Sporurile personalului militar, din serviciile de informaţii, apărare şi penitenciare vor fi calculate pe baza nivelului din decembrie 2009, nu cel din decembrie 2011, când erau drastic limitate, iar salariul celor care execută misiuni speciale “apreciate” de şefi va putea fi majorat cu până la 50%.
Avantajele salariale pentru această categorie de angajaţi au fost aprobate de Guvern printr-o ordonanţă de urgenţă.
Astfel, invocând anumite “neconcordanţe legislative”, Guvernul a decis ca la nivelul limitat al bazei de calcul din decembrie 2011 să nu mai fie stabilite în acest an şi sporurile personalului militar, ci doar indemnizaţiile, compensaţiile, primele, ajutoarele, plăţile compensatorii, despăgubirile, compensaţiile lunare pentru chirie, introducând însă şi un amendament care impune ca acestea să fie astfel calculate doar dacă nu fac parte din solda lunară brută/salariul lunar brut.
.
În acelaşi timp, Guvernul a decis ca de la 1 iulie, prin excepţie de la constrângerile legislaţiei privind salarizarea bugetarilor, cuantumul drepturilor acordate personalului militar, poliţiştilor, funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalului civil din instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională, care execută “lucrări de excepţie” sau misiuni speciale, “apreciate ca atare” de conducătorii acestora, va fi stabilit pe baza unei prevederi care le asigură acestora o majorare de până la 50% calculată la solda/salariul funcţiei de bază.
Conform legii, acest drept poate fi acordat pentru cel mult 5% din numărul total de posturi prevăzute în statele de organizare, în limita a 30% din suma salariilor de bază, a soldelor funcţiilor de bază/salariilor funcţiilor de bază şi a indemnizaţiilor lunare de încadrare, cumulat pe total buget, pentru fiecare ordonator principal de credite.
Invocând faptul că în ordonanţa de anul trecut privind salarizarea personalului bugetar există o contradicţie, în sensul că un articol stabileşte că baza de calcul a sporurilor este decembrie 2013, iar un alt articol face referire la decembrie 2011, Guvernul a decis că baza de calcul pentru aceste drepturi rezervate personalului cu misiuni apreciate de către conducători o reprezintă solda lunară/salariul de bază prevăzute de legislaţia în vigoare “la 31 decembrie 2009”, respectiv înainte ca salariile bugetarilor să fie drastic reduse.
Ordonanţa conferă şi posibilitatea de majorare cu 75% a salariului pentru munca prestată de aceştia în zilele de repaus.
În comunicatul care a fost transmis de Ministerul de Interne, la finalul şedinţei de guvern, s-a arătat doar că ordonanţa de urgenţă stabileşte că militarii, poliţiştii şi ceilalţi angajaţi din instituţiile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională vor putea fi plătiţi, de la 1 iulie 2014, pentru munca prestată în zilele de repaus săptămânal şi de sărbătorile legale, cu o majorare de 75% din salariul de bază, proporţional cu timpul efectiv lucrat în zilele respective, în cazul neacordării de timp liber corespunzător.
Până în prezent, legislaţia permitea recuperarea muncii prestate în zilele nelucrătoare şi sărbătorile legale doar prin timp liber. Ministerul susţine însă că, dat fiind numărul redus al efectivelor acestor instituţii raportat la numărul misiunilor, acordarea de timp liber după munca prestată în aceste condiţii putea afecta funcţionarea normală a sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională.
MONOTORUL OFICIAL – ORDONANTA DE URGENTA NR. 37-2014 – CITESTE AICI:
Lasă un comentariu
dar, pentru personalul civil din armata, nimic? as vrea sa stiu de ce nu se mareste salariul de incadrare, la un tehnician, muncitor este 985, de unde pornesc celelate sporuri, de vechime, specialist, si altele, deci acela este sub cel minim pe economie
Buna ziua. Am o inrebare cum se calculeaza echipamentul atunci cand iti dai demisia 1 tinuta la 2 ani sau 1 la un an avand in vedere ca din cate stiam eu regulamentul zice ca sunt 2 la 2 ani …deci ??
Astept un raspuns si pe adresa mea de facebook dar si pe mail- florinangel78@yahoo.com sau un amarat de sms la nr 0754355481 pt ca simt eu ca cineva isi bate joc de mine si trebuie sa aflu….
Ma poate ajuta cineva cu un model de raport pentru ore suplimentare. Mulțumesc
da e bine ca se face si poate functiona acest sistem
Salut as dorii sa imi spui la ce se refera “prevederile anexei nr 3,cap 1, art (1).MS.8/20.01 .2014” .
Multumesc.
Incepand cu luna aceasta ..militarii din ministerul de interne primesc bani pentru orele lucrate suplimentar precum si pentru orele lucrate in zilele de week-end si sarbatori legale .. Am observat nenumarate intrebari aici cu privire la aceasta problema …dar nici un raspuns clar. Deci e cineva in masura sa ne spuna si noua .. Cand vom putea beneficia si noi militarii din M.Ap.N ..de plata orelor suplimentare? Banuiesc ca legea e aceaiasi pentru toti ..!
A fost inca o minciuna ? Va mai mira ceva ?
noua legea a pensiilor militare va mai avea finalitate din 2015, asa cum s-a promis, sau au fost doar vorbe in vant si sperante desarte?
va rog, astept un raspuns macar de la dvs. ca alte entitati nu zic nimic
multumesc frumos
Proiectul de lege privind pensiile militare a fost suspendat pana in decembrie 2015
La nivelull unitatilor militare din MaPN acest spor trebuie sa sa acorde in baza “Norme metodologice privind acordarea sporului pt orele lucrate pe timpul noptii” aprobate prin OMAN M.S. 105 din 06.09.1999. Cauta pe Lexmill aceste norme.
in legatura cu tinuta dupa ce ca e de foarte proasta calitate nici pe aia nu ne-o da an de an asa cum ar trebui de exemplu mie mia dat acuma tinuta dar eu nu mai primisem din2008 cu ani in care nu am primit exista vreo solutie
De ce oare sunt unitati unde se executa serviciul de paza 24-72 dar nu se platesc orele de noapte motivul de la personal este k nu avem plutoane de pol mil si k paza se schimba lunar!Unde pot cauta sa vad in ce conditii se platesc orele de noapte?
Trebuie sa te inarmezi cu multa stapanire de sine si rabdare pt acordarea acestui spor, daca el nu a fost mentionat in contractul de angajare sau fisa postului
IN ATENTIA SOLDATILOR SI GRADATILOR PROFESIONISTI:
.
AVIZUL COMISIEI DE MUNCA SI PROTECTIEI SOCIALE REFERITOARE LA PROPUNEREA LEGISLATIVA DE MODIFICARE ART. 35 ALINIATUL (2) DIN L-384/2006 (STATUTUL S.G.P.) IN SENSUL CRESTERII, DE LA 50 DE ANI LA 55 DE ANI, A LIMITEI MAXIME A VARSTEI PANA LA CARE SOLDATII SI GRADATII PROFESIONISTI POT FI MENTINUTI IN ACTIVITATE.
Citeste aici:
http://www.cameradeputatilor.ro/comisii/munca/pdf/2015/av533_14.pdf
Ar fi bine daca ne-ar sustine si pe noi cineva pt a putea beneficia de prevederile oug 37/2014 pt ca si ceilalti din alte sisteme beneficiaza de asta si in schimb li se asigura si timp liber in conformitate cu programul pe care il au,iar in caz de ceva tot noi cei din mapn vom fi in prima Linie…
De ce oug 37/2014 nu se aplica si pentru cei din MApN,cei care fac paza si nu au cand sa recupereze o zi din repausul saptamanal sau o sarbatoare legala? Cei care servesc Patria 24/24 de ore? Cei din MAI beneficiaza de prevederile ordonantei,de ce e discriminarea asta? va rog un raspuns!
IN ATENTIA SOLDATILOR SI GRADATILOR PROFESIONISTI:
.
PUNCTELE DE VEDERE ALE GUVERNULUI REFERITOARE LA PROPUNEREA LEGISLATIVA DE MODIFICARE ART. 35 ALINIATUL (2) DIN L-384/2006 (STATUTUL S.G.P.) IN SENSUL CRESTERII, DE LA 50 DE ANI LA 55 DE ANI, A LIMITEI MAXIME A VARSTEI PANA LA CARE SOLDATII SI GRADATII PROFESIONISTI POT FI MENTINUTI IN ACTIVITATE.
.
Citeste aici:
http://www.cameradeputatilor.ro/proiecte/2014/500/30/3/pvg533.pdf
2%
PENTRU LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI
*
NU PIERDE NICIO CLIPA!
“TOTI PENTRU UNUL, 2% PENTRU TOTI”
CONTRIBUIE LA FONDUL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI!
DESCARCA NOUL FORMULAR A.N.A.F. (230), DE PE SITE-UL L.M.P., COMPLETEAZA-L SI IMPREUNA CU CAMARAZII TAI DEPUNETI-L LA ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE TERITORIALE DE CARE APARTINETI, PANA LA 15 MAI 2015!
*
LEGEA 571/2003 DIN CODUL FISCAL PERMITE DIRECTIONAREA A 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT UNEI ORGANIZATII NON-GUVERNAMENTALE, NON-PROFIT.
DACA MILITARII NU OPTEAZA PENTRU ACEASTA ALTERNATIVA, BANII SE DUC AUTOMAT LA STAT!
*
DATELE:
COD DE IDENTIFICARE FISCALA: 27535960
IBAN RO50RNCB0817118580560001
*
DIRECTIONEAZA 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT PLATIT STATULUI PE ANUL 2014 CATRE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
CAMARAZI!
IMPREUNA VOM REUSI!!
FITI ALATURI DE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
ONOARE SI PATRIE!
.
*
CONSILILUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI
525.000 – MULTUMIM!!!
.
In data de 25 ianuarie 2015 s-a inregistrat un nou record de vizitatori pe site-ul oficial al Ligii Militarilor Profesionisti!
2895 DE VIZITATORI AU ACCESAT SITE-UL L.M.P.
.
Vechiul record era de 2.655 de vizitatori in 24 de ore ( 17 octombrie 2014 )
.
Din data de 30 octombrie 2010, de cand site-ul oficial al Ligii Militarilor Profesionisti a devenit operational, 525.000 de cititori au accesat site-ul L.M.P..
IN ACEST TIMP S-AU POSTAT:
– 356 articole
– 7.643 de comentarii
– Medie cititori pe zi : 700 – 1000
– Medie cititori pe saptamana : 4.500 – 7.000
.
MULTUMIM PENTRU CA ACCESATI SI APRECIATI SITE-UL LMP!
.
Consiliul Director al Ligii Militarilor Profesionisti
Buna ziua
Nu stiu daca e locul si subiectul potrivit. De ce nu vorbeste nimeni de DISCRIMINAREA salariala care se face in armata de 4 ani. ma refer la asa-zisul salariu de merit care a ramas introdus in functiile unora printr-o fraza adaugata in legea salarizarii si prin care se face discriminarea prin faptul ca militatri care isi desfasoara activitatea pe functii similare, cu conditii si sporuri identice de munca sunt retribuiti diferit.
Prin neaplicarea legii salarizarii miitarilor (nici macar nu stiu daca este buna sau nu la cati incompetenti avem in guvern) nu s-a facut altceva decat ca s-au dezbinat colectivele.
De ce nu se vorbeste de decalajul salarial dintre ofiteri si subofiteri care se produce prin acordarea unor sporuri pentru aceleasi conditii de munca. (Exemplu: scafandri, parasutisti etc. unde una inseamna un procent din 2500 ron si alta inseamna acelasi procent din 1000 de ron. Nu e aceeasi apa sau usa a avionului, nu toti suporta aceleasi conditii de stres sau pericole. Nu ar trebui ca valoarea sporului sa fie aceeasi pentru toti.) Aceeasi situatie este si cu decontarea chiriilor.
De fapt lucrurile se cunosc pana sus la varf, dar de ce sa facem ceva, pentru ca noua ne e cald asa si nu ne intereseaza de subordonati.
Ar fi multe de discutat inclusiv de moralul militarilor care se raporteaza ca inainte …..pe hartie…
doresc un raspuns.
Aici ai dreptate cu salariul de merit, am o vechime în sistem de 24 de ani si unii care au o vechime cu mult mai puțin și au primit in 2009 acest salariu, mă depășesc la solda.Oare nu ar fi cazul sa mai luăm si noi cei cu experiență că oricum nu ne putem diferentia la salariu față de cei angajați de 9-10 ani.Unde am putea sa ne adresăm in legătura cu aceasta nedreptate(discriminare) ???
Buna ziua.. Am si eu o intrebare.. Sunt angajat ca salariat civil, la centrul de comunicatii, lucrez 12 cu 12 si 2 zile libere dar nu am spor de noapte si in zilele sambata, duminica si de sarbatorile legale nu am liber sau plati compesatori iar de grupa a II de munca nu beneficiez, de ce?
Buna ziua.. Am si eu o intrebare.. Sunt angajat ca si sgv,din august am intrat in concediu de crestere a copilului in alta garnizoana.. Intrebarea mea este urmatoarea : Pot beneficia de compensatia lunara de chirie,daca mi fac un contract de inchiriere in garnizoana in care imi petrec concediul de cresetere a copilului?
Buna ziua, anul acesta m-am angajat si eu in armata romana si fac parte din categoria SGP (Politie Militara).
As avea si eu o intrebare, am cautat dar nu am gasit raspuns.
Eu fac naveta la lucru cam 100 km dus-intors. Intrebarea este daca se poate deconta intr-un fel drumul/naveta pe care eu o fac de fiecare data cand merg la lucru? daca da…ce ar trebui sa fac
Se deconteaza contravaloarea biletelor de calatorie sau abonament conform L-17, doar daca ati fost repartizat sau mutat in interes de serviciu. Daca v-ati mutat la cerere, nu vi se deconteaza.
IMPOZITE, BIRURI SI TAXE – ADRIAN PAUNESCU
.
De ce nu puneţi şi pe râs impozit
Şi birul progresiv pe sărăcie?
De ce nu puneţi taxe pe-ntuneric?
Impozitaţi şi vântul ce adie!
Ar fi păcat să ezitaţi în crima
De-a confisca şi sângele din vine,
Continuaţi prăpădul cu ardoare
Şi răul ce vă face-atât de bine!
Taxaţi iubirea, somnul, nostalgia,
Penumbra, deznădejdea şi oftatul
Şi unghiile care cresc într-una,
Distrugeţi tot, de-a lungul şi de-a latul.
Nu-i logic să nu puneţi nişte biruri,
Pe nou născuţi, ce nu ştiu cum îi cheamă,
Lucraţi neiertător şi echitabil,
Impozitaţi şi laptele de mamă.
Dar ce fiscalitate este aia
Din care nu se fură-ntreaga pâine
Acestui neam ce şi-a luat maidanul
De-a nu trăi în lesă ca un câine?
Taxaţi sever şi strângerea de mână!
Impozitaţi total telepatia!
Luaţi atâtea piei câte vă place
Şi desfiinţaţi prin taxe România!
Ce e complicitatea asta bleagă
Cu sărăntocii şi dezmoşteniţii?
Tot au şi ei ceva să dea ca taxă,
Treziţi-le revolte şi ambiţii!
Voi nu vedeţi că omul mai respiră?
Cât amânaţi sentinţa capitală?
Loviţi la oase naţia întreagă,
Înduioşarea e un fel de boală.
Adăugaţi impozite şi taxe
Pe taxe şi impozite, cuminte,
Impozitaţi şi lacrima şi ploaia!
Taxaţi adânc şi morţii din morminte!
Impozite pe floarea dăruită,
Impozite pe cald, ca şi pe rece,
Impozite pe rouă şi pe lună,
Impozite pe notele de 10.
Cafeaua, ceaiul, apa de fântână,
Fereastra, uşa, merită accize
Când, cu o poftă tragică, Guvernul
Îi dă un nou impuls acestei crize.
Impozite şi taxe pe cuvinte,
Dar biruri pe ecou şi pe tăcere,
A jupui poporul este nobil,
Când nu-i mai laşi nici dreptul să mai spere.
Hei, Românie, parcă răstignită,
Degeaba vrem să te-ntrebăm “Quo vadis?”,
Nici să trăim aici, nu-i cu putinţă
Nici să murim acum nu mai e gratis.
La luptă împotriva tuturora,
Într-un neomenesc război promiscuu,
Trăiască lanţul ce ne intră-n oase!
Trăiască Taxa, Jaful, Moartea, Fiscul!
va rog sa analizati posibilitatea acordarii liberelor, pentru orele lucrate suplimentar, peste durata programului normal de lucru, din perioada (aici bagi ce perioada doresti)……
Baza legala : prevederile anexei nr 3, cap 1, art(1).MS.8/20.01.2014-ordinul ministrului apararii nationale art 9 alin.(1) din O.U.G 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, art18 , alin 1 din L.284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fondurile publice si art 112 alin 1, art 114 alin 1, art 120 alin 1 si 2, art 121 alin 2, art 122 alin 1 din L53/2003.
Codul muncii cu modificarile si completarile ulterioare.
fata de cele raportate, rog dispuneti.
…succes tuturor colegilor ;)
@Alex 31 octombrie 2014 la 15:14 :
Cu titlul absolut de “parere personala” … pentru “stabilirea” unei perioade in care sa se poata cere “recuperarea” orelor lucrate peste cele 8 ore de program … s-ar putea aplica prevederile R.G.-1
ART. 77 (2) Pe timpul executării exerciţiilor, tragerilor, alertelor, participării la controale, programul de lucru se stabileşte de către persoanele care le-au ordonat; când aceste activităţi se desfăşoară neîntrerupt mai multe zile, durata de muncă stabilită pentru militari şi personalul civil din armată va putea fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă maximă de 3 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână.
————————
Deci … in termen de maximum 3 luni trebuie reglementata situatia recuperarii orelor lucrate “suplimentar” … Daca se depaseste acest termen… pa !
Tot in cadrul acestui termen , probabil , ca trebuie vazuta si plata majorarii de solda pentru cei carora nu li se poate acorda timp liber (oug 37/2014)…
Ce nu se poate realiza in cadrul acestui termen (recuperare “in natura” sau majorare de solda) … o lumînare si … sa fie de sufletul mortilor …
———————
Repet : tot ce am spus aici sint pareri strict personale …
Pentru rezolvarea problemei : raport catre comandant in care se solicita regularizarea situatiei de atunci de cind se au date concrete (dovezi) …
@Alex 31 octombrie 2014 la 15:14 :
La : “…am avut programul la unitate 24/48…” .
Asta inseamna echivalentul programului 8/16 … programul normal/legal …
Avind in vedere ca in cele 48 ore (echivalentul celor 16 ore libere de la progamul normal) au trebuit a fi desfasurate alte activitati … trebuia sa se procedeze cum scrie in art. 77/R.G.1 -Regulamentul de ordine interioara in unitate) :
ART. 77
(1) Programul de lucru al militarilor şi personalului civil din armată se stabileşte, în zilele lucrătoare, în limita a 8 ore zilnic. Aducerea acestora la serviciu sau reţinerea în afara orelor de program se face numai cu aprobarea comandantului unităţii militare, orele efectuate fiind recuperate în zilele lucrătoare. Aprobarea se dă în registrul special destinat, unde se specifică ziua şi intervalul orar în care se va efectua recuperarea.
Nu stiu daca este prevazut undeva in cit timp se poate “programa” ziua si ora in care se face recuperarea …
intrebare pt MOS ALECU :
te rog frumos daca ma poti lamurii si pe mine cu ceva….
in ultimii 6 ani de munca…am avut programul la unitate 24/48…+ convocari + alte motive de prezenta…(in fine) …
intrebarea mea este : daca vreau sa imi cer liberele ..(sper sa ma exprim bine) cu cat timp in urma ma pot intoarce? (sau de cand sa imi cer drepturile)?
multumesc anticipat
@MariusGeo 30 octombrie 2014 la 17:08 :
Eeeeiii !
Sa nu cumva sa se fi inteles ca , dupa aplicarea unei sanctiuni , militarul poate “persista” in abatere !
Dupa aplicarea unei sanctiuni militarul TREBUIE SA INCETEZE sa mai fie “in abatere” … altfel “se-ngroasa gluma” , si se trece (automat) la sanctiuni de “la coada” listei de sandtiuni ….
Am mai intrebat intr-o postare anterioara si vad ca nu a raspuns nimeni …vad o gramada de dezbateri la acest subiect …dar total pe dinafara ..sanctiuni , abateri disciplinare , drepturi ..etc .. Dar cine imi poate spune si mie clar cu privire la subiectul acestui topic ..Se platesc orele suplimentare sau nu ? ..Si daca da in ce conditii …Si daca se platesc ce as putea face sa benificiez de plata acestor ore ! Multumesc anticipat !
@MariusGeo 29 octombrie 2014 la 18:23 :
Raportul unui subordonat catre seful (comandantul) sau se face pentru a obtine aprobarea acestuia pentru o actiune pe care doreste sa o intreprinda subordonatul … Nu pentru a-l ANUNTA pe sef (comandant) ca subordonatul VA FACE ceva !
In orice caz : seful (comandantul) NU va putea aproba ca un subordonat sa incalce prevederile legii (executarea atributiilor unei functii din afara sistemului militar) …
La : “…direct desfacerea contractului de munca…” .
Inca o data : subofiterii SE TREC IN REZERVA ! Nu li se DESFACE CONTRACTUL DE MUNCA !
De altfel miliatrii in activitate (cadre militare sau SGP) NU au CONTRACT DE MUNCA . Au , intr-adevar , niste CONTRACTE , dar aceste contracte reglementeaza aspecte specifice ale activitatii in sistemul militar …
Revenind la “cestiunea” trecerii in rezerva “din prima” …
Nu !
Aceasta incalcare a prevederilor legii nu este obligatoriu sanctionata cu trecerea in rezerva . Aceasta incalcare intra “in parohia” abaterilor disciplinare care se sanctioneaza , progresiv , cu sanctiunile aratate din Regulamentul disciplinei militare (sanctiuni prevazute in cele doua legi ale statutelor militarilor in activitate)…
Daca impricinatul este un militar care nu a mai “calcat pe bec” , i se va aplica o sanctiune de la inceputul listei de sanctiuni …
Daca impricinatul are , deja , o lista “bogata” de abateri disciplinare … atunci sanctiunea aplicata va fi de la coada listei …
Totul este la aprecierea comandantului … putindu-se ajunge chiar la consiliul de onoare sau la consiliul de judecata …
am inteles clar de data asta. asta este exact ce doream sa stiu. ms mult pt informatii Mos Alecu. Tine o tot asa ..
Va salut cu respect.
In seara asta la un post de televiziune, domnul prim-ministru a declarat ca salariu minim va creste la 1000 de Ron. A mai declarat ca in 2015 vor creste salariile bugetarilor din sistemul de învățământ și sănătate. Nu a spus nimic despre apărare. Se considera oare, ca cei aflati la baza ierarhiei militare au salarii prea mari? Nu doresc sa se creadă ca fac vreun joc politic, sunt apolitic convins și nu mă interesează câtuși de puțin bătăliile alegerilor, dar nu este corect fata de militari.
@ stelica 28 octombrie 2014 la 20:01 :
Rabinul de la Husi ar spune : “Si tu ai dreptate !” … (mare pacat ca nu se poate reprezenta in scris “leganarea cintata” a spuselor rabinului…) .
Se pare ca si Americania are astfel de “necazuri” : micsorarea “bazinului” din care se alimenta , cu personal , armata … Si ei se bazau (se bazeaza) pe cei care , numai din lipsa de altceva , recurg la solutia angajarii ca militar profesionist … Si . ei , americanezii , facusera multe compromisuri pentru atragerea de “catindati” : trecerea su vederea a pedepselor penale , “uitarea” deviatiilor de comportament , asigurarea de locuri de munca la incheierea contractelor , asigurarea de burse de studii la incheierea contractelor …
@ legionaru 28 octombrie 2014 la 18:17 :
La : “Atunci sa astepte sa fim prezenti la vot; sunt scarbit de toti politicienii..” .
Sigur ! Este o varianta de “protest” …
Dar … ar mai fi o posibilitate …
Se mearga “tot cetateanul romanesc” la vot .
Si sa dea cite un flaimuc intre ochi la 13 , dintre cei 14 , prin punerea stampilei NUMAI pe unul dintre ei …
In acest fel 13 , dintre cei 14 vor iesi cu “muianul politic” plin de flaimucii populatiei … Bineinteles ca si cel de-al 14-lea , cel care va fi declarat cistigator , va avea destui flaimuci intre ochi …
Pline de flaimucii populatiei vor fi si partidele si curopupistii care au sustinut campania acelor “catindati” …
Astfel , noi “populimea” , vom avea satisfactia ca macar i-am scuipat intre ochi … pe toti … Si “le-am aratat cartonasul galben” !
Altfel … unul dintre ei tot “se va alege” (sau “va fi ales” de altii…) , si noi nu vom avea nici un drept moral sa-l tragem de mineca atunci cind (asa cum le este obiceiul) ne vor “calca pe bataturi” …
Atunci sa astepte sa fim prezenti la vot; sunt scarbit de toti politicienii
Mos Alecule esti mare! Iti multumim pentru toate comentariile ce tin de legislatie.
@ cetateanul turmentat 28 octombrie 2014 la 19:09 :
Nu pot spune decit ca_cam asa-i !
@ MariusGeo 28 octombrie 2014 la 15:58 :
La : …tot la desfacerea contratului de munca ??” .
Cadrele militare in activitate se trec in rezerva !
adica adica direct desfacerea contractului de munca in caz ca mai ai un servici la 4 ore dupa program si nu te afecteaza la lucru. (ca subofiter).. si daca iti faci un raport in care declari ca o sa mai ai un servici si ca nu o sa te afecteze la program. adica sa ii anunti nu sa faci pe ascuns . ca asta e viata tre sa muncesti mai mult ca sa ai mai mult.
Cetățenul turmentat reprezintă, dintre toate personajele piesei “O scrisoare pierduta”, singurul care se apropie de omul obișnuit de pe stradă, ale cărui nedumeriri simple, dar pline de bun simț, reflectă deziluzia și chiar consternarea oamenilor normali în fața murdăriei proceselor electorale ale unei democratii aparent participativă, dar falsă și orchestrată în realitate.
Cea mai mare nelamurire a lui fiind canditatul pe care trebuie sa-l voteze:”Eu cu cine votez?”
O asemenea nelamurire o au majoritatea cetatenilor tarii si nu sunt turmentati. Nici eu, nu sunt, si sincer Mos Alecule, nu merita niciun candidat functia de presedinte. Din pacate nu s-a schmibat nimic din vremurile lui Caragiale cu cele de azi….. si pana la urma…. eu! eu, cu cine votez ma rog?
Ms mult pt informatii Mos Alecu . din cate se vede statul nu te prea ajuta cu mare lucru. Dar cere de la tine tot .
@ rosca 28 octombrie 2014 la 12:33
La : “…despre legea salarizării …” .
Se poate spune ca_Catavencu : “…e admirabila , e sublimă, putem zice, dar lipseşte cu desăvârşire.” .
Adica aceasta lege “se ezista” … dar salariile se platesc la nivelul celor stabilite pentru decembrie 2009 …
Asa au aplicat-o bocciii , asa o aplica si actualii …
La : “Se va amână și în 2015?” … legea salarizarii unitare …
Nu stiu ! Dar , mai mult ca probabil , se va amina aplicarea ei si pentru anul 2015 …
“Banisorii tarii” nu pot fi risipiti pe salarii la bugetari … Mai bine sint folositi in contracte din care ies “parandaraturi” consistente pentru cei care conduc tara …
Mai probabil sa fie aplicata acea lege abia prin 2016 . Atunci vor fi alegeri parlamentare , un foarte bun moment de aplicat un “stimulent” pentru populimea de votaci …
Atunci sa astepte sa fim prezenti la vot; sunt scarbit de toti politicienii indiferent de culoare; se unesc, se cearta pe ciolan, se despart si fac alte aliante… jigodii ordinare RUSINE!!!
@ MariusGeo 28 octombrie 2014 la 10:13 :
“Portite” … analiza comandantului celui in cauza privind activitatea anterioara a impricinatului …
Sanctiuni disciplinare … conform Regulamentului disciplinei militare ( //www.scumc.ro/wp-content/uploads/2013/01/Ordin-M64-din-2013.pdf ) :
– avertisment
– mustrare scrisa
– retrogradare in functie
– aminarea inaintarii in grad pe timp de 1-2 ani
– trecerea in rezerva …
Nea Alecule ce ne poți spune despre legea salarizării? Se va amână și în 2015?
@liviu 28 octombrie 2014 la 8:54 :
Intelegind ca este vorba despre un SGP …
Grija mare !
Nu prea cred ca rezolvarea va fi de genul : “Dacă nu le convină atunci sa mărească salariile.”
Mai degraba se vor aplica prevederile legii statutului SGP …
L.384/2006 (statutul SGP)
Art. 28. – Pentru abateri de la disciplina militară, neîndeplinirea îndatoririlor, încălcarea normelor de conduită militară, a regulilor de convieţuire socială, soldaţilor şi gradaţilor voluntari li se pot aplica următoarele sancţiuni disciplinare:
e) desfacerea disciplinară a contractului.
Art. 45. – (1) Soldaţilor şi gradaţilor voluntari le încetează contractul şi sunt trecuţi în rezervă sau scoşi din evidenţele militare, după caz, în următoarele situaţii:
j) ca urmare a aplicării sancţiunii disciplinare prevăzute la art. 28 lit.
e), când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
Mos Alecule in anii 2005-2008 cand economia duduia si un salariu decent era peste nivelul celui din armata (adica 2000 de ron), nu se angaja nimeni in sistemul militar ca sgv. Din disperare se facea reclame la posturile de televiziune ca tinerii sa vina in armata si sa urmeze o … “cariera militara”. Dupa 2009, datorita crizei locurilor de munca foarte multi au venit in sistemul militar din disperare, dar, foarte multi au plecat si in special tinerii care nu le-au convenit la ce le-au promis si ce li s-au oferit. Daca economia isi va reveni si vor aparea din noi locuri de munca iar va ramane sistemul descoperit.
Mos Alecule iti spun eu ca nu-si permit sa ne dea afara. Sunt foarte multi care si-au dat demisia si au plecat afara sa munceasca pe bani frumosi. Sunt unitati in care efectivele de sgp sunt la jumatate. La noi, la marina cand pleaca o fregata pe mare, i-au marinari de la toate navele din flotila de fregate sa completeze echipajul. Si daca ne da afara care-i problema? un sut in fund un pas inainte! vom pleca spre tari mai civilizate. In prezent nu exista roman in tara asta care nu are un coleg, o cunostinta sau o ruda plecata la munca in Italia, Spania, Anglia sau Norvegia. Asa ca baieti stati linistiti si daca gasiti de munca suplimentar dat-ii drumul.
si daca este vorba de un subofiter ?? tot la desfacerea contratului de munca ??
Marius fii serios, nu o sa te dea afara daca te-a prins ca pui gresia sau faianta la particular. Ca se te dea afara trebuie sa aibe motive serioase. Si nu-si mai permit sa faca acest lucru dupa ce, celebrul locotenentul din piata, a castigat procesul impotriva MApN si afost reincadrat.
Da francu sincer la asta m am gandit si eu da sincer m am gasit sa fiu un om sincer si sa nu fac ceva pe ascuns daca imi gasesc de lucru part time. si sincer am si o oferta dar treaba este ca vrea sa fie totul legal nu la negru . si de asta zic sa intreb sa nu imi pun singur bete in roate ..
Ms mult pt informatie asa am citit si eu in legea 80 dar ma gandeam ca este o portita pe undeva . Acum daca tot o sa lucreze pe undeva care ar fi pedeapsa . Daca este prins desigur.
Stai linistit cu munca in particular ,sunt putini comandanti in armata romana la care un subofiter su un SGP ,in special,sa nu-i fi lucrat ceva pe acasa,o gresie,o faianta ceva…plus ca sunt si ofiteri cu firma si nu pateste nimic de ani de zile,cunosc eu
Scuzati-mi dezacordul dar eram cu gandul la acel ofiter…
Si , pentru ca a venit vorbas despre “interdictia aplicata subofiterilor (cadrelor militare) in activitate de a indeplini alte functii (alt loc de munca) ” …
Nici SGP nu au dreptul sa aiba un alt loc de munca , in afara celui de la MApN !
L.384/2006 :
Art. 25. – Soldaţilor şi gradaţilor profesionist le este interzisă sau restrânsă exercitarea unor drepturi şi libertăţi, în condiţiile stabilite de lege pentru cadrele militare în activitate.
Am doi copii minori și nu mă descurc cu salariu pe care-l ridic de la um . În timpul liber bag taxi sa mai câștig un ban, sau scumpit tot în România ăsta. Îmi este groaza ca a venit frigul și facturile la întreținere vor exploda, dau mai mult de jumătate de salariu pe căldură. Așa ca am ales sa fiu șofer de taxi în timpul liber. Când sunt la tura este mai bine dar când sunt la 8 ore dorm doar 4 ore pe noapte bag pana la 1-2 noaptea. Soția î se da salariu din doua în doua luni ca așa vrea jegosul ăla de patron. Ca mine sunt (cred) majoritatea asa ca sa nu îndrăznească cineva să-mi spună ca nu am voie sa lucrez peste program. Dacă nu le convină atunci sa mărească salariile.
@MariusGeo 27 octombrie 2014 la 16:45
L.80/1995 (statutul cadrelor militare)
Art. 30
(1)Ofiterii, maistrii militari si subofiterii in activitate au obligatia de a nu efectua activitati care contravin demnitatii, prestigiului si normelor de comportare ce decurg din calitatea lor de cadre militare.
(2)Cadrelor militare in activitate le este interzis:
a)sa indeplineasca alte functii decat cele in care sunt incadrate, cu exceptia cumulului prevazut de lege, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale;
Citeste mai mult: http://www.avocatura.com/ll570-legea-80-din-1995-privind-statutul-cadrelor-militare.html#ixzz3HNL0qL62
@MariusGeo 27 octombrie 2014 la 16:45
L.80/1995 (statutul cadrelor militare)
Art. 30
(1)Ofiterii, maistrii militari si subofiterii in activitate au obligatia de a nu efectua activitati care contravin demnitatii, prestigiului si normelor de comportare ce decurg din calitatea lor de cadre militare.
(2)Cadrelor militare in activitate le este interzis:
a)sa indeplineasca alte functii decat cele in care sunt incadrate, cu exceptia cumulului prevazut de lege, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale;
Citeste mai mult: http://www.avocatura.com/ll570-legea-80-din-1995-privind-statutul-cadrelor-militare.html#ixzz3HNL0qL62
Buna ziua . daca tot am citit comm urile de pe aici am si eu o intrebare ..
un subofiter militar daca doreste sa mai lucreze part time (legal ) contract individual de munca legea ii permite sa faca acest lucru ??
Se aude ceva k din ianuarie 2015 intra in vigoare grila unica de salarizare si pt militari?
Buna dimineata!Imi puteti spune si mie va rog care este ordinul sau regula in care da sporul de noapte la paza ?Lucram 24-72 si nu vor sa ne dea sporul de ore de noapte!Va multumesc1
fostii salriati civili pe functii de conducatori auto au fost incadradati cu grupe de munca sau nu