sâmbătă 25 ian 2025

SPONSORI OFICIALI

Ce se va întâmpla mâine?

tricolor

Chiar dacă a trecut un număr destul de mare de ani de la schimbarea regimului politic în România, sunt încă mulți semeni de-ai noștri – culmea, unii chiar destul de tineri – care trăiesc prezentul mai mult prin prisma trecutului. Categoric că trecutul nu trebuie total ignorat, însă cel mai corect ar fi să-l privim ca pe un timp epuizat, de la care în niciun caz nu trebuie să preluăm micile sau marile sale neajunsuri. Numai așa vom fi apreciați noi, cei de astăzi, de către cei de mâine, filtrul aprecierii însemnând experiențele și trăirile care vor fi numai ale lor.

.

Iată, după propria-mi opinie, care ar trebui să fie motivul principal ce ar urma să-i mobilizeze pe membrii unei asociații socio-profesionale, indiferent că aceasta se numește Liga Militarilor Profesioniști, Liga Maiștrilor Militari de Marină, sau cine știe cum. Fie că suntem membri ai uneia sau ai alteia, ori de câte ori se ivește prilejul trebuie să încercăm să întrevedem forma corectă și benefică de manifestare a respectivei asociații în prezentul cotidian, dar mai ales să întrevedem viitoarea sa evoluție.

.

Se pot schimba, oare, gândurile noastre asociative atunci când se cade sub influența unor idei sau teorii bazate doar pe presupuneri și nicidecum pe ceva concret și legal?… Iată o întrebare pe care o adresez, în primul rând, celor care se află în serviciul activ în cadrul structurii Armatei Române.

.

Eu, unul, afirm cu certitudine că se poate!

Este un adevăr, chiar dacă e supărător. Sunt  situații când „opiniile”, mai mult interesate decât neinteresate, emise de căre diverse persoane din anturajul profesional, strecoară un sentiment de teamă, de incertitudine inexplicabilă  în gândirea membrilor asociați, dar mai ales în gândirea celor care își propun obținerea acestei calități, și de aici până la pierderea elanului asociativ nu mai sunt prea mulți pași de făcut.

Un asemenea comportament nu poate fi perceput decât prin prisma necunoașterii legislației în vigoare, legislație care reglementează prezența și funcționalitatea acestor asociații de tip ONG, necunoscători fiind, în egală măsură, atât nedoriții „agitatori”, cât și naivii „receptori”. Iată, așadar, o piedică des întâlnită în drumul de azi al acestor asociații, piedică al cărei efect poate provoca nedorite aspecte în pregătirea lui mâine, a cărui întâmpinare se dorește a fi cât mai elegantă și înfloritoare.

.

De ce teamă? De ce incertitudine? Zău, dacă e de înțeles! Să ne fie teamă pentru că beneficiem de un lucru extraordinar și absolut constituțional denumit dreptul de asociere?

Să ne fie teamă sau să plutim în incertitudine atunci când avem șansa de a face parte dintr-o asociație socio-profesională pentru a cărei constituire și-a dat avizul ministrul apărării naționale?

Să nu privim cu ochi buni principiul camaraderesc de a fi împreună la bucurii, dar și atunci când viața ne pune față în față cu nedoritele ei aspecte, multe dintre acestea destul de dureroase, și asta numai pentru că așa ne-a șoptit nouă cineva?

.

Înțelegeți, oameni buni, că a face parte dintr-o asociație care vă reprezintă ca entitate profesională nu înseamnă nici pe departe participarea la o aventură livrească, străină de propriile dumneavoastră interese.

Constituția României oferă dreptul ca, în funcție de timp și spațiu, să ne manifestăm preferințele, făcând uz de capabilitatea de a discerne binele de rău. Tocmai de aceea trebuie învinsă tema, incertitudinea sau chiar acea poziție a „struțului”, adoptată de către cei care stau cu „capul în nisip” așteptând doar realizările ligii, pentru că îi interesează și pe ei, dar fără a face măcar efortul de a obține calitatea de membru al respectivei asociații.

.

Supunând unui examen logic opiniile contradictorii despre care am amintit că există, opinii ce fac referire la prezența acestui tip de asociație pe eșicherul O.N.G., dar fără a teoretiza la nesfârșit, îmi permit să vă reamintesc (sau să le prezint celor care încă n-au auzit de ele) temeiurile legale în baza cărora asociația denumită Liga Militarilor Profesioniști s-a constituit, funcționând în calitate de persoană juridică:

.

1. Constituția României, art. 40:

(1) Cetățenii se pot asocia liber în partidele politice, în sindicate, în patronate și în alte forme de asociere.

(2) Nu pot face parte din partidele politice judecătorii Curții Constituționale, avocații poporului, magistrații, militarii activi ai Armatei Române, polițiști și alte categorii de funcționari publici stabilite prin lege organică.

Art.53 (2): Restrângerea activității se face numai prin lege și numai dacă se impune, după caz, pentru asigurarea securității naționale, a ordinii, a moralei publice, precum și a unor cazuri naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav. Măsura trebuie să fie proporțională cu situația care a determinat-o, să fie aplicată în mod nediscriminatoriu și fără a duce la atingerea existenței dreptului sau a libertății de asociere.

.

2. Ordonanța Guvernamentală nr.26 din 30 ianuarie 2000 cu privire la asociații și fundații

Art.1, alin (1): Persoanele fizice și juridice care urmăresc desfășurarea unor activități de interes general sua în interes comunitar ori, după caz, în interesul lor personal nepatrimonial pot constitui asociații sau fundații în condițiile prezentei Ordonanțe. Partidele politice, sindicatele și cultele nu intră sub incidența prezentei Ordonanțe.

Art.4: Asociația este subiectul de drept constituit de trei sau mai multe persoane care, pe baza unei înțelegeri, pun în comun și fără drept de restituire contribuția materială, cunoștințele sau aportul lor în munca pentru realizarea unor activități în interes general, comunitar sau, după caz, în interesul unui personal nepatrimonial.

Art.7, al. (d), alineat introdus în baza Ordonanției Guvernamentale nr.37/2003: Asociația se constituie cu avizul ministerului sau organului de specialitate al administrației publice centrale în a cărui sferă de competență își desfășoară activitatea.

.

Iată, așadar, doar câteva dintre normele legale care consfințesc prezența unei asociații socio-profesionale, pentru care nu trebuie neapărat studii juridice ca să le pricepi.

Problema se rezolvă doar dacă există dorința de a le cunoaște și de a le aplica așa cum cer regulile democratice. Numai astfel acest tip de asociație va rezista în timp și, având susținerea unui grup cât mai numeros de membri, își va putea construi cu migală prezentul, pregătind, în același timp, cu maturitate și deplină responsabilitate răspunsul la întrebarea: Ce se întâmpla mâine? dorința unanimă fiind, după credința mea, ca acel mâine să fie cât mai frumos și cât mai constructiv.

 

M.m.pr.(r) Dumitru MIHĂILESCU

Cititi revista TIMONA: http://lmmm.ro/wp-content/uploads/2011/07/rev-timona-151.pdf

Lasă un comentariu

avatar

Sortează după:   Cele mai noi | Cele mai vechi | Cele mai votate
andycus
Oaspete
andycus
8 august 2012 19:12

Nu am sa las niciun comentariu, dar doresc sa pun o intrebare.  
Cel care este in masura, si stie sigur raspunsul rog sa mi-l dea. Vreau sa urmez o cariera militara, si sa intru la liceul militar Breaza peste un an, dar am ca dioptrie la ochelari   minus  4. Va fi un impediment aceasta diptrie de  (-4) la admitere la liceul militar ?

Liviu
Oaspete
Liviu
4 septembrie 2012 21:35

Si eu port ochelari, dar am doar -1,50.
Cand am fost la selectie, medicul de la oftalmologie s-a uitat intr-un tabel.
Trebuie sa ajungi la spitalul militar pe raza caruia vei fi trimis sa faci vizita medicala si acolo sa intrebi la oftalmologie. Asa este cel mai sigur.

caporal
Oaspete
caporal
3 mai 2012 21:06

Dragi colegi, au plecat din fruntea tarii, cei care si-au batut joc de noi cu legea 384… cei care ne-au umilit dandu-ne afara la 40 de ani fara nicio protectie sociala. Au plecat din fruntea tarii, pe usa din dos, asa cum am plecat noi in anii de trista amintire, 2007, 2008, 2009.
Multumim domnului deputat Scutaru, vicepresedintele comisiei de aparare din camera deputatilor, care a avut cel mai important rol in legea 51/2010 in legatura cu marirea limitei de varsta de la 40 de ani la 45 si mai ales cu reincadrarea noastra, a celor umiliti. Multumim tuturor oamenilor politici, in frunte cu Presedintii de onoare ai LMP, pentru legea 23/2012. Si nu in ultimul rand multumim ligii militarilor profesionisti pentru munca depusa si aportul la inbunatatirea statutului SGP din armata romaniei.
Va salut cu respect,
caporal M.G.

Vasile Lepadatu
Oaspete
Vasile Lepadatu
23 septembrie 2015 8:22

Numai medicul specialist poate sa stabileasca exact ,conform baremelor in vigoare daca poti sau nu sa fii militar ,din cate stiu poti ,trebuie doar sa consulti baremele 
 

subofiter
Oaspete
subofiter
5 mai 2012 10:22

Domnilor, nimeni nu contesta implicarea domnului ministru Oprea in problemele voastre ale militarilor angajati. Foarte bine ca ati adus multumiri, domnului ministru, dar foarte bine ca ati adus multumiri si celor care au muncit din umbra si in special, ligii militarilor profesionisti, care personal o consider o asociatie serioasa. Dar, trebuie spus si adus la cunostinta tuturor, ca daca oamenii politici din comisiile de aparare nu si-ar fi dat avizul favorabil, L-23/2012, nu ar mai fi votat in Parlament. Din comisia de aparare, fac parte oameni politici din diferite partide, unii independenti, si dupa cum am inteles din comentariile dumneavoastra, fac parte si Presedintii de onoare ai lmp.
Va felicit pentru ce ati realizat, si doresc lmp-ului mult succes in continuare.
N.S.

Teodor
Oaspete
Teodor
3 mai 2012 21:38

Nu, numai ca ne-au umilit, ne-au saracit cu marirea tva, ne-au saracit cu taierea salarilor, cu taierea indemnizatiilor la caldura… am 23 mil restanta la intretinere si asociatia m-a actionat in judecata. Am 1350 solda si sotia nu lucreaza, nu gaseste de munca,  si am si doi copii minori. Oare ce pot eu sa le ofer acestor copii, cu acesti bani? intretinere, rate, obligatii… mancarea zilnica, cea mai importanta dealtfel… Adevarul? adevarul ca ne este foame… cineva pe acest site, intreba:”oare ce viata mai este asta?”
Speram ca cei noi veniti, sa ne mareasca salariile, pentru ca nu mai putem, noi astia micii, de jos, nu mai putem face fata saraciei.
Daca considerati ca acest mesaj, nu poate fi publicat, va rog sa-l stergeti. 
Cu stima, Teodor G

Timofte V
Oaspete
Timofte V
4 mai 2012 7:34

Salarile vor reveni le cea fost pana in iunie 2010. Trebuiesc marite, au promis.

Dorin MAI
Oaspete
Dorin MAI
5 mai 2012 16:48

Ce se va intampla maine?
Speram sa fie bine. Cinste celor care doresc cu adevarat sa ajute bugetarii tarii, si sa repare o nedreptate, facuta in iunie 2010, reintregirea salarilor; suntem siguri ca din pamant din piatra seaca, vor scoate acesti bani. A vem incredere in EI!
D.D. , subofiter MAI

facebook-profile-picture
Administrator
15 februarie 2012 20:05

ANUNT IMPORTANT!
*
IN ATENTIA TUTUROR MEMBRILOR LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI
*
MEMBRII LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI, INSCRISI RECENT IN LIGA, SUNT RUGATI SA CONTACTEZE CONDUCEREA L.M.P. PENTRU A DA DOUA FOTOGRAFII TIP LEGITIMATIE.
O FOTOGRAFIE SE ATASEAZA LA CEREREA DE INSCRIERE A FIECARUI MEMBRU, CERERE CE SE AFLA IN BAZA DE DATE (CONFIDENTIALA) A L.M.P.
A DOUA FOTOGRAFIE PENTRU LEGITIMATIA DE MEMBRU AL LIGII.
*
MEMBRII LIGII CARE NU SUNT DIN CONSTANTA POT TRIMITE POZELE INTR-UN PLIC PE ADRESA LIGII,
CONSTANTA – STR. POET ANDREI MURESAN NR. 28 , COD  900338
*
LEGITIMATIILE SUNT GRATUITE!

MULTUMIRI SPECIALE DOAMNEI MIHAELA POPA PENTRU SPRIJINUL ACORDAT!
VA MULTUMIM!
*
CONSILIUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI

facebook-profile-picture
Administrator
7 februarie 2012 18:12

2%
PENTRU LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI

*
NU PIERDE NICIO CLIPA!
“TOTI PENTRU UNUL, 2% PENTRU TOTI”

 

 

 

 

 

 

 

CONTRIBUIE LA FONDUL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI!
DESCARCA DE PE SITE-UL L.M.P. FORMULARUL, COMPLETEAZA-L SI DEPUNE-L LA ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE TERITORIALE PANA LA 15 MAI 2012!
*
LEGEA 571/2003 DIN CODUL FISCAL PERMITE DIRECTIONAREA A 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT UNEI ORGANIZATII NON-GUVERNAMENTALE, NON-PROFIT.
DACA MILITARII NU OPTEAZA PENTRU ACEASTA ALTERNATIVA, BANII SE DUC AUTOMAT LA STAT!

*
DATELE: 
COD DE IDENTIFICARE FISCALA: 27535960
IBAN RO50RNCB0817118580560001
*
DIRECTIONEAZA 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT PLATIT STATULUI PE ANUL 2011 CATRE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
CAMARAZI!
IMPREUNA VOM REUSI!!
FITI ALATURI DE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
CONSILILUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
10 februarie 2012 18:04

In urma cu ceva timp am vrut sa renunt la orice functie de conducere din liga, datorita faptului ca am avut simtul datoriei implinite, odata cu aparitia legii 23/2011 in care am obtinut cam 80% din ce se putea obtine pentru imbunatatirea statutului SGP, lege la care Liga Militarilor Profesionisti a avut o contributie foarte importanta, prin rapoartele adresate domnului ministru Oprea si cu ajutorul Presedintilor de Onoare al LMP.
Am mai vrut sa renunt si datorita faptului ca in ultimul timp am fost si sunt foarte ocupat, in paralel urmez unele cursuri de calificare.
Dupa momentul ianuarie cand cineva in care credeam ne-a inselat asteptarile si ne-a dezamagit, am hotarat sa continui si sa fiu alaturi de prietenii si camarazii mei din conducerea ligii, cu care am plecat la drum impreuna acum aproximativ doi ani in urma.
Vom continua sa fin aceiasi echipa unita, echipa care va merge mai departe pentru binele Ligii Militarilor Profesionisti.
LMP este o certitudine!
LMP este o frumoasa familie care numai in Constanta numara 204 membri, in afara celor din tara!
LMP este si va fi liga tuturor gradatilor profesionisti din toata tara si va fi in permanenta in slujba lor!
LMP va dainuie multi ani de acum incolo si va trebui sa devina o asociatie socio-profesionala de traditie la fel ca si celelalte ligi!
ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU!
ONOARE SI PATRIE!
Va saluta cu respect,
Lupu Mugurel, F-222 – Secretar administrator LMP.

iurea
Oaspete
iurea
30 aprilie 2012 18:52

Domnilor din LMP, va multumim pentru implicarea totala in schimbarea pozitiva a statutului SGP. Datorita ligii si a  Presedintilor de Onoare ai LMP, ati reusit sa ne aduceti bucuria de a merge mai departe si sa nu mai fim umiliti asa cum am fost  umiliti la 40 de ani cu legea 384. 
De ce credeti voi ca L-51/2010 a fost aprobata, cu reincadrarea celor care au fost aruncati afara in mod discriminatoriu ? ca sa nu se extinda procesele impotriva MApN-ului in toata tara.
L-23/2012, este munca voastra, si va multumim.
Iurea S.

Calin
Oaspete
Calin
11 februarie 2012 17:10

Succes in continuare ligii militarilor profesionisti! ma bucur ca problemele s-au terminat cu bine si ma bucur ca ca in conducerea ligii sunt colegi care formeaza o echipa unita. Felicitari!
Cu deosebit respect,
Calin C.

MANEA
Oaspete
MANEA
10 februarie 2012 19:28

Felicitari domnule Lupu!
Felicitari ligii militarilor profesionisti! suntem recunoscatori pentru
L-23/2012. Daca nu erati voi, sigur nu am fi obtinut ceea ce trebuia sa avem de la bun inceput. Suntem alaturi de voi, de lmp.
Onoare si patrie!

BALTA LOUIS EDMOND-VICEPRESEDINTE L.M. P.
Oaspete
BALTA LOUIS EDMOND-VICEPRESEDINTE L.M. P.
31 ianuarie 2012 23:18

NU VOM PUTEA MULTUMI INDEAJUNS DOMNULUI TESA PENTRU AJUTORUL DE SPECIALITATE PE CARE LA ASIGURAT LIGII DE LA INFINTARE SI PANA IN PREZENT
DORESC UN BUN VENIT DOMNULUI AVOCAT BALAN IN MAREA FAMILIE A LIGII. CARTEA DE VIZITA A DVS. VA RECOMANDA CA UN FOARTE BUN SPECIALIST CEEA CE NE BUCURA ENORM PE NOI, CEI DIN LMP PENTRU CA AVEM NEVOIE IN PERMANENTA DE CONSULTANTA JURIDICA
ROLUL JURISTULUI ESTE FOARTE IMPORTANT INTR-UN ONG. PE LANGA SFATURILE JURIDICE PE CARE LE DA CONSILIULUI DORECTOR, JURISTUL LMP, APARA INTERESELE SI IMAGINEA LIGII, DACA ESTE NEVOIE IN INSTANTELE JUDECATORESTI
TREBUIE SA MULTUMIM DIN SUFLET DOMNULUI MIHAILESCU CARE NE MENTINE “IN PRIZA” VIS-A-VIS DE LEGISLATIE SI CARE ESTE UN FOARTE BUN SFATUITOR PENTRU NOI CEI DIN LMP
VREAU SA MULTUMESC SI IN NUME PERSONAL PRIETENULUI NOSTRU DE LA CLUJ GABRIEL MERLAN PENTRU RANDURILE BINE TICLUITE SI DE GANDURILE POZITIVE CARE SIGUR VOR APARE.
SUNT BUCUROS CA PRIETENUL SI CAMARADUL NOSTRU, DAN ALBU ESTE BINE SANATOS SI A TRECUT CU BINE PESTE MOMENTELE DIFICILE.
SPERAM DE ACUM INCOLO SA NU MAI EXISTE PRESIUNI DE NICI-UN FEL SI DE NICAIERI.
NOI TOTI SUNTEM ALATURI DE CONDUCEREA LIGII, DE LMP

OANA NUTA ASTEPTAM IN CONTINUARE ARTICOLELE SI GANDURILE DVS.


ONOARE SI PATRIE!
BALTA LOUIS EDMOND -VICEPRESEDINTE LMP

Liga Militarilor Profesionisti
Oaspete
Liga Militarilor Profesionisti
31 ianuarie 2012 14:15

COMUNICAT L.M.P.
*
DATORITA UNOR PROBLEME PERSONALE, DOMNUL COL. (r)  TESA ION, A ANUNTAT CONDUCEREA LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI CA RENUNTA LA FUNCTIA DE JURIST DIN CADRUL LIGII.
MULTUMIM DOMNULUI COL. TESA PENTRU SUSTINEREA SI AJUTORUL NECONDITIONAT ACORDAT L.M.P.-ULUI DE LA INFINTARE PANA IN PREZENT.
*
NOUL JURIST AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI, ESTE DOMNUL LT. COL. (r) ALIXANDRU BALAN, FOST OFITER DE JUSTITIE MILITARA, ACTUALMENTE AVOCAT IN BAROUL CONSTANTA. 
URAM BUN VENIT DOMNULUI AVOCAT BALAN, IN CONSILIUL DIRECTOR AL L.M.P.!
*
CONSILIUL DIRECTOR L.M.P.

danutshark
Oaspete
danutshark
1 februarie 2012 17:36

NE BUCURAM CA DOMNUL AVOCAT BALAN A ALES SA VINA IN MIJLOCUL NOSTRU. DUPA PLECAREA DOMNULUI TESA, LMP ARE NEVOIE DE UN CONSULTANT JURIDIC, CARE SA APERE IN CAZ DE NEVOIE INTERESELE SI IMAGINEA LIGII.
BINE ATI VENIT IN LMP DOMNULE COLONEL!
DANUT MOCANU – VICEPRESEDINTE LMP

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
1 februarie 2012 17:17

Salutam venirea alaturi de Liga Militarilor Profesionisti a domnului Lt. Col (r) avocat Alixandru Balan!
Speram intr-o colaborare camaradereasca in cadrul consiliului director.
Avem onoarea sa va salutam!
Lupu Mugurel    F-222  – administrator-secretar LMP.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
31 ianuarie 2012 16:42

Mulţumim domnului Teşa Ioan pentru buna colaborare  de pe parcursul timpului cât a fost alături de noi,îi suntem recunoscători.
Domnului Alixandru Bălan îi spunem bun venit,apreciem voinţa domniei sale de a ajuta liga noastră,îl asigurăm de o bună colaborare bazată pe respect şi disciplină.Cu deosebit respect Gabriel Merlan.

facebook-profile-picture
Administrator
30 ianuarie 2012 18:03

2%
PENTRU LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI

*
NU PIERDE NICIO CLIPA!
“TOTI PENTRU UNUL, 2% PENTRU TOTI”

 

 

 

 

 

 

CONTRIBUIE LA FONDUL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI!
DESCARCA DE PE SITE-UL L.M.P. FORMULARUL, COMPLETEAZA-L SI DEPUNE-L LA ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE TERITORIALE PANA LA 15 MAI 2012!
*
LEGEA 571/2003 DIN CODUL FISCAL PERMITE DIRECTIONAREA A 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT UNEI ORGANIZATII NON-GUVERNAMENTALE, NON-PROFIT.
DACA MILITARII NU OPTEAZA PENTRU ACEASTA ALTERNATIVA, BANII SE DUC AUTOMAT LA STAT!

*
DATELE: 
COD DE IDENTIFICARE FISCALA: 27535960
IBAN RO50RNCB0817118580560001
*
DIRECTIONEAZA 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT PLATIT STATULUI PE ANUL 2011 CATRE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
CAMARAZI!
IMPREUNA VOM REUSI!!
FITI ALATURI DE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
CONSILILUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI

Dorin
Oaspete
Dorin
18 februarie 2012 15:04

Am completat si am trimis, cu draga inima alaturi de colegii mei, formularul de 2% din impozitul retinul pe anul trecut, ligii militarilor profesionisti, chiar daca am fost “directionati” sa completam pentru “camarazii”.
Lmp, a facut ceva pentru noi, militarii angajati, nu alte asociatii.

Dumitru Mihailescu
Oaspete
Dumitru Mihailescu
30 ianuarie 2012 10:35

Mă bucură faptul că articolul „Ce se va întâmpla mâine” a stârnit curiozitate și animație în rândul celor care accesează interesantul site al L.M.P., așa cum mă bucură și înțelegerea mesajului acestuia. Bine ar fi dacă ar căuta să înțeleagă acest mesaj cât mai mulți dintre dumneavoastră. În privința strecurării acelei erori, pe care foarte bine a sesizat-o domnul Vali, îmi cer scuze, recunoscând totodată, că nu eram în temă cu conținutul Legii 246/2005, act normativ prin care s-au adus unele corecturi la OG 26/2000. Mulțumesc pentru camaradereasca atenționare, domnule Vali.
Acest material, pentru a-i asigura o și mai largă cunoaștere, îl voi publica și în paginile gazetei „Timona” nr. 152, pentru că el solicită înțelegere nu numai din partea dumneavoastră, a soldaților profesioniști, ci și a maiștrilor militari și subofițerilor și, de ce nu, chiar a domnilor ofițeri. Închei dorindu-vă și mai multe realizări benefice pentru entitatea dumneavoastră profesională, satisfacția fiind și mai mare atunci când acestea nu sunt obținute cu ușurință.

mihnea
Oaspete
mihnea
30 ianuarie 2012 23:50

Cu acest articol bazat pe lege, o sa le dau la multi “peste nas” care le tremura “a.z.p.-urile” cand le zic de aderarea la o asociatie socio-profesionala a sgp.
Felicitari domnule Mihailescu! apreciez foarte mult gazeta “Timona”.
Intr-un timp lmp-ul posta link-uri cu aceasta revista. Este bine pentru ca nu mai stam sa o cautam.
Salutari lmp-istilor!

gigi
Oaspete
gigi
30 ianuarie 2012 23:31

Am aflat de lmp acum 5-6 luni de la seful meu de pe nava un maistru militar de marina, care mi-a adus la cunostinta ca s-a infintat liga SGV si ma sfatuit sa ma interesez mai bine sa studiez statutul si site-ul si sa intru in aceasta asociatie socio profesionala. Si el face parte din lmmm.
Consider ca lmp este o asociatie serioasa si nu am gresit cand am intrat in acesta organizatie non-sindicala a sgp.  Admir colegii mai in varsta din conducere, pentru ce au reusit sa faca pentru noi gradatii profesionisti.

vali
Oaspete
vali
30 ianuarie 2012 21:36

Cu mare placere, domnule Mihailescu, insa nu trebuie sa va cereti scuze, eu am facut aceasta precizare data fiind calitatea mea de jurist si cu atat mai mult cu cat cunosc foarte bine prevederile legale privitoare la asociatii si fundatii, drept pentru care m-am simtit obligat sa fac respectiva precizare. Si un alt motiv pentru care am postat, a fost acela ca trebuie sa se inteleaga, de catre toti cititorii acestui site, ca nu numai in varfurile de conducere ale unui minister sau al altui organ de specialitate al administratiei publice centrale, se gasesc profesionisti, de la care eventual sa primim sfaturi. Dimpotriva, as spune, ultimii ani chiar ne-au demonstrat contrariul. Asa ca, ar fi chiar paradoxal sa depindem, chiar si doar pentru constituirea unei asociatii, de oameni a caror pregatire lasa de dorit.
Cu deosebita stima,
slt. (r) c.j. P.E.-V.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
31 ianuarie 2012 16:56

Domnule Vali ,
Sunt încântat ca avem alături de noi oameni precum dumneavoastră. Declinându-vă calitatea de jurist ,vă rog să rămâneţi alături de noi ,să ne mai daţi uneori câte un sfat ,este bine venit.Cu stimă Gabriel Merlan.

vali
Oaspete
vali
31 ianuarie 2012 22:29

Cu cea mai mare placere, in situatia in care Liga are nevoie de sfaturi referitoare la aspecte juridice, le voi acorda negresit. Si bineinteles ca raman alaturi de Liga.
Cu deosebita stima,
c.j. Vali P.

mihnea
Oaspete
mihnea
30 ianuarie 2012 23:55

Aveti perfecta dreptate domnule Vali. Sunteti sublocotenent in rezerva? De ce ati parasit sistemul militar?

vali
Oaspete
vali
31 ianuarie 2012 22:34

Da, domnule Mihnea, sunt sublocotenent in rezerva. De ce am parasit sistemul militar? Tocmai ca o reactie versus mediocritatea si neprofesionalismul unora ajunsi, din intamplare (sau poate nu) la varful conducerii unor institutii de o mare importanta pentru aceasta tara.

Vlad M
Oaspete
Vlad M
30 ianuarie 2012 20:43

Am luat legatura cu colegi din Constanta atat de la marina cat si de la “uscat”. Am inteles ca acolo exista alta mentalitate si ma refer in special la cei de la marina. Baietii de la marina mi-au spus ca comandantii de acolo sunt foarte deschisi la aceste asociatii socio-profesionale datorita faptului ca si ei fac parte din anumite ligi, LOM sau LMMM.
Am inteles ca in LMP sunt inscrisi si baieti din tara. Aceasta liga a tuturor gradatilor profesonisti a facut lucruri foarte bune pe care acum 1-2 ani nici nu visam la unele drepturi pe care le-am obtinut.
Ma bucur ca am gasit deschidere la acest om deosebit care este Ministrul nostru Gabriel Oprea.
Felicitari LMP!

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
30 ianuarie 2012 17:15

Salutari camaraderesti domnilor Banu si Mihailescu si tuturor membrilor Ligii Maistrilor Militari de Marina!
Vom da curs invitatiei de a participa la Adunarea Generala a LMMM din 18 februarie 2012.
Vom anunta cand va avea loc Adunarea Generala a LMP.
Lupu Mugurel  F-222  secretar-administrator LMP

danutshark
Oaspete
danutshark
30 ianuarie 2012 16:57

Salut pe aceasta cale, pe domnul Mm(r) Dumitru Mihailescu, Presedinte de Onoare LMMM si domnul Mm(r) Ion Banu, Presedintele Ligii Maistrilor Militari de marina!
Sambata 4 februarie 2012, vom onora invitatia dumneavoastra la sedinta de consiliu LMMM.
Danut Mocanu – Vicepresedinte Liga Militarilor Profesionisti
si
membru simpatizant al Ligii Maistrilor Militari de Marina

Ionut
Oaspete
Ionut
30 ianuarie 2012 16:27

Fac parte din LMP impreuna cu alti colegi din unitate, stiu toti sefii mei, inclusiv comandantul si nu am avut probleme din aceasta cauza, sau sa ni se puna piedici.
Mai mult de atat, serviciul financiar directioneaza cotizatia lunara de 5 lei, in contul ligii.
Toti membrii ligii cat si comandantii nostri din unitati trebuie sa inteleaga ca activitatile LMP, ca un ONG, sunt desfasurate in afara gardului unitatii, activitati specifice unei ligi socio-profesionale.
In acelasi timp, toti membri ligii (am fost prelucrati de conducerea LMP), nu “amesteca” activitatea din unitati, specifica gradului si functiei, cu calitatea de membru aderent al LMP.
Ma bucur ca acest articol scris de un titan al unei asociatii socio-profesionale de traditie, LMMM, incearca sa aduca la cunostinta SGP legalitatea inscrierii unui militar activ intr-un ONG (fundatie, asociatie sau liga).
Sa traiti domnule Mihailescu! Aveti tot respectul nostru.
Asteptam aparitia acestui articol in publicatia “Timona”.

Tudor
Oaspete
Tudor
30 ianuarie 2012 12:56

Am colegi care fac parte din anumite asociatii, cum ar fi “asociatia vanatorilor si pescarilor”, “crucea rosie” sau anumite fundatii ecologiste etc Este perfect legal ca un militar activ sa faca parte dintr-o asociatie non-guvernamentala, liga sau fundatie. Legea permite acest lucru. Militarii nu pot face parte din sindicate, asta este foarte clar.
Multumim domnului Mihailescu, Presdinte de Onoare al Ligii Maistrilor Militari de Marina pentru articol.
Am Onoarea sa va salut, domnule Mihailescu!

Sorin S.
Oaspete
Sorin S.
30 ianuarie 2012 12:51

Domnule Mihailescu, apreciem foarte mult articolul dumneavoastra care arata tuturor militarilor legimitatea aderarii la un ONG ( organizatie non-guvernamentala), non-profit, apolitica si non-sindicala a MILITARILOR ACTIVI.
In LOM ( liga ofiterilor din marina militara)cat si in LMMM (liga maistrilor militari de marina) fac parte CADRE MILITARE IN ACTIVITATE cat si in REZERVA SI IN RETRAGERE.
Trebuie sa dispara pentru intotdeauna anumite temeri ale SGP.
Salutari camaraderesti membrilor LMMM!
Va salut cu respect,
Sorin S.

Mitache Gigi
Oaspete
Mitache Gigi
27 ianuarie 2012 20:58

CE SE VA INTAMPLA MAINE CU MINE?
Ma numesc Mitache Gigi si sunt caporal, militar profesionist si in prezent sunt internat la spitalul Fundeni – Bucuresti, sectia hematologie.
Adresez si eu prin intermediul site-ului LMP, o intrebare domnului consilier al ministrului pe probleme de gradati profesionisti, Dinu Nedelcu:
Domnule consilier, cunoasteti situatia mea de sanatate, sufar de leucemie acuta limfo-blastica-t, meninigita limfo-blastica, diabet insulina dependent post-medicamentos.
Pe acest site, exista un articol cu mine si acolo este postata scrisoarea medicala cu bolile de care sufar.
In noiembrie 2011 mi-ati promis ca ma veti ajuta, si ca veti lua legatura cu Asociatia Camarazii. Am mare nevoie de bani, medicamentele sunt foarte scumpe si trebuie sa le cumpar singur si nu mai am bani, nu mai am de la cine sa ma imprumut, sunt foarte suparat din cauza asta.
De exemplu: PURI-NETHOL costa 47 de euro, 25 de pastile si i-au 1 pe zi. Acest medicament nu se gaseste in Romania si este adus in tara de o fundatie din Austria.
NORMIX – costa 32 de lei, are 12 pastile si i-au 3 pe zi. Si lista poate continua.
Pana acum nu am primit niciun raspuns de la dumneavoastra. Am speranta ca nu m-ati uitat. Astept cu incredere!
Doresc sa multumesc camarazilor din garnizoana Buzau pentru ajutorul financiar si pentru ca nu m-au uitat.
Multumesc Ligii Militarilor Profesionisti pentru implicare.
Va saluta cu speranta in suflet,
Mitache Gigi

RIzea
Oaspete
RIzea
30 aprilie 2012 19:10

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace, pe camaradul nostru… a murit cu speranta ca se va face bine… ca, va fi ajutat…

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
30 ianuarie 2012 17:33

Trebuie o implicare mai activa din partea noastra a gradatilor profesionisti. In toate unitatile din tara sa se aduca la cunostinta militarilor si fiecare care doreste sa depuna in contul lui Mitache o suma oarecare mai mica sau mai mare incepand de la 5 lei la…..
Toti cei care citesc acest site si i-au la cunostinta de necazul acestui camarad din Buzau, sa spuna la ceilalti colegi din unitate si sa se incerce sa se organizeze chete pentru Mitache.
Haideti sa dam dovada de unitate, de spirit de corp, de camaraderie.
Speram intr-un ajutor din partea Asociatiei Camarazii, asociatie militara de intr-ajutorare renumita in astfel de cazuri cu militari bolnavi.
Lupu Mugurel  F-222  Secretar-administrator LMP

cristea
Oaspete
cristea
28 ianuarie 2012 19:25

Daca domnul consilier i-a promis ca-l va ajuta, de ce nu a facut-o pana acum?

danutshark
Oaspete
danutshark
28 ianuarie 2012 19:22

HAIDETI CU TOTI SA NE IMPLICAM IN SALVAREA CAMARADULUI NOSTRU CARE ARE NEVOIE DE NOI SI CARE  SUFERA DE ACEASTA BOALA CARE PARCA INCEARCA SA IL ACAPAREZE DIN CE IN CE MAI MULT.
NOI CEI DIN L.M.P. INCERCAM SA FACEM TOT CEEA CE PUTEM SA IL SPRIJINIM PE ACEST CAMARAD MITACHE GIGI SI DE CE NU POATE SI CELELALTE LIGI SA NI SE ALATURE IN CEEA CE NUMIM “SALVAREA UNEI VIETI”.
VA MULTUMESC TUTUROR CELOR CARE SE IMPLICA SI SE VOR IMPLICA DE ACUM INCOLO!
DANUT-M VICEPRESEDINTE L.M.P.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
27 ianuarie 2012 23:50

Mă numesc Gabriel Merlan ,
Fac parte din echipa care a pus şi îşi menţine umarul la activitatea ligii noastre.
Prin unitate şi voinţă am realizat multe lucruri frumoase şi necesare, precum şi legea care ne menţine în sistem până la 50 de ani. Am dovedit că putem da dovada de unitate, am dovedit că suntem oameni, avem nevoie de colaborare şi ajutor între noi, am luptat pentru protecţia “caporalului” care este şi familist în viaţa civilă.
Dacă noi suntem bine acum, trebuie să mulţumim bunului Dumnezeu, deoarece alţii nu sunt.
De aceia din tot sufletul, fac un apel la toţi colegii, caporalii din Armata României, haideţi să ne unim şi din puţinul nostru să ajutăm acest camarad aflat în suferinţă. Nu trataţi cu indiferenţă acest caz, deoarece soarta ne poate pune mâine pe fiecare dintre noi în postura lui.
Propun ca, în fiecare unitate militară, cu suflet si dăruire, să apelam la toţi colegii, indiferent de grad si funcţie, să adunăm bani spre ajutorul acestui coleg.
Apelaţi la toţi oamenii din unitate chiar şi la ofiţeri, subofiţeri şi maiştri militari, deoarece şi noi am fost receptivi la diferitele cazuri precedente.
Suntem o forţă, putem mişca şi un munte dacă vrem ……..suntem oameni cu suflet, vă rog implicaţi-vă.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
27 ianuarie 2012 23:00

DOMNULE CONSILIER  DINU NEDELCU,
Cu  tot respectul şi compasiunea fată de colegul nostru Gigi Mitache, vă rog dacă vă stă în putinţă, haideţi să mobilizăm pe cei care ne pot ajuta, să ajutăm şi noi acest om aflat la necaz.
Intr-un asemenea moment e bine să lasăm uitării micile orgolii din ambele tabere, să ne unim eforturile pentru a fi de folos unui om care strigă spre noi “ajutor”. Am convingerea că avem voinţă şi suflet, astfel vă rog din suflet să folosim personalitatea noastră a fiecăruia în ajutorarea acestui om suferind.
Dacă societatea civilă este indiferenţă faţă de necazurile unui militar, atunci măcar noi ce suntem camarazii lui, să reacţionăm cum se cuvine.
In speranţa unei realizări, vă salută cu deosebit respect Gabriel Merlan, membru in Consiliul Director al Ligii Militarilor Profesionişti.

Apostol
Oaspete
Apostol
27 ianuarie 2012 22:50

Este pentru prima data cand scriu pe acest site, chiar daca urmaresc cu interes de la inceput, fiecare articol care apare. Acest apel este disperat. Trebuie sa facem ceva pentru colegul nostru. Trebuie sa incercam sa facem cheta in fiecare unitate. “Asociatia Camarazii” ar putea ajuta, doar se cere an de an sa dam cei 2% acestei fundatii de intr-ajutorare.
Ce va fi maine? vom vedea… bine? in niciun caz… macar sa ne tina Dumnezeu sanatosi.

facebook-profile-picture
Administrator
27 ianuarie 2012 22:23

Voi propune Consiliului Director al Ligii Militarilor Profesionisti, trimiterea de urgenta unei scrisori oficiale, Asociatiei Camarazii, cu un apel umanitar pentru ajutorarea camaradului nostru Mitache Gigi.
Pentru cei care vor sa ajute financiar, o poate face depunand in contul lui Mitache, postat in articolul “Un camarad are nevoie de noi”
Danut ALBU – L.M.P.

florin66
Oaspete
florin66
25 ianuarie 2012 20:13

Stimate domnule Dumitru Mihailescu , in primul rind doresc sa va salut si sa va multumesc pentru tot ceea ce ati facut pentru noi prin sfaturile si experienta dumneavoastra in acest domeniu. In al doilea rind vreau sa va spun ca aveti perfecta dreptate in prvinta sentimentului de teama insuflat de militarilor activi,dar pe linga aceasta eu am observat faptul ca aceasta teama a dus la inexistenta unor lideri de opinie care sa ii invete sa ia atitudine in ceea ce priveste drepturile lor. Acest lucru se intimpla datorita faptului ca am fost obisnuiti sa ni se spuna ce sa facem. Ei gindesc cam asa “de ce sa ma pun rau cu sefu , ca si asa daca rezolva ei problema beneficiem si noi de ea “. V-am relatat acestea din experienta proprie avuta cu unii dintre fostii colegi. In concluzie parerea mea este ca inca mai este mult de munca pentru a schimba mentalitatile si de o parte si de alta. Inca nu este timpul pierdut.

Cu stima
Florin Gabriel Cocus
Vicepresedinte L.M.P.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
25 ianuarie 2012 20:11

Adresez prin intermediul site-lui o intrebare domnului consilier al ministrului pe probleme de gradati profesionisti Dinu Nedelcu.
La initiativa dumneavoastra ,am fost delegati un numar de membri din liga militarilor profesionisti pentru a aduna date de contact ale unor persoane care doresc  sa se angajeze in proiectul Romtehnica.In momentul de fata detin o baza de date ale persoanelor dornice sa se angajeze ,unde  si catre cine distribui aceste date ? Cu respect Gabriel Merlan ,Cluj.

danutshark
Oaspete
danutshark
24 ianuarie 2012 9:19

DOMNULE MIHAILESCU APRECIEM FOARTE MULT ARTICOLUL DUMNEAVOASTRA DESPRE BAZA LEGALA A INSCRIERII MILITARILOR INTR-O ASOCIATIE SOCIO-PROFESIONALA DE TIP O.N.G.
VA MULTUMIM PENTRU TOATE SFATURILE SI INDRUMARILE PE CARE NI LE-ATI DAT.
SUNTEM MANDRI DE ACEASTA COLABORARE CAMARADEREASCA INTRE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI SI LIGA MAISTRILOR MILITARI DE MARINA. 
DANUT-M VICEPRESEDINTE L.M.P.

Adi
Oaspete
Adi
23 ianuarie 2012 17:47

Oricat s-ar stradui unii sa ascunda adevarul, noi suntem datori sa-l spunem: un oarecare domn consilier nu a fost de acord cu primirea delegatiei LMP la domnul ministru Gabriel Oprea, pentru a-i acorda placheta si diploma de excelenta! A motivat ca domnul ministru are agenda incarcata si ca ii da el distinctiile. De ce? Probabil ca i-a fost frica de faptul ca domnul ministru va fi informat cu unele probleme ale SGP, pe care desi le cunostea, respectivul consilier le-a ascuns sub pres. Umbla zvonul ca atitudinea aceasta s-ar datora unei dorinte ascunse a respectivului personaj. Intrebarea este: pe cine si ce reprezentati, domnule consilier?

ADRIAN SURUGIU
Oaspete
ADRIAN SURUGIU
8 februarie 2012 22:22

Oare de ce nu a vrut sa programeze o audienta cu delegatia lmp la domnul ministru? vorba celor din lmp. Sa nu se afle si alte probleme ale noastre. intr-adevar – nimic nu este intamplator –
Parerea mea, chiar daca nu fac parte din liga, acea placheta si cu diploma de excelenta trebuia acordata de delagatia lmp si nu de domnul consilier.
Personal dau dreptate lmp-ului.

Dumitru
Oaspete
Dumitru
23 ianuarie 2012 18:09

Adi, ai dreptate cu ce ai spus! Cred si eu ca sunt dorinte ascunse, din moment ce domnul consilier a obtinut intro saptamana audienta la domnul ministru pentru Liga Maistrilor Militari de Marina. Poate ca nu ai aflat: domnul consilier a indrumat delegatia LMP sa mearga mai intai la domnul Scutaru!
Daca ar avea demnitate si onoare, domnul consilier l-ar informa corect pe domnul ministru Gabriel Oprea!

florin LMP
Oaspete
florin LMP
1 februarie 2012 16:21

Nimic nu este intamplator.
totul a fost o inscenare, o sa vina vremea cand vom spune mai multe.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
23 ianuarie 2012 14:13

Ce se va întâmpla mâine ?
La această întrebare trebuie să cugetăm profund ,să căutăm răspunsul  prin înţelepciune,  respectând  valorile trecutului ,principiile prezentului şi încrederea viitorului.Mesajul transmis de către domnul Mihăilescu trage un semnal de alarmă ,semnal  care, noi generaţia tânară din frumoasa  familie a militarilor,trebuie sa-l percepem cu maximă seriozitate.In ciuda piedicilor şi influenţelor unor factori asupra activităţii  ligii noastre ,păstrăm cu demnitate ,maturitate şi responsabilitate, direcţia şi personalitatea  asociaţiei socio-profesionale din care facem parte,mai avem atâtea lucruri frumoase de făcut.
Chiar dacă nu place unora , nu permit acţiuni cu caracter şi influenţă politică,statutul ligii este bine definit şi trebuie respectat.
La întrebarea înţeleaptă adresată ,răspund cu demnitate , calitatea de a fi militar este o onoare ,în vremurile timpului trecut-prezent -viitor , indiferent de starea de spirit a naţiunii ,steagul ţării a fluturat  şi va mai flutura cu cinste pe catarg în cazărmile militare şi pe câmpul de luptă,nu ne pierdem  onoarea si demnitatea atât de uşor.Amintesc celor ce nu cunosc : “Armata este principala forţă de apărare a sistemului naţional”.
Apreciez cu maxim respect ,susţinerea şi sfaturile competente ale mentorului nostru M.m.pr.(r)Mihăilescu Dumitru.
Cu stimă Gabriel Merlan ,membru în Consiliul Director al Ligii Militarilor Profesionişti.

Marin
Oaspete
Marin
23 ianuarie 2012 12:02

A aparut in Monitorul Oficial Decretul privind promulgarea legii pentru modificarea si completarea Legii 384/2006 privind Statutul SGV. M.O.nr.0049/20 01 2012, actul nr.31/16.01 2012.Eu personal am reticente in legatura cu acordarea grupele de munca,cat timp nu dispare din lege ”Se va incheia un protocol intre Map si Min Muncii”.Oricum astept Normele de aplicare emise de Map in 60 de zile de la publicare sa vedem cui trebuie sa ne adresam pentru obtinerea adeverintelor.Eu sunt pensionat medical si pentru cei 16 ani lucrati ca sgv nu am obtinut grupa de munca,dar o sa va tin la curent cu demersurile pe care o sa le fac cum am facut-o si pana acum.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
23 ianuarie 2012 14:30

Stimate Marin !
Referitor la reticienta ta fata de aceasta lege, permite-mi sa te linistesc un pic.Sa retii ca abia acum se aseaza si se limpezesc apele cu privire la statutul nostru si la calitatea noastra ” de sau nu “militar.Textul “se va incheia un protocol intre MAN si Min Muncii” face referire la un contract colectiv de munca ,contract care trebuia incheiat  din anii ’90,acesta este prevazut in Codul Muncii si ne va aduce beneficii.Cat despre grupele de munca,din punctul meu de vedere,nu se vor putea actualiza retroactiv pe cartea de munca “hartie”,insa se vor elibera in baza legala adeverinte cu specificare detaliata a conditiilor de lucru in care sa lucrat si a grupelor specifice fiecarei functii si loc de munca ,producand efecte juridice in  calcularea pensiei la momentul respectiv.Cu respect Gabriel Merlan.

mitea
Oaspete
mitea
3 februarie 2012 16:21

Felicitari Gabriel Merlan! esti un militar desavarsit un camarad deosebit, si cu studii de drept. Ne bucuram ca liga are oameni pregatiti in aproape toate domeniile. Sincer, cred ca ai face fata oricarui post, inclusiv cel de consilier al ministrului. Cu respect, Gigel M.

ADRIAN SURUGIU
Oaspete
ADRIAN SURUGIU
8 februarie 2012 22:27

Gluma, gluma, dar poate pe viitor va deveni o certitudine. Si eu cred ca domnul Gabriel Merlan poate deveni pe viitor un bun consilier al ministrului apararii. Are studii de specialitate este drept si cinstit si este curajos. Am putea sa-l sustinem noi sgp-ii.
Cu respect,
Adrian S.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
3 februarie 2012 21:50

Multumesc  ptr cuvintele frumoase !
Apreciez  gluma ta !!!!
Respecte mele.

danutshark
Oaspete
danutshark
22 ianuarie 2012 18:32

Multa sanatate camaradului nostru DAN ALBU si-l asteptam sa revina cat mai repede posibil in mijlocul nostru.
SANATATE MAXIMA!

Danut Mocanu – Vicepresedinte L.M.P.

MARIAN LMP
Oaspete
MARIAN LMP
2 februarie 2012 8:28

Dane, multa sanatate din partea lmp-istilor. Am aflat ce s-a intamplat. Dar nu-i nimic, mergem mai departe.

“Sa ai curaj pentru marile necazuri din viata si rabdare pentru cele mici; si cand ti-ai terminat cu truda sarcinile zilnice mergi si dormi linistit.
Dumnezeu este treaz.”
Victor Hugo

BAFTA SI SA FIM UNITI! mai ti minte nu? altii din pacate au uitat.

facebook-profile-picture
Administrator
2 februarie 2012 15:11

Mariane, cateodata in viata pentru marile necazuri, nu ajunge numai curajul. Iti trebuie un echilibru bazat pe o sustinere solida (de orice fel), indiferent de “ruliu” sau “tangajul” vietii.
Cu necazurile mici suntem obisnuiti, “bagam” prova-n val si infruntam valurile vietii indiferent cat de puternica este furtuna. Important este sa nu ne lase “principalul”. Daca “principalul” se opreste, intram in deriva… si riscam… sa nu mai existem fizic.
Intr-adevar Bunul Dumnezeu nu doarme si este intotdeauna treaz.
Da, mai tin minte acea lozinca de pe vremea “Romilului”… asa este unii au uitat… din pacate. 
Dan A. – L.M.P.

Misu C.
Oaspete
Misu C.
11 februarie 2012 21:32

Gladiatorule ce bine ai spus, “de pe vremea romilului”…

grosu
Oaspete
grosu
5 februarie 2012 17:41

“Principalul”? care ma ajuta?

danimar
Oaspete
danimar
5 februarie 2012 19:26

“Principalul” = motorul principal care asigura propulsia unei nave. In sala masini sunt si motoare auxiliare.

grig
Oaspete
grig
4 februarie 2012 18:55

Comentariu tipic marinaresc. Bravo! Ce bine ar fi daca toate necazurile vietii le-am putea infrunta fizic… si nu psihic. Boala secolului este stresul.

facebook-profile-picture
Administrator
31 ianuarie 2012 12:57

Doresc sa multumesc tuturor prietenilor din Constanta cat si din tara care m-au sunat si mi-au urat sanatate cat timp am fost in spital.
Am apreciat profesionalismul doamnei DOCTOR LUPU de le Spitalul Militar Constanta, dovedit in tratarea pacientilor. Si cu aceasta ocazie vreau sa-i multumesc si pe acest site al L.M.P.
In salon am cunoscut un OM deosebit, JIGOREANU VICTOR de 87 de ani din Hircioveni – Vaslui, veteran de razboi care a participat la campania din vest a Armatei Romane in timpul celui de-al doilea razboi mondial.
In lungile seri de iarna din spital, cand se auzeau doar viscolul si marea furioasa lovind stabilopozii, am ascultat istorisiri cu lupte crancene date de ostasii romani in Transilvania, M-tii Tatra, Cehoslovacia.
A fost un privilegiu, ma bucur ca am devenit prieteni si ii doresc sanatate deplina!
*
Nea Victore, Liga Militarilor Profesionisti iti prezinta Onorul!
*
ONOARE SI PATRIE!
*
Danut ALBU – Prim-vicepresedinte L.M.P.

Liga Militarilor Profesionisti
Oaspete
Liga Militarilor Profesionisti
31 ianuarie 2012 13:08

SE STING VETERANII!
*
Se sting veteranii, lăsaţi în uitare,
Încet, în tăcere şi-n lacrimi, se sting.
Şi nimeni nu-i plânge! Pe nimeni nu-l doare
Că mor veteranii! Nici ei nu mai plâng!
Priveşte-i! Mai mişcă! Mai sunt încă vii!
Şi-aşteaptă să sune… un ultim atac,
Căci astăzi sunt iarăşi în linia-ntâi
Şi-aşteaptă semnalul. Şi rabdă. Şi tac.
Priveşte-i trecând, resemnaţi, spre vecie,
Păşind măiestuos, ca lumea să ştie
Că ei n-au cerşit, nu s-au plâns, n-au crâcnit!
Au luptat, au muncit, au tăcut … şi-au murit!
De-au fost generali, de-au fost simpli soldaţi
Pe front nu contează ! Nu este o lege
Să-ţi apere gradul. Eşti doar un bărbat
În lupta cu moartea. Şi moartea n-alege.
Din Est până-n Vest, întregul pământ
Cu sângele lor în război l-au udat.
Cu trupuri uitate sub cruci de mormânt
Tot drumul Golgotei a fost jalonat.
Iar cei ce-au scăpat de cumplitul infern
La matcă întorşi, au fost aşteptaţi
Potrivit obiceiului nostru etern
La Aiud, la Sighet, la Piteşti, la Galaţi.
De-aceea, copile, când trec veteranii
Cu feţele supte, de sfinţi bizantini,
Opreşte-te-n loc, că ei sunt titanii
Istoriei noastre! Şi … lor să te-nchini.
Sunt candele sfinte! Cât pâlpâie încă
Mai dă-le onorul! Aceşti oameni trişti
Ţi-au clădit viitorul în piatră şi-n stâncă
Şi-au murit pentru tine! Ca tu să exişti!
 
 
Un veteran de război…

facebook-profile-picture
Administrator
24 februarie 2012 22:15

numele autorului poemului ” Se sting veteranii!” :
Col.(r.) Gheorghe Lăcăuşu,veteran de război.
Nu am stiut cine a compus aceasta miscatoare poezie.
Multumesc doamnei Arbanas Eleonora, Presedinta Fundatiei
“Cpt. Erou Aviator Alexandru Serbanescu”, pentru informare.
Danut ALBU – Prim-vicepresedinte L.M.P.

COSTEL ENE
Oaspete
COSTEL ENE
22 ianuarie 2012 17:02

DOMNULLE M.m. (r) MIHAILESCU VA APRECIEZ ARTICOLUL IN CARE ARATATI CA SI MILITARII POT ADERA LA O ASOCIERE DE TIPUL ACESTA,DAR… VA ADUC  LA CUNOSTINTA CA INCA MILITARII PROFESIONISTI SUNT REZERVATI SI CU MARI TEMERI IN FORME DE ASOCIERE PENTRU CA INCA MAI EXISTA ANUMITE PERSOANE CARE PUN PRESIUNE PE UMERII CELOR MAI MICI……….                                     PE ACEASTA CALE ASI DORI SA-I TRANSMIT LUI  DAN ALBU SANATATE SI SA FIE TARE PENTRU CA PRESIUNI AU FOST SI VOR MAI FI.
COSTEL E. – CRAIOVA

ANGHEL
Oaspete
ANGHEL
21 ianuarie 2012 22:56

Multumim domnului Mm(r) Mihailescu pentru articolul care arata ca si militarii pot sa adere la asociatii socio-profesionale non-guvernamentale, apolitice si non-sindicale. Apreciez site-ul lmp, un site complet si foarte bine actualizat. Cei din conducerea ministerului apararii pot observa ca si caporalii sunt in stare de lucruri frumoase. Va felicit!

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
22 ianuarie 2012 10:26

Domnule Anghel,
sustin  spusele dumneavoastra prin a mentiona ca sunt caporali din Armata Romaniei care cu demnitate fac parte din organizatii precum Liga Militarilor Profesionisti , Crucea Rosie ,Ecologie…. ,purtand cu cinste calitatea de militar. Sunt convins ca cei din conducerea ministerului au remarcat deja, activitatea ligii si competenta  militarilor profesionisti,desi suntem numiti doar ” elementul de executare a ordinelor”.

costy
Oaspete
costy
21 ianuarie 2012 21:57

Vorbele circula iute din telefon in telefon. Din LMP-ist in LMP-ist. Din SGP-ist in SGP-ist.
Se pare ca cel care a plecat din randul nostru a mac-ilor si a ajuns undeva intr-o functie, a tradat LMP pentru ca a simtit ca i se clatina scaunul… s-a lepadat de LMP, asa cum s-a lepadat Iuda de Isus Hristos. Rusinos. Nici nu merita ca numele lui sa mai apara pe acest site, care la ridicat in slavi nemeritat.

stoian
Oaspete
stoian
4 februarie 2012 13:34

Gabriel tot respectul pentru tine si pentru implicarea ta in Lmp. Dar vreau sa-ti spun ca nu trebuie sa amestecam “disciplina militara” din unitatile militare din care facem parte, cu “disciplina din liga”. Sunt doua lucruri total diferite. In interiorul unitatilor ca militari, ne supunem regulamentelor militare si trebuie sa ne facem datoria ca militari profesionisti, fara a implica liga cu nimic. La locul de munca suntem militari si atat, nu suntem membri Lmp.
In cadrul ligii, noi, membri Lmp, ne supunem doar statutului nostru si legilor statului roman. Lmp este un Ong si atat. Chiar daca suntem militari, in afara unitatilor, suntem membri aderenti sau simpatizanti a unui Ong si nu suntem obligati sa raportam activitatea ligii, comandantilor nostri sau a unor oameni “de bine”.
Cred ca cei din consiliul director, ar trebui sa fie mai discreti cu anumite activitati ce au ca scop intalniri de interes benefic pentru liga, si sa nu se mai afiseze orice pe site. Asta ca sa nu mai existe “efecte contradictorii” sau “mici orgolii”. Prea multa “transparenta” strica.

Iar altii sa nu-si mai bage “coada” in treburile interne ale ligii, indiferent pe ce functie se afla.
Cu respect,
Stoian lmp

facebook-profile-picture
Administrator
4 februarie 2012 20:41

Stoian ma bucur enorm ca atat tu cat si ceilalti membri L.M.P. cunoaste-ti Statutul Ligii si ati tinut minte ce v-am invatat si v-am spus de atata ori in sedinte sau adunari L.M.P.
Am spus-o intotdeauna ca trebuie respectat statutul si ca nu avem voie sa implicam liga in unitatile militare sub nicio forma.
Activitate de membru al L.M.P. se desfasoara numai in timpul liber. Din fericire nu am avut probleme pana acum si sunt sigur ca nici nu vom avea pe viitor. Cel care incalca aceasta regula va primi avertisment din partea Consiliului Director al Ligii Militarilor Profesionisti.
Danut ALBU – Prim-vicepresedinte L.M.P.

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
5 februarie 2012 10:04

Iar la a doua abatere, excluderea lin liga. Fiecare, raspunde de ceea ce face in unitate, la locul lui de munca, ne avand voie sa invoce calitatea de membru LMP in apararea lui, in cazul unei pedepse.
Si inca o data atragem atentia, ca niciun membru LMP nu are voie sa discute sau sa dea interviuri reprezentantilor mass-media fara aprobarea Consiliului Director al ligii. Nu am avut probleme pana acum si speram sa nu avem nici de acum incolo.
Si pentru aceasta abatere, urmeaza bineinteles, excluderea din liga. Daca imaginea si interesele LMP au fost “sifonate”, conducerea ligii isi rezerva dreptul de a actiona in instanta persoana care a incalcat prevederile LMP.
Am facut aceste precizari pentru ca LMP sa nu-si piarda, din “prostia” unuia, din imaginea pozitiva construita cu greu intr-un an si jumatate.
ONOARE SI PATRIE!
Lupu Mugurel F-222  Administrator-secretar LMP

cristea
Oaspete
cristea
5 februarie 2012 19:47

Domnule Lupu aveti perfecta dreptate. Este normal sa existe disciplina si fiecare membru al ligii sa respecte statutul Lmp. Datorita Lmp si presedintilor de onoare ai ligii, a aparut L-23/2012, marirea limitei de varsta schimbarea titulaturii in “profesionisti” si grupele de munca similar cadrelor militare date retroactiv. Va multumim ca existati si mai ales ce-ati facut pentru militarii angajati. Onoare si patrie! Cristea

danutshark
Oaspete
danutshark
4 februarie 2012 18:01

Stoiane, ai perfecta dreptate in tot ce-ai scris. Trebuie cateodata sa existe o anumita discretie. Asa vom face de acum incolo. Dreptate are si Gabriel Merlan, noi cei din LMP, am respectat, respectam si vom respecta intocmai statutul ligii.
Pana acum nu s-a incalcat statutul si ne bucuram ca toti membri ligii au inteles ce inseamna o asociatie socio-profesionala non-profit, apolitica si non-sindicala. Ma bucur ca avem membri LMP care gandesc foarte bine viitoarele activitati si care cunosc statutul si sunt de acord cu conducerea ligii.
Danut M. – Vicepresedinte LMP

sudmar 78
Oaspete
sudmar 78
26 ianuarie 2012 15:14

Si eu raman la parerea ca ati abuzat cu laudele. Am inteles ca raportul LMP din 01.04.2011, cand delegatia ligii a fost in audienta la Ministerul Apararii, nu s-a vrut sa fie prezentat domnului Ministru. De cine si de ce? vorba cui stiu eu… “ghici ghicitoarea mea”. Trebuia de atunci sa ne punem unele semne de intrebare. Ma mir ca la prezentat pe al doilea raport LMP.

Cinste domnului Gabriel Oprea, si domnilor Scutaru, Bejenariu si Nicolicea.
Pentru colegii din liga salutari si sa ne intalnim cat mai curand.
Marian

dumi
Oaspete
dumi
1 februarie 2012 16:50

cei din lmp, cu totii stim ce s-a intamplat. ce presiune s-a pus pe consiliul director.
pana la urma nu este treaba numanui si subliniez a nimanui, cu cine se intalneste membri din conducerea ligii.
consiliul director lmp, poate sa se intalneasca cu cine doreste, cu inalt-preasfintitul, cu o persoana publica importanta si chiar cu un om politic, asta nu inseamna ca lmp face politica atata timp cat acea persoana este presedinte de onoare al ligii.
ati laudat un om care in permanenta a fost impins de la spate de lmp si in 2010 si 2011, sa intreprinda ceva pentru militarii angajati. dumi lmp

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
3 februarie 2012 21:44

Stimate Dumi !
Îţi dau dreptate doar la o cota parte din cele expuse de tine. Eu voi insista pe aspectul frazei “nu e treaba nimanui cu cine se întâlneste membrii din conducerea ligii”. Într-adevăr planul de activitate al ligii se organizează din interior, însă întâlnirile cu oficialităţile trebuiesc bine gândite si analizate, să nu se încalce statutul ligii. Cât despre întâlnirile cu oamenii politici, este interzis a se colabora pe temă politică. Liga funcţionează conform statutului, prin hotărârile consiliului director cât şi a membrilor, în mod deosebit. Întâlnirea oficială avută cu unul din presedinţii de onoare ai Ligii, a fost regulamentară, însă efectul a fost contradictoriu pentru unii, născând mici orgolii. Noi “profesioniştii” trebuie  să rămânem în mod special “disciplinaţi” şi loiali  ţării, indiferent care este starea de spirit a societăţii civile.
Cu respect Gabriel Merlan.

facebook-profile-picture
Administrator
3 februarie 2012 22:25

Gabi, cand ne-am infintat ca liga, doi colegi ( unul dintre ei, ajuns consilier), au venit cu propunerea ca Presedinti de Onoare sa fie domnul Scutaru si domnul Cordos.
Idee imbratisata de noi toti stiind, ca cei doi Presedinti, au avut un rol important in reincadrarea celor iesiti din sistem la 40 de ani.
Nu ne-a interesat si nu ne intereseaza “culoarea politica” a celor doi politicieni care fac parte din doua partide diferite.
Sti bine ca LMP nu a facut niciodata politica, noi ca ONG suntem apolitici. Avem insa dreptul de a discuta liber cu oricine, chiar cu oameni politici pe anumite teme care sunt in interesul nostru fara a fi conditionati.  
In momentul cand inviti un om politic la tine in sediul ligii si discuti orice in afara de politica, nu incalci statutul LMP. 
Inainte de a face acest pas ne-am sfatuit cu  juristul ligii si cu cei din conducerea LMMM.  
Concluzia a fost aceiasi:   incalci statutul LMP numai daca susti acel om politic sau acea formatiune politica, participand la adunarile sau mitingurile lor.
Ori asa ceva L.M.P. nu a facut si nu o va face niciodata.
Ai dreptate, intalnirile Consiliului Director au fost regulamentare si nu ne intereseaza anumite efecte contradictorii. Pentru ca nu mi se pare corect ca cineva sa puna presiune politica pe L.M.P. 
Vorbim. Gabi cand iti iei si tu o cartela de vodafone?!? M-ati inebunit voi ardelenii, cu “orange-ul” vostru. (a fost o gluma dar, poate se “prinde”)
Dan A. – L.M.P.

matei LMP
Oaspete
matei LMP
3 februarie 2012 11:57

Sunt de aceiasi parere. Consiliul director lmp nu trebuie sa dea socoteala nimanui cu cine se intalneste sau ce invitati au in cadrul sedintelor ligii. Am auzit ca au fost indicatii pretioase de de la omul laudat si chiar unele presiuni. Dupa parerea mea si nu numai, lmp trebuie sa se conduca singur fara amestecul in treburilor interne a persoanelor straine de liga, indiferent de functia pe care o ocupa.

vali
Oaspete
vali
21 ianuarie 2012 18:11

Cu scuzele de rigoare, revin cu precizarea ca, de fapt OG 37/2003 a fost chiar abrogata prin intrarea in vigoare a Legii 246 din 2005

vali
Oaspete
vali
21 ianuarie 2012 17:58

Stimate domnule m.m.pr. (r) Dumitru Mihailescu, doresc sa va aduc la cunostinta ca sunteti in eroare in ceea ce priveste continutul art. 7, lit. d, din OG 26/2000, intrucat respectiva OG 37/2003 la care faceti referire a fost aprobata prin Legea 246 din 2005, prin care s-a adoptat urmatorul continut al textului de lege mentionat: “d) dovada disponibilităţii denumirii eliberată de Ministerul Justiţiei sau, după caz, refuzul motivat al eliberării acesteia”.
Deci, in niciun caz nu este necesara obtinerea vreunui aviz al vreunui minister, nici macar al M.Ap.N., fapt care in definitv este normal. De ce sa aiba un minister sau un organ al administratiei publice centrale vreun rol in infiintarea unei asociatii?!?

florin
Oaspete
florin
21 ianuarie 2012 11:18

Si totusi intelegand trecutul, in prezent,ne ajuta sa cream viitorul! ce se va intampla maine?! depinde de trecut si de prezent .parerea mea.

wpDiscuz