim constienti ca prin L-23 pe 2012 s-au rezolvat foarte multe probleme al SGP. Ca si pana acum, va trebuie in continuare, in unitatile unde ne desfasuram activitatea, sa dam dovada de seriozitate de profesionalism si sa  ne facem datoria de militari ai Armatei Romane, pentru ca aste ne este menirea si pentru asta suntem retribuiti. 
.
Va salut cu deosebit respect!
ONOARE SI PATRIE!
.
Danut ALBU – Presedinte Liga Militarilor Profesionisti
 

x
Oaspete
x
27 februarie 2013 11:13

Cântecul de lebada.
Autoevaluarea SMG
 “Referindu-se la resursa umana, seful SMG a precizat ca se observa
o  C R E S T E R E  a mediei de vârsta, determinata de modificarile legislative, dar si
faptul ca, desi statistic nivelul de asigurare cu personal este bun,….etc.”

ady
Oaspete
ady
24 februarie 2013 13:59

 
Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii 80/1995 privind statutul cadrelor militare, care a fost respinsă anterior de Camera Deputaţilor, a fost votată de Senat în calitate de Cameră decizională.
Articol din Legestart.ro/19.02.2013
In legatura cu acest subiect ne poate spune ceva juristul asociatiei despre raportul integral al comisiei de aparare.

vali pintea
Oaspete
vali pintea
25 februarie 2013 13:12

Ce ar trebui spus despre raportul mentionat?!!

mihai lmp
Oaspete
mihai lmp
25 februarie 2013 16:33

Juristul ligii nu a participat la consultarile din comisia de aparare. Pune-ti niste intrebari…..

vali pintea
Oaspete
vali pintea
25 februarie 2013 18:15

Multumesc! Bineinteles ca nu am participat la lucrari (din pacate)!
Asa e, uneori se pun niste intrebari…
Ce ar fi de comentat?!, ca nu prea inteleg.
Dar ca sa raspund, totusi, ii recomand lui ady sa se documenteze aici: http://www.senat.ro/legis/lista.aspx
Proiectul de lege are nr L315 din 2012.

sandu lmp
Oaspete
sandu lmp
25 februarie 2013 19:33

ady asteapta sa apara in monitorul oficial si atunci vom vedea clar, ce, cum si in ce fel…

ady
Oaspete
ady
25 februarie 2013 19:11

M-AM DOCUMENTAT ASUPRA LINKULUI TRIMIS. SI TOTUSI CE AMENDAMENTE A APROBAT SENATUL IN 19.02 .2013 CU 118 VOTURI DA SI 18 NU. VA TRIMIT SI EU UN LINK PENTRU DOCUMENTARE : http://legestart.ro/senatul-a-adoptat-mentinerea-cadrelor-militare-in-activitate-dupa-implinirea-varstei-de-pensionare/

ady
Oaspete
ady
25 februarie 2013 16:08

Ce ar trebui spus!!!??? Sa confirme sau nu daca amendamentele propuse in raport au fost toate avizate si daca propunerea legislativa pt modificarea si completarea L 80/1995 a fost intradevar votata de Senat.

vali pintea
Oaspete
vali pintea
26 februarie 2013 16:45

ady, deschide fisierul “forma adoptata de Senat”, utilizand linkul pe care l-am mentionat ieri; in acest document vei gasi ceea ce te intereseaza; totodata, ca document asociat proiectului de lege, vei gasi si raportul Comisiei de aparare.
Succes!

Documente asociate proiectului de lege:


– adresa de înaintare a iniţiativei legislative pentru dezbatere


– adresa de desesizare a Camerei care nu are competenţă de primă Cameră sesizată


– forma iniţiatorului


– expunerea de motive la iniţiativa legislativă


– adresa pentru aviz la Consiliul legislativ, Guvern, Consiliul economic şi social,…


– avizul Consiliului Legislativ


– Anexe – buget


– adresa de sesizare a Comisiei juridice, pentru stabilirea competenţei de dezbatere ca primă Cameră sesizată


– avizul Comisiei juridice, pentru stabilirea competenţei de dezbatere ca primă Cameră sesizată


– punctul de vedere al Guvernului


– avizul comisiei


– raportul comisiei sesizate în fond


– forma adoptată de Senat


– adresa prin care iniţiativa legislativă e transmisă la cealaltă Cameră spre dezbatere

 

Anton LMP
Oaspete
Anton LMP
25 februarie 2013 16:28

Proiectul de lege apartine domnului jurist Ciprian Arion, consilierul domnului senator Alexandru Cordos (Presedinte de Onoare LMP). Proiectul de lege a fost votat in plenul Senatului, dar, din pacate Comisia de Aparare a respins toate amandamentele favorabile soldatilor si gradatilor profesionisti…. gradul de sergent… etc….
Cine doreste sa revada proiectul de lege initial poate intra pe articolul “Oamenii de care avem nevoie” 

gore
Oaspete
gore
25 februarie 2013 16:55

stiam ce continea. ce sa-l mai studiem… din moment ce au respins tot ce tinea de sgp… nu ia interesat de noi, asta este adevarul.

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
25 februarie 2013 16:39

Proiectul de lege a domnilor juristi Arion in cadrul articolului “Oamenii de care avem nevoie”:

 

http://www.ligamilitarilor.ro/eveniment/oamenii-de-care-avem-nevoie/
.
click stanga si il puteti studia.

Rafael
Oaspete
Rafael
11 februarie 2013 13:39

Buna ziua, m-ar interesa si pe mine daca la terminarea contractului ma pot muta la alta unitate militara, daca este legal?
Sau in aceste conditii nu se aplica legea 384/2006?
Si o a doua intrebare: daca doresc sa ma mut pe o alta arma, trebuie sa fac cele 4 luni de pregatire? si in aceasta situatie, cum voi fi platit?
Va multumesc anticipat.

ionut
Oaspete
ionut
17 ianuarie 2016 19:26

Cred ca Rafae se refera la M 64-din-2008 “ART. 12

(1) Dup repartiia în unitati militare, soldaii i gradaii voluntari încheie un contract cu durata de 4 ani, conform modelului prevzut în anexa nr. 5.

La expirarea acestuia, în cazul în care opteaza sa ramana în
armata, pot încheia contracte noi cu aceeai sau cu o alta unitate militara, succesiv, pe 2 – 3 ani, potrivit aceluiasi model.”

Croitoru
Oaspete
Croitoru
18 februarie 2013 18:08

Iti poti face raport de mutare, dupa ce discuti si esti acceptat de catre ofiterul de la personal si de comandantul unitatii unde vrei sa te muti. Daca comanda unitatii unde activezi, nu este de acord, atunci nu ai nicio sansa, trebuie sa vi cu argumente solide.
Daca vrei sa te muti dintr-o structura intr-alta, de exemplu de la marina la “uscat”, este imposibil, nimeni nu este de acord sa-si “piarda” oamenii.
Despre o alta arma, trebuie cursuri de specialitate. Vei fi platit doar cu solda de incadrare, fara norma de hrana.
Iti doresc mult succes! 

breo
Oaspete
breo
11 februarie 2013 18:33

Pentru prima ta intrebare iti pot spune ca am colegi care au venit din alte unitati prin transfer si da se poate chiar si in timpul contractului cu conditia ca acolo unde vrei sa te muti sa fie o functie libera ptr care trebuie sa faci o cerere de transfer catre comandantul tau si una catre unitatea unde vrei sa te muti. Nu stiu perfect procedura dar te poti interesa la biroul personal unde lucrezi si ei te vor ajuta, in ceea ce priveste a 2 intrebare, iti trebuie in primul rand specialitate ptr arma pe care doresti sa te muti si la fel cerere ptr o functie din acea arma, mergi la biroul personal si ei te vor lamuri.

Succes!
 

FLORESCU ST CV
Oaspete
FLORESCU ST CV
7 februarie 2013 21:12

FOST MARINAR GRANICER 86- 88 SI ACELASI SGP ASTAZI, DIN 1990 INCADRAT IN MAPN CA SERGENT AM INCREDERE IN DVS.
SI IN TOT CEEA CE FACETI PENTRU NOI;
RESPECT SI CONSIDERATIUNE; CARAGIALE DL-OR CAMARAZI

ENE COSTEL
Oaspete
ENE COSTEL
7 februarie 2013 20:06

NOI CEI CARE NE-AM REINCADRAT IN SISTEM COMFORM L-51/2010, AM SPERAT SI SPERAM IN CONTINUARE, CA NU VOM PLECA DIN SISTEM ASA CUM AM PLECAT IN 2008 SI 2009.
 CREDEM  CA ACESTUI  CORP AL MILITARILOR PROFESIONISTI, VA TREBUI SA I SE RESPECTE LEGEA L- 23 PE 2012, ART-35 AL 2.
AVEM SPERANTA CA LIMITA DE VARSTA A SGP-ILOR SA NU FIE MODIFICATA SAU DIMINUATA!

Lupu
Oaspete
Lupu
7 februarie 2013 18:17

Cititi articolul si comentariile postate pe site-ul LMP in data de 21 decembrie 2011 –
Senat: Soldatii si gradatii profesionisti, in activitate pana la varsta de 50 de ani 
http://www.ligamilitarilor.ro/activitati/stiri-din-domeniul-militar-national/senat-soldatii-si-gradatii-profesionisti-in-activitate-pana-la-varsta-de-50-de-ani/

*
Lupu Mugurel F-222 – Vicepresedinte LMP 

danutshark
Oaspete
danutshark
7 februarie 2013 18:31

Cititi articolul:
Delegatia Ligii Militarilor Profesionisti in audienta la Ministerul Apararii Nationale –  1 aprilie 2011 – Audienta la Ministrul Secretar de Stat domnul Vasile Ozunu

http://www.ligamilitarilor.ro/activitati/audienta-la-ministrul-secretar-de-statdomnul-uzumu-vasile/

Atunci am pus bazele imbunatatirii statutului gradatului profesionist in Armata Romana. Tot ce s-a rezolvat in L-23 pe 2012, a fost propus in acea audienta a ligii.
Mocanu D. – Vicepresedinte LMP 

FLORESCU ST CV
Oaspete
FLORESCU ST CV
6 februarie 2013 20:02

RESPECT PENTRU LMP.
RESPECT TOT CEEA CE FACETI PT. CAMARAZII NOSTRI.
SE AUDE CEVA LA NIVEL DE ZVON PRECUM S-AR REVENI LA 40 DE ANI, LIMITA DE VARSTA DE RAMANERE IN SISTEM A SGP.
DV. STITI CEVA?

Vasile Mihai
Oaspete
Vasile Mihai
7 februarie 2013 18:42

Un fost camarad care a iesit din sistem acum 7 ani, in prezent isi face dosarul la CMZ pentru a reintra in armata. Are 41 de ani si daca era ceva ii spuneau sa nu mai faca demersuri pentru ca se diminuaza limita de varsta la 40 de ani. Eu nu cred in aceste… zvonuri, avem o lege care stabileste clar varsta de 50 de ani pana cand sgp pot ramane in sistem.

Baicu
Oaspete
Baicu
7 februarie 2013 17:57

Avem o lege 23 pe 2012 in care se arata ca limita de varsta de ramanere in sistem a soldatilor si gradatilor profesionisti este de 50 de ani.
Ca sa modifice aceasta lege, trebuie sa se vina cu un alt amendament la L-384 (STATUTL SGP) ce va intra spre dezbatere in plenul Senatului, nu inainte ca Comisia de Aparare din Senat sa-si dea avizul.
 Domul Pintea, juristul ligii, poate sa confirme ceea ce am afirmat. Am dreptate sau nu?

vali pintea
Oaspete
vali pintea
7 februarie 2013 21:18

Dar tot aceeasi lege (prin care se modifica de fapt legea 384/2006) prevede si ca “limita maxima de varsta (…) se stabileste prin ordin la ministrului Apararii Nationale (…)”.
In concluzie, aceasta varsta nu poate depasi 50 de ani, insa prin ordin al ministrului, se poate stabili orice alta varsta sub limita de 50 (insa mai mare decat 18 ani), iar stabilirea acesteia fiind un atribut al ministrului, prevazut de lege, nu impune o dezbatere in Parlament.
Dezbaterea parlamentara ar fi obligatorie pentru o eventuala modificare a art. 35, alin. (2) al legii 384/2006.

sirbu
Oaspete
sirbu
7 februarie 2013 18:53

Domnule Pintea cum s-ar putea diminua legal limita de varsta la SGP, stiind ca avem o lege 384 si o completare L-23/2012?
Multumesc.
 

vali pintea
Oaspete
vali pintea
7 februarie 2013 21:24

Tocmai in baza legilor mentionate se poate diminua legal limita de varsta si anume prin ordin al ministrului Apararii nationale, potrivit legii nr. 384/2006, astfel cum a fost modificata prin Legea nr. 23/2012 (vezi art. 35, alin. (2), din Legea nr. 384/2006)

Liga Militarilor Profesionisti
Oaspete
Liga Militarilor Profesionisti
7 februarie 2013 16:12

COMUNICAT:

De curand s-a publicat in buletinul informativ al armatei  un studiu al Corpului de Control al Ministerului Apararii, in care se arata ca ridicarea limitei de varsta la 50 de ani prin L-23/2012, s-a dorit o protectie sociala a soldatilor si gradatilor profesionisti, si aceasta masura,  va duce pe viitor la imbatranirea armatei, avand efecte negative in unitatile combatante.
In acest studiu nu se arata si nu se propune micsorarea limitei de varsta a soldatilor si gradatilor profesionisti la 40 sau 45 de ani.

Acest studiu, se refera la toate categoriile de personal din armata romana.

Consiliul Director al Ligii Militarilor Profesionisti 

facebook-profile-picture
Administrator
28 ianuarie 2013 11:04

ANUNT IMPORTANT!
*
IN ATENTIA TUTUROR MEMBRILOR LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI
*
MEMBRII LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI, INSCRISI RECENT IN LIGA, SUNT RUGATI SA CONTACTEZE CONDUCEREA L.M.P. PENTRU A DA DOUA FOTOGRAFII TIP LEGITIMATIE.
O FOTOGRAFIE SE ATASEAZA LA CEREREA DE INSCRIERE A FIECARUI MEMBRU, CERERE CE SE AFLA IN BAZA DE DATE (CONFIDENTIALA) A L.M.P.
A DOUA FOTOGRAFIE PENTRU LEGITIMATIA DE MEMBRU AL LIGII.
*
MEMBRII LIGII CARE NU SUNT DIN CONSTANTA POT TRIMITE POZELE INTR-UN PLIC PE ADRESA LIGII,
CONSTANTA – STR. POET ANDREI MURESAN NR. 28 , COD  900338
*
LEGITIMATIILE SUNT GRATUITE!

MULTUMIRI SPECIALE DOAMNEI MIHAELA POPA PENTRU SPRIJINUL ACORDAT!
VA MULTUMIM!
*
CONSILIUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI

nicola
Oaspete
nicola
23 ianuarie 2013 12:50

Salutari la toti membri LMP.
Am si eu o intrebare. Ce se mai aude cu acel proiect de lege al presedintelui de onoare al ligii, domnul Alexandru Cordos, la care au lucrat cei doi frati juristi Arion? Acel proiect de lege mi s-a parut foarte bun, pentru corpul soldatilor si gradatilor profesionisti.

florin66
Oaspete
florin66
15 februarie 2013 19:25

La aceasta ora te pot asigura ca proiectul de lege isi urmeaza caile legale, si toti cei care au initiat acest proiect de lege isi fac treaba in continuare.

 Cu stima
 Gabriel Florin Cocus
 Vicepresedinte L.M.P. 

florin66
Oaspete
florin66
1 martie 2013 19:45

Eu nu am spus nimanui sa doarma linistit, iar daca tu astepti sa se rezolve ceva de acasa din fata T.V. nu o sa obtii niciodata nimic .
Sunt sigur ca o sa imi spui ca nu poti face nimic fiind in sistem, dar eu te contrazic si iti dau exemplu conducerea ligii care in marea majoritate membrilor sunt in sistem . Cit despre mine, mi-am facut o promisiune mie insami, ca voi face tot posibilul ca cei care sunt in armata dupa mine sa nu pateasca ce am patit eu si altii ca mine. 
Dar sa stii ca fara sustinere nu se poate realiza mare lucru.
Sa stii ca daca militarii ar adera la aceste forme de asociere la care au dreptul, altfel s-ar pune problemele.
NU va poate impiedica nimeni sa aderati la o liga (asociatie ) militara.
Daca unii spun ca nu au voie o fac sau din comditate, sau din frica, si unde este frica niciodata nu va exista castig.

Cu stima
Gabriel Florin Cocus
Vicepresedinte L.M.P. 

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
7 martie 2013 12:05

Articolul :  Ce se va intampla maine?

http://www.ligamilitarilor.ro/legi/ce-se-va-intampla-maine/  

 

vali pintea
Oaspete
vali pintea
4 martie 2013 10:58

stefan lmp
Va recomand sa revedeti articolul “Ce se va întâmpla mâine?”, publicat in data de 20.01.2012, precum si comentariile legate de acel articol. 
Precizez ca, prin Legea nr. 246/2005 s-au adus modificari si completari Ordonantei de Guvern nr. 26/2000cu privire la asociatii si fundatii.
 

stefan lmp
Oaspete
stefan lmp
3 martie 2013 11:20

Mugurel are dreptate. Militarii activi nu au voie sa faca parte din organizatii sau asociatii militare sau para-militare si mai ales sa se organizeze in sindicate. Dar prin L-246/2005 militarii, jandarmii, pompierii etc, pot face parte din asociatii SOCIO-PROFESIONALE de tip ONG NON-PROFIT, APOLITICE si NON-SINDICALE. 
Cel mai bine ne poate lamuri juristul ligii, domnul Pintea. 
Va rugam domnule Pintea.

danutshark
Oaspete
danutshark
3 martie 2013 10:34

Domnule Cocus, conform statutului, scopul L.M.P. este de a desfăşura activităţi menite să contribuie la stimularea motivaţiei profesionale, dezvoltarea dorinţei de performanţă şi competitivitate, ajutorare inter-umană, precum şi activităţi ce pot contribui la deconectarea de la stresul vieţii.
Prin aceste activităţi, desfăşurate în deplin respect faţă de lege, se va urmări permanent cultivarea şi dezvoltarea nobilului sentiment al camaraderiei profesionale şi de armă.
Liga Militarilor Profesionisti, poate avea un dialog social permanent, cu Ministerul Apararii Nationale, privind imbunatatirea statutului SGP, prin propuneri pertinente.
Liga Militarilor Profesionisti, este recunoscuta ca asociatie socio-profesionala, alaturi de Liga Ofiterilor din Marina Militara (www.lom.ro), sau Liga Maistrilor Militari de Marina (www.lmmm.ro)
L.M.P. are pana in prezent 451 de membri aderenti si peste 1000 de membri simpatizanti. Este singura asociatie care are in componenta 98% militari in activitate.
.
Mocanu D. – Vicepresedinte LMP 

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
2 martie 2013 20:17

Domnule Florin, esti in totala eroare. Noi LMP-ul, NU suntem o Asociatie militara.
In statutul LMP este specificat clar:
Liga Militarilor Profesionisti este o asociatie socio-profesionala, nonguvernamentala,
apolitica, nonsindicala si nonprofit.

Atentie marita la detalii.

 Mugurel Lupu – F222 – Vicepresedinte L.M.P

facebook-profile-picture
Administrator
23 ianuarie 2013 10:50

2%
PENTRU LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI

*
NU PIERDE NICIO CLIPA!
“TOTI PENTRU UNUL, 2% PENTRU TOTI”

 

 

 

 

 

 

 

 

CONTRIBUIE LA FONDUL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI!
DESCARCA DE PE SITE-UL L.M.P. FORMULARUL, COMPLETEAZA-L SI DEPUNE-L LA ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE TERITORIALE PANA LA 15 MAI 2013!
*
LEGEA 571/2003 DIN CODUL FISCAL PERMITE DIRECTIONAREA A 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT UNEI ORGANIZATII NON-GUVERNAMENTALE, NON-PROFIT.
DACA MILITARII NU OPTEAZA PENTRU ACEASTA ALTERNATIVA, BANII SE DUC AUTOMAT LA STAT!

 

*
DATELE: 
COD DE IDENTIFICARE FISCALA: 27535960
IBAN RO50RNCB0817118580560001
*
DIRECTIONEAZA 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT PLATIT STATULUI PE ANUL 2011 CATRE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
CAMARAZI!
IMPREUNA VOM REUSI!!
FITI ALATURI DE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
CONSILILUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI

ROMULUS
Oaspete
ROMULUS
23 ianuarie 2013 10:31

salutari lmp-istilor! am si eu o intrebare juristului lmp: domnule Pintea, daca pensionarilor li se da inapoi ce li s-a luat din pensie, de ce nu ne da si noua inapoi ce ni s-a luat din solde in ultimi doi ani? adica cei 25%
multumesc anticipat pentru raspuns

vali pintea
Oaspete
vali pintea
23 ianuarie 2013 13:43

Ptr ca insasi Curtea Constitutionala a statuat in acest sens.
 

dumitras
Oaspete
dumitras
23 ianuarie 2013 13:01

Corect Romulus. Asa este, ai dreptate. Daca pensionarilor li se da inapoi ce li s-a luat, de ce nu ne-ar da si noua inapoi banii care au fost opriti timp de doi ani. Personal de cand am luat salariu redus cu 25%, nu am mai putut plati ratele la timp si am intrat in datorii si mai mari. Cunosc colegi care si-au pierdut apartamentele pentru ca nu si-au mai putut plati ratele ipotecare care au crescut de trei ori in cativa ani.

CIOBANU
Oaspete
CIOBANU
23 ianuarie 2013 13:45

Va faceti iluzii degeaba. Ei nu au bani sa faca bugetul si vreti cei 25% inapoi. au fost s-au dus, sa-i multumim lui boc. si eu am rata ipotecara, car-uri, copii in intretinere, gaze, lumina etc. sotia somera, nu mai stiu cum sa o mai scot la capat. Fostul ministru Dobritoiu decalarase ca va mari soldele sgp-ilor “celor aflati la baza ierarhiei militare”. A plecat, nu mai este.

florescu stefan
Oaspete
20 ianuarie 2013 20:56

Multumim ligii militarilor profesionisti pt. ceea ce face ptr. acesta categorie de militari. SPER SA FIE BINE PT  NOI TOTI  si d_lui ENE COSTEL pt. abnegatia de care da dovada  
FANE – CRAIOVA       

ENEEE
Oaspete
ENEEE
17 ianuarie 2013 14:11

 VA SALUT DRAGI CAMARAZI!

APRECIEZ POSTATAREA PE SITE A ACESTOR LEGI IMPORTANTE PENTRU MILITARILOR PROFESIONISTI.
TOTI MILITARII DIN CORPUL S.G.P., TREBUIE SA-SI CUNOASCA STATUTUL, DREPTURILE SI OBLIGATIILE, ATAT IN TIMPUL CAND SUNT IN SISTEM DAR SI CAND SUNT IN REZERVA.
ACESTE LEGI, SI AICI MA REFER LA COMPLETARILE LEGII 384, L-51/2010 SI MAI ALES L-23/2012 S-AU OBTINUT CU FOARTE MULTA MUNCA SI RISIPA DE ENERGIE DIN PARTEA NOASTRA A LMP-ISTILOR, DAR SI A FACTORILOR DE DE DECIZIE SI DE CONDUCERE DIN MINISTERUL APARARII NATIONALE.
AS DORII SA ADRESEZ CATEVA INTREBARI JURISTULUI LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI, DOMNUL VALENTIN PINTEA:

CONFORM LEGI 23/2012 ART.23. AL.2 LA INPLINIREA VIRSTEI DE 50 ANI, NOI MILITARII ANGAJATI / SOLDATI GRADATI PROFESIONISTI PUTEM BENEFICIA DE PENSIE ANTICIPATA. CARE AR FI CONDITIILE ?
SI CARE AR FI CUANTUMUL?
MENTIONEZ CA LA IMPLINIREA VARSTEI DE 50 DE ANI VOI AVEA 27 DE ANI VECHIME IN SERVICIUL MILITAR SI 3 ANI IN SISTEMUL CIVIL, CUPRIZAND SI STAGIUL MILITAR OBLIGATORIU DE 1 AN SI 4 LUNI.
CUM SE CALCULEAZA GRUPELE DE MUNCA IN CONDITII SPECIALE/DEOSEBITE LA CUANTUMUL PENSIEI?
ACESTE GRUPE SE ACORDA SI SE CALCULEAZA LA PENSIA ANTICIPATA, S-AU NUMAI LA PENSIA INTEGRALA?
ACUM ESTE IN VIGOARE L-263, LEGEA PENSIEI UNICE.
CE SE INTAMPLA CU PROIECTUL LEGII PRIVIND PENSIILE OCUPATIONALE PENTRU MILITARI, A FOST INTRODUS SPRE DEZBATERE?
ACEASTA MASURA LEGISLATIVAVA VA AVANTAJA SGP, FATA DE L-263?
VA MULTUMESC.

COSTEL ENE – CRAIOVA

vali pintea
Oaspete
vali pintea
19 ianuarie 2013 14:22

IN CEEA CE PRIVESTE PENSIILE, IN ACEST MOMENT SINGURUL ACT NORMATIV IN VIGOARE ESTE LEGEA NR. 263/2010-PRIVIND SISTEMUL UNITAR DE PENSII PUBLICE.
VA RECOMAND SA STUDIATI ACEST ACT NORMATIV, IN CARE VETI GASI RASPUNS LA TOATE INTREBARILE PE CARE LE-ATI ADRESAT, CU ATAT MAI MULT CU CAT UNELE INTREBARI NU POT PRIMI RASPUNSURI IN LIPSA FURNIZARII UNOR DATE CONCRETE (ex. intrebarea referitoare la cuantum) SI CU ATAT MAI MULT CU CAT, PE ACEST SITE, NU NE-AM PROPUS SA FACEM O TEORIE A DREPTULUI.   

RALEA
Oaspete
RALEA
16 ianuarie 2013 20:25

O idee foarte buna de a posta principalele legi ce privesc soldatii si gradatii profesionisti. Fiecare trebuie sa-si cunoasca statutul, drepturile si obligatiile.
Intrebarea mea este daca proiectul legii pensiilor ocupationale pentru militari este mai avantajos pentru sgp, decat actuala lege a pensiei unice 263?

vali pintea
Oaspete
vali pintea
19 ianuarie 2013 13:59

Dupa cum am mai precizat si cu alte ocazii, nu se pot face aprecieri de ordin general in legatura cu avantajele unuia sau altuia dintre cele doua acte normative mentionate, fiecare dintre ele avand avantajele sau dezavantajele sale, raportate insa numai la situatii concrete, individuale.

Timofte
Oaspete
Timofte
16 ianuarie 2013 20:16

Am si eu o intrebare pentru domnul jurist al ligii. Ce s-a intamplat cu proiectul legii privind pensiile ocupationale pentru militari? S-a introdus spre dezbatere? Multumesc.

vali pintea
Oaspete
vali pintea
19 ianuarie 2013 13:54

Pana in acest moment, potrivit informatiilor pe care le avem, acest proiect de lege inca nu a intrat in procedura legislativa.

mihai lmp
Oaspete
mihai lmp
19 ianuarie 2013 22:57

Daca nu a intrat in procedura legislativa, atunci de ce atata risipa de energie din partea MApN si din partea unor asociatii si chiar din partea Ligii Militarilor Profesionisti? S-a muncit 6 luni la acest proiect.  Ce raspuns ne poate da, domna Simona Sirbu? 

Stoian
Oaspete
Stoian
25 februarie 2013 17:01

Nu o mai intrebati pe doamna Simona Sirbu. Nu mai este consilierul Ministrului Apararii, de cand a plecat domnul General Dobritoiu.
Pacat, liga incepuse o treaba buna cu doamna consilier si lucrurile pareau sa se rezolve, insa…

florin66
Oaspete
florin66
20 ianuarie 2013 16:05

Parerea mea este ca  daca noi, am fi gandit cum gandesti tu, nu ai mai fi avut unde sa postezi comentarii la aceasta data.

Cu riscul de a te supara pe tine si pe alti camarazi care gandesc in acest mod, doresc sa iti spun ca nu este atit de usor cum crezi tu sa obtii unele drepturi.
Si sa mai stii, ca orice act normativ adoptat este adus in cel mai scurt timp posibil la cunostinta voastra prin intermediul site-ului.

 Cu stima,
 Gabriel Florin Cocus
 Vicepresedinte L.M.P. 

mihai lmp
Oaspete
mihai lmp
3 martie 2013 10:58

intrebare la florin66:

… ?? … care… NOI?!?

dragu
Oaspete
dragu
3 martie 2013 10:51

Mai exista un om care a ajutat militarii angajati atat in 2010 cu reincadrarea cat si in 2011 prin L23/2012 – Deputatul George Scutaru.
 

laurentiu
Oaspete
laurentiu
3 martie 2013 10:41

…. electoral…. neelectoral, a ascultat doleantele sgp-ilor si implicit lmp-ului si a ajutat acest corp de militari prin completari ale legii L-384, si anume, L-51/2010 si mai ales L-23/2012. 
Ceea ce altii, AZI nu au facut-o. S-au poate nu mai au interes. 
D.L. 

florin66
Oaspete
florin66
1 martie 2013 20:21

Ceea ce a facut Gabriel Oprea la acea vreme a fost pur si simplu in scop electoral.
Daca ar fi vrut sa faca ceva pentru aceasta categorie de militatri in acel proiect de lege ar fi introdus si alte amendamente ca sa nu spun ca daca era interesat ar fi putut aduce in dezbatere la acea vreme chiar proiectul de lege despre care noi vorbim aici pentru ca avea cunostinta de el.
Asa ca draga MARCEL, nu iti dau dreptate in afirmatia ta.
  Cu stima,
 Gabriel Florin Cocus Vicepresedinte L.M.P. 

MARCEL
Oaspete
MARCEL
28 februarie 2013 18:23

Gore ai mare dreptate! cand un OM a vrut ceva pentru sgp, s-a rezolvat. Acest OM se numeste OPREA.

gore
Oaspete
gore
25 februarie 2013 16:49

Domnule Florin se pare ca unii, “cei de azi”, gandesc cam greu si nu prea ii intereseaza de soarta sgp-ilor. “Cei de ieri” au avut grija ca acest corp de militari sa primeasca prin L-23 unele drepturi foarte importante. Are cineva ceva de spus in aceasta privinta?

damaschin
Oaspete
damaschin
18 februarie 2013 19:36

se misca cam greu aceste… acte normative. am auzit ca se vrea sa se renunte la acest proiect de lege privind pensiile militare. este adevarat?

wpDiscuz