1930 – a fost construit distrugătorul „Regele Ferdinand“ (pavilion: România, IMO: 6109167, 1.900 to., lungime: 102,00 m, lăţime: 9,40 m, pescaj: 4,00 m, echipaj: 330 membri, propulsie: 2 turbine „Parsons“, puterea maşinii: 45.000 c.p., viteza: 37 Nd., constructor: 1927-1929, Officine meccaniche cantieri navali di Napoli „Pattison“ din Napoli – Italia, după un proiect englez; data punerii chilei: iunie 1927; a fost lansat la apă la data de 2 decembrie 1928; armament:
5 tunuri tip „Bofors“ x 120 mm cu tragere centralizată, 1 tun a/ a tip „Bofors“ x 76,2 mm, 2 mitraliere antiaeriene x 37 mm, 2 mitraliere tip „Hotchkiss“ x 13,2 mm, 2 lansatoare triple x 533 mm, 4 lansatoare pentru grenade antisubmarin – 2 plane înclinate, 40 buc. mine pe punte).
Membrii echipajului erau recrutaţi de pe distrugătoarele „Mărăşti“, ex-„Sparviero“ (pavilion: România, IMO: 6106015, 1.760 to., construit în anul 1917) şi „Mărăşeşti“, ex-„Nubbio“ (pavilion: România, 1.760 to., construit în anul 1917).
La 27 mai 1931, distrugătoarele „Regele Ferdinand“ şi „Regina Maria“ (pavilion: România, IMO: 6109169, 1.900 to., construit în anul 1930), precum şi nava-bază „Constanţa“ (pavilion: România, IMO: 6109283, 2.300 to., construită în anul 1931) au fost botezate la Constanţa.
Împreună cu distrugătoarele „Mărăşeşti“, ex-„Nubbio“ (pavilion: România, 1.760 to., construit în anul 1917) şi „Mărăşti“, ex-„Sparviero“ (pavilion: România, IMO: 6106015, 1.760 to., construit în anul 1917) au format Escadrila de Distrugătoare, principala unitate de luptă a Marinei Militare Române şi şcoală de pregătire a valoroşi comandanţi de distrugător, în perioada interbelică şi în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.
În perioada 1941-1944, distrugătoarele „Regele Ferdinand“ şi „Regina Maria“ au executat, cu precădere, misiuni de apărare a litoralului românesc (26 iunie 1941 – lupta navală din faţa Constanţei), escortarea convoaielor petroliere pe drumul Bosforului, la Odessa (1941-1943), Crimeea (1943-1944), precum şi în cadrul „Operaţiunii 60.000“ – retragerea trupelor germano-române din Crimeea, cea mai importantă operaţie aero-navală din Marea Neagră.
Distrugătorul „Regele Ferdinand“ a fost atacat şi lovit în două rânduri de Aviaţia Sovietică, înregistrând avarii, morţi şi răniţi din echipaj.
Pavilionul navei a fost decorat cu Ordinul „Steaua României“ cu panglici de „Virtute militară“.
În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, datorită dotării şi capacităţii superioare de luptă, distrugătorul a fost utilizat cu precădere în misiuni de apărare a litoralului românesc, la escortarea convoaielor petroliere pe drumul Bosforului, la Odessa (1941-1943), Crimeea (1943-1944), precum şi la retragerea trupelor germane şi române din Crimeea (mai 1944, Operaţiunea „60.000“).
A fost lovit de două ori de aviaţia sovietică.
La 5 septembrie 1944, distrugătorul „Regele Ferdinand“ – „Asul de Cupă“ a fost preluat de Marina U.R.S.S., primind numele „Lihoi“ (24).
La 24 iunie 1951 a fost retrocedat Marinei Române, care l-a utilizat cu însemnele D-22, până în anul 1959, când a fost tăiat.
Proces verbal
Îndeplinind Hotărârea Guvernului Uniunii Republicilor Socialiste Sovietice, subsemnaţii:
– C’amiral Cealâi V.F., împuternicit de către Ministrul Marinei Militare în numele Guvernului Uniunii Republicilor Socialiste Sovietice, a predat, iar Generalul Maior Ştefănescu Gheorghe, acţionând din însărcinarea şi în numele Guvernului Republicii Populare Române, în ziua de 24 iunie 1951, ora 15.00 după ora Moscovei, a primit în Portul Galaţi distrugătorul LIHOI, fostul distrugător român REGELE FERDINAND.
Armamentul, mecanismele şi aparatele care se află pe navă sunt predate în stare bună de funcţionare.
În momentul predării, pe navă s’a aflat armamentul, utilajul, piesele de schimb, stocurile şi documentele ce aparţin navei conform listelor alăturate la acest Proces Verbal.
Drept pentru care subsemnaţii C’Amiral Cealâi V.F. şi General Maior Ştefănescu Gheorghe am întocmit şi am semnat prezentul Proces Verbal în trei exemplare atât în L. rusă, cât şi în L. română, având conţinutul identic.
.
* Reprezentantul
Uniunii Republicilor Socialiste Sovietice,
C’Amiral Cealâi V.F. /ss/ indescifrabil
.
* Reprezentantul Republicii Populare Romane,
Genereal Maior Ştefănescu Gh. /ss/ indescifrabil
.
Constantin Cumpănă, Corina Apostoleanu, (2011), „Amintiri despre o flotă pierdută“, vol. II – „Voiaje neterminate“, Constanța, Editura: „Telegraf Advertising“.
_
RAPORTUL DE FORTE IN BAZINUL MARII NEGRE INTRE FORTELE BELIGERANTE LA INCEPEREA OSTILITATILOR 22 IUNIE 1941:
.
FLOTA SOVIETICA:
.
– 1 navă de luptă cuirasat Parijskaia Kommuna, construită în 1916, dar modernizată, 23000 tone, viteză 22 noduri, armament 12 piese de 305mm în turele triple, 12/120mm, 6/75mm, 12/40mm antiaeriene
.
– 2 crucișătoare grele moderne, Voroșilov și Molotov, 1939, 8000 tone, 35 noduri, 9/180mm (turele triple), 10/102mm, 10/37mm a.a., 6 tuburi lanstorpile,
.
– 2 crucișătoare datând din 1915-1916, modernizate, Krasnîi Kavkaz, 8000 tone, 29 noduri, 4/180 mm, 4/102mm și 4/37 mm aa, 12 tuburi lanstorpilă, 1 catapultă și Krasnîi Krîm, deplasament 6934 tone, 29 noduri, 15/130mm, 6/102mm, 8/75mm, 10/37mm aa, 12 tuburi lanstorpile, 1 catapultă
.
– 2 crucișătoare vechi (1915-1916) Cervona Ukraina, 6800 tone, 30 noduri, 15/130, 4/75 aa, 6 tuburi lanstorpila (2xIII) și Komintern (fost Pamiat Merkuria, cu care Rusia bombardase Constanța în 1916), fabricat 1904, 25 noduri, 10/130, 3/75, 2/47 aa, folosit ca navă școală.
– 3 conducătoare de flotilă moderne (lidere), construite între 1936-1939, Tașkent, Harkov, Moskva
.
– 10 distrugătoare moderne (1939-1940) din care tipul B (Bespociadnîi, Bezuprecinîi, Boikii, Bîstrîi, Bodrîi, Bditelnîi), deplasament 2000 tone, 36-37 noduri, 4/130, 2/75, 4/37 a.a., 6 tuburi lanstorpile (2xIII) și tipulș S (Soobrazitelnîi, Smîșlenîi, Sposobnîi, Soverșenîi) cu aceleași caracteristici
.
– 5 distrugătoare vechi (1916) Dzerjinski, Șaumian, Nezamojnik, Frunze, Jelezneakov, 1300 tone, 28 Nd, 4/102, 1/37, 2 mitraliere aa, 6 tuburi lanstorpile (2xIII)
Toate liderele și distrugătoarele puteau lua la bord 60 de mine.
.
– 2 torpiloare moderne (1932-1935) Șștorm și Șkval, 700 tone, 29 Nd, 2/100mm, 2/37mm aa, 3 tuburi lanstorpile de 450mm, 40 mine
.
– 4 canoniere vechi (1916), Krasnaia Armenia, Krasnîi Adjaristan, Krasnaia Abhazia, Krasnaia Gruzia (1920-1924) 1120 tone, 9 Nd, 3/130, 2/75 aa, 2 mitraliere, 248 mine
.
– 47 submarine construite în 1935, cuprinzând tipurile:
Clasa Șc (Șciuka, 16 unități), 660/880 t, 13/9 Nd, 6 tuburi lanstorpilă, 2 tunuri de 45mm
Clasa M (Maliutka, 14 unități), 160/220 t, 12/8 Nd, 2 tuburi lanstorpilă, 1/45 mm
Clasa L (6 unități), 896/1318 tone, viteză 14/8 Nd, 1/102mm, 1/37mm aa, 8 mine
Clasa S (5 unități), 780/? t, 20/8 Nd, 6 tuburi, 1/76
Clasa D (2 unități), 920/?, 15 Nd, 8 tuburi, 1/102mm
Clasa A, tip mediu (4 unități), mai veci, tip Holland, din 1921-1923, 330/435 t
.
– 84 vedete torpiloare de două tipuri, mici cu lansare prin pupa (11 tone, 42 Nd) și mai mari, de tip englezesc Vosper
– 15 nave de patrulare și siguranță tip T de 400-500 tone, 18 Nd, 2/102mm, 1/47mm (dragoare de larg)
.
– Aviația navală cu 623 aparate de bombardament, vânătoare, patrulare.
_
FLOTA NAVALA ROMANA
.
– Escadrila distrugătoare, 4 distrugătoare, 2 fabricate în 1930 (Regina Maria și Regele Ferdinand) și 2 fabricate în 1917-1918, Mărășești și Mărăști.
.
– Grupul submarine și vedete torpiloare: nava școală Constanța, 1931, 1350 t, 14 Nd, 2/76 aa (montate în iulie 1941), 2/20mm aa, 2 mitraliere duble de 13,2 mm aa.
.
– Submarinul Delfinul (1931, 1936), 690/900 t, 14/9 Nd, 6 tuburi lanstorpilă de 533 mm, 1 tun 102 mm naval și aa
.
– 3 vedete torpiloare (Viforul, Vijelia, Viscolul) tip Vosper, 28 t, 43 Nd, 2 tuburi lanstorpile de 533 mm, 2 mitraliereqvadruple de 8 mm, grenade antisubmarin
.
– Sectia torpiloare, 3 torpiloare (Năluca, Zmeul, Sborul) 1913-1914, 266 t, 24 Nd,1/66 mm naval, 1/37mm aa, 1/20mm aa, 2 tuburi lanstorpile de 420mm (fără torpile până în 1942)
.
– Secția canoniere, 3 canoniere, Lt comandor Stihi Eugen (1916, 450 t), Cpt Dumitrescu Constantin (1916, 390 t), Slt Ghiculescu Ion (1917, 350 t), 12 Nd, 2/100 mm naval (una din piese va fi înlocuită cu un tun de 37mm aa), 1/20mm aa, grenade a.s., echipament de dragaj
.
– Secția nave puitoare de mine:
– Amiral Murgescu, 1941, 812 t, 16 Nd, 2/102 mm navale și a.a., 2/37mm aa, 2 mitraliere duble de 13,2 mm aa, capacitate de încărcare 200 mine, grenade a.s., va mai primi 2/37 aa.
– Puitorul de mine Aurora (1909, 1937), 237 t, 20 Nd, 2 mitraliere binate, 40 de mine.
– Crucișătorul auxiliar Regele Carol I, vas de pasageri rechiziționat, 2369 t, 16-18 Nd, 2/20 mm aa, 200 mine.
– Crucișătorul auxiliar Dacia, vas de pasageri rechiziționat, 4105 t, 18 Nd, 200 mine, 2/20 mm aa, 3/105 mm navale și aa (din 1942).
– Cargoul urostor, rechiziționat și ținut în rezervă.
.
sursa foto: http://romaniaforum.info/
Lasă un comentariu
MILITARII DE PE FREGATA REGELE FERDINAND ÎŞI CINSTESC EROII
La data de 11 mai 1944, în timp ce trupele sovietice ocupaseră o parte a portului Sevastopol, Forţele Navale Române au executat o ultimă operaţiune de salvare a unei părţi a Armatei Române, aflată sub foc inamic. Distrugătorul “Regele Ferdinand” a pătruns în port şi a ambarcat aproximativ 700 de oameni la bord. În timpul acestei operaţiuni, au căzut la datorie 11 marinari. Aceştia au fost înmormântaţi în Cimitirul Central din Constanţa.
Comandanţii fregatei “Regele Ferdinand” şi-au luat angajamentul ca, în fiecare an, echipajul navei să-şi comemoreze camarazii căzuţi la datorie în cel de-al Doilea Război Mondial.
click pe titlu si ve-ti vedea fotografii de la comemorare
PE 21 OCTOMBRIE 2011, DOMNUL CONSTANTIN CUMPANA A DEVENIT MEMBRU DE ONOARE AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI:
–
Constantin Cumpana – membru de onoare al Ligii Militarilor Profesionisti
http://www.ligamilitarilor.ro/presa/scritorul-constantin-cumpana-membru-de-onoare-l-m-p/
–
Citeste articolul din ziarul “Telegraf” Constanta:
http://www.telegrafonline.ro/1319403600/articol/177838/constantin_cumpana_membru_de_onoare_al_ligii_militarilor_profesionisti.html
*
Cine doreste sa achizitioneze volumele, “Tragedia Navei Independenta – cea mai mare catastrofa din istoria “navigatiei maritime romanesti
si
“Catastrofa navei Unirea – cel mai mare accident naval mondial din anul 1982″ poate contacta autorul ( Constantin Cumpana) pe adresa de e-mail – :
costyn_c@yahoo.com
Totdeauna interesante materiale postate pe site-ul L.M.P., aspect reieșit și din comentariile ce apar la scurt timp după oferirea spre lecturare. Sunt unul dintre cei care vizitează frecvent pagina dumneavoastră web, așa că vorbesc într-o evidentă cunoștință de cauză. Mă bucură că trăiți istoria la cote apreciabile, dar parcă aș vrea să ancorați mai des în actualitate, vizând și câte ceva din aspectele muncii echipei ce se află la conducerea asociației sau chiar a membrilor asociați. Cer prea mult?… Oricum, pentru modul cum țineți în viață acest site, dar și pentru interesul arătat față de construcția și conținutul materialelor postate, felicitări!
Domnule Mihailescu va multumim pentru aprecierile la adresa site-ului nostru. Credem ca nu ati citit un mesaj din partea unui camarad:
.
“Ştim cu toţii, marinarii de la mare au fost puţin separaţi de cei de la Dunăre.
Ultimii au aflat după ceva timp de înfiinţarea Ligii maiştrilor militari de marină. Chiar dacă mai târziu, mm (r) D. Mihăilescu a fost autorul acestei legături, care iată are peste un deceniu. Dacă nu era acest marinar, Liga sigur exista, dar poate la un nivel mai restrâns. În afara activităţilor cunoscute ale LMMM, apariţia publicaţiei Tiomona a fost şi este vârful de lance, care pătrunde şi ajunge peste tot. Când spui Timona, spui nea Mitică, fără acest talent sigur revista nu exista.Câcotaşi şi presupuşi inteligenţi sunt peste tot, chiar şi în Marină, dar nu le dăm atenţie. aşa că nea Mitică dă-i bătaie, vino cu lucruri frumoase şi interesante şi frigei pe cârcotaşi.Vă salută – Danubian”.
Este vorba de domnul Maravela Petre:
.
Comentariul a fost trimis in cadrul articolului:
“DOMNUL DUMITRU MIHAILESCU, PRESEDINTE DE ONOARE AL L.M.M.M.”
http://www.ligamilitarilor.ro/interviuri/domnul-dumitru-mihailescu-presedinte-de-onoare-al-l-m-m-m-exemplu-demn-de-urmat/
Perfect adevarat! cand spui “Timona”, spui Nea Mitica Mihailescu!
Multumim pentru aprecieri si pentru felicitari!
Sanatate multa domnule Mm. pr. Dumitru Mihailescu!
.
ONOARE si PATRIE!
.
Cap. Mugurel LUPU F-222 – vicepresedinte L.M.P.
Viteza este un fapt determinant in ecuatia unei lupte navale. De remarcat faptul ca distrugatoarele Marinei Regale din acea perioada ajungeau la 35 – 37 de noduri, fata de fregatele noastre din ziua de azi, care, ajung la doar 30 de noduri. Care este explicatia?
ffregatele type 22 au motoarele de mmars de viteza mica, motoarele cu care intra in lupta sunt reactive, rolls-royce si de viteza mare
nu este adevarat, cand sovieticii au inapoiat navele si submarinele marinei romane esrau intr-o stare deplorabila; s-a muncit luni de zile ca sa fie puse la punct.
VALOAREA COMBATIVA A GERMANIEI SI SATELITILOR EI, PRECUM SI A UNIUNII SOVIETICE LA DECLANSAREA OSTILITATILOR: 22 IUNIE 1941
OPERATUNEA BARBAROSSA:
*
DIVIZII:
Germania – 153
Finlanda, Romania – 37
Total = 190
URSS – 170 + 2 brigazi
*
EFECTIVE UMANE:
Germania – 4.600.000
Romania, Finlanda – 900.000
Total = 5.500.000
URSS – 2.680.000 + 3.000.000 in formare (rezervisti)
*
TUNURI SI ARUNCATOARE:
Germania – 42.000
Romania, Finlanda – 5.200
Total = 47.200
URSS – 37.500
*
TANCURI SI AUTOTUNURI:
Germania – 4.000
Romania, Finlanda – 260
Total = 4.260
URSS – 1.475
*
AVIOANE DE RAZBOI:
Germania – 4.000
Romania, Finlanda – 980
Total = 4.980
URSS – 1.540
*
NAVE DE RAZBOI (Marea Neagra)
Germania + Romania – 70 + 21
URSS – 123
*
Mai tarziu dupa inceperea ostilitatilor, CORPUL EXPEDITIONAR ITALIAN, sosit pe frontul sovieto-german dispunea de:
– 3 DIVIZII
– 60 de TANCURI
– 1.000 de TUNURI si ARUNCATOARE
– 70 de AVIOANE DE RAZBOI
*
Danut ALBU – L.M.P.
Am citit articolul si am vazut fotofrafiile cu distrugatorul “Regele Ferdinand” din timpul constructiei si din timpul razboiului.Noi cei de pe F-221, Fregata “Regele Ferdinand” suntem constienti ca pe umerii nostri apasa o mare povara.
Sa fim la fel de buni in profesia noastra, asa cum au fost inaintasii nostri pe distrugator.Suntem mandri ca ducem mai departe traditia “Regelui” in Fortele Navale Romane!
SERVIM PATRIA!
Mircea Cavadia _ F-221 – adm. LMP
salut pe toti cei care isi fac datoria de militari in Fortele Navale si isi iubesc meseria de marinar!
Onoare si Patrie!
În total, în timpul ostilităţilor din perioada 1941 – 1945 au căzut eroic la datorie 24 de ofiţeri, 37 maiştri, subofiţeri şi elevi-marinari, 355 militari în termen din cadrul Marinei Militare, precum şi 16 ofiţeri brevetaţi maritim şi fluvial, 10 maiştri brevetaţi şi 67 marinari din cadrul Marinei Comerciale
Cap. Radu Gabriel F-222 – membru in consiliul director
Cea mai complexă operațiune navală executată de Mariana Regală Română în cel de-al Doilea Război Mondial este cea cunoscută sub numele de “Operațiunea 60.000″ prin care au fost retrase trupele germano-române din Crimeea. În perioada 14 aprilie -13 mai 1944 au fost salvate din Crimeea, fiind transportate pe mare, efective constând în: 36.557 militari români, 584896 germani, 723 slovaci și 25.548 prizonieri și cetățeni ruși evacuați, precum și 22.548 tone material de război. Pierderile totale în oameni au reprezentat cca. 4.000 de militari români și 7.000 germani, adică 9-10% din efectivele planificate a fi evacuate.
.
Cap. Lupu Mugurel F-222 – Vicepreseinte LMP
Pe toată durata războiului din Marea Neagră dar în mod deosebit a “Operațiunii 60.000″ s-a distins, prin modul în care a condus forțele, unul dintre cei mai bravi și străluciți marinari din întreaga istorie a Marinei Române, contraamiralul Horia Macellariu.
După evenimentele de la 23 august 1944, când armata română a întors armele împotriva celei germane, alăturându-se Forțelor Aliate, tot acestui brav marinar i se datorează salvarea orașului Constanța, la 25 august 1944, prin modul strălucit în care a “negociat” cu amiralul Helmuth Brinkmann plecarea celor 70 de nave și submarine germane din port, fără a se trage un glonț.
“Recunoștința” pentru bravura, patriotismul și eroismul său din partea regimului comunist, instalat după evenimentele de la 23 august, s-a materializat în 14 ani de închisoare politică.
.
Amiralul Horia Macellariu isi doarme somnul de veci in cimitirul Manastirii Cozia…
.
Cap. Danut ALBU, Bg.9 – presedinte L.M.P.
Avantaj net pentru sovietici. Flota de razboi a Romaniei era prea mica pentru un razboi asa de mare. Au venit germanii cu flota lor….
Prima luptă aero-navală care a opus cele două flote din Marea Neagră s-a desfășurat în zorii zilei de 26 iunie 1941.
Un grup de nave sovietice compus din liderele “Moskva” și “Harkov”, sprijinit de al doilea grup naval la larg și de grup aerian, a străpuns barajul de mine, lovind cu artileria de la bord (350 de lovituri în circa 10 minute) portul Constanța.
Navele de luptă românești aflate în apropierea litoralului, între Eforie și Baia Mamaia, ca și artileria de coastă română și germană ( Bateria “Tirpitz” fusese deja instalată în dispozitivul de apărare al portului și orașului Constanța) au ripostat cu promptidudine, obligând navele sovietice să se retragă.
Acțiunea combinată a navelor românești (focul artileriei de la bordul distrugătoarelor “Regina Maria” și “Mărăști”), a artileriei de coastă și a minelor de baraj a avut ca efect scufundarea Distrugatorului “Moskva” (liderul) ulterior fiind recuperați de către vedete 68 de marinari supraviețuitori. Distrugatorul Harkov fiind grav avariat.
Navele flotei germane a Amiralului Brinkman, 70 la numar, au venit un pic mai tarziu.
.
Vezi articolul “Scufundarea Distrugatorului Moskva” postat pe site-ul L.M.P. pe 28 februarie 2012:
http://www.ligamilitarilor.ro/istorie-militara/scufundarea-distrugatorului-moskva/
Deci distrugatorul “Regina Maria” a scufundat distrugatorul Moskva. De ce nu ati postat un articol despre Regina Flotei Regale Romane (ASUL DE TREFLA) din cele de-al Doilea Razboi Mondial?
O sa avem in vedere in viitorul apropiat si un articol despre distrugatorul “Regina Maria” din cel de-al Doilea Razboi Mondial.
* ARTICOLE DESPRE MARINA REGALA ROMANA, POSTATE PE SITE-UL L.M.P.:
.
.
– LECTIA DE ISTORIE, EROISM, MORALITATE SI PATRIOTISM – AM. (ret) PETRE ZAMFIR – Submarinul NMS “Delfinul” in cel De-al Doilea Razboi Mondial
http://www.ligamilitarilor.ro/activitati/lectia-de-istorie-eroism-moralitate-si-patriotism/
.
– MARINA REGALA ROMANA IN TIMPUL CELUI DE-AL DOILEA RAZBOI MONDIAL – Torpilorul NALUCA spaima submarinelor sovietice
http://www.ligamilitarilor.ro/istorie-militara/marina-militara-romana-in-timpul-celui-de-al-doilea-razboi-mondial/
.
– SCUFUNDAREA CRUCISATORULUI AUXILIAR REGELE CAROL I
http://www.ligamilitarilor.ro/istorie-militara/scufundarea-crucisatorului-auxiliar-regele-carol/
.
– SCUFUNDAREA DISTRUGATORULUI MOSKVA
http://www.ligamilitarilor.ro/istorie-militara/scufundarea-distrugatorului-moskva/
.
– MARINA REGALA ROMANA IN ALII-LEA RAZBOI MONDIAL
http://www.ligamilitarilor.ro/istorie-militara/marina-regala-romana-in-al-ii-lea-razboi-mondial/
.
– OPERATIUNEA 60.000
http://www.ligamilitarilor.ro/istorie-militara/operatiunea-60-000/
.
– PREA PUTIN DESPRE HORIA MACELLARIU
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/prea-putin-despre-amiralul-horia-macellariu/
.
– TORPILORUL SMEUL – UN SIMBOL AL EROISMULUI ROMANILOR
http://www.ligamilitarilor.ro/activitati/torpilorul-smeul-simbol-al-eroismului-romanilor/
.
– HORIA MACELLARIU – UN OFITER DE MARINA CONDAMNAT CANDVA PENTRU CA SI-A FACUT DATORIA
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/horia-macellariu-ofi%C8%9Ber-de-marina-condamnat-candva-pentru-ca-%C8%99i-a-facut-datoria/
.
– SUBMARINUL DELFINUL IN CEL DE-AL DOILEA RAZBOI MONDIAL
http://www.ligamilitarilor.ro/tehnica-militara/submarinul-delfinul-cel-de-al-doilea-razboi-mondial/
.
.
_
* ARTICOLE DESPRE TRAGEDII ALE NAVELOR CIVILE ROMANESTI:
.
.
– TRAGEDIA NAVEI “SADU”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/tragedia-navei-%E2%80%9Esadu%E2%80%9C/
.
– TRAGEDIA NAVEI MOGOSOAIA – CEL MAI MARE ACCIDENT DIN ISTORIA NAVIGATIEI ROMANESTI
http://www.ligamilitarilor.ro/arc-peste-timp/tragedia-navei-mogosoaia-cel-mai-mare-accident-din-istoria-navigatiei-romanesti/
.
– NU AVEM DREPTUL SA UITAM TRAGEDIA NAVEI INDEPENDENTA!
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/nu-avem-dreptul-sa-uitam-tragedia-navei-inedpendenta/
.
– PETROLIERUL UNIREA – A DOUA MARE PIERDERE A FLOTEI COMERCIALE ROMANE
http://www.ligamilitarilor.ro/arc-peste-timp/petrolierul-unirea-doua-mare-pierdere-flotei-comerciale-romane/
.
– ACCIDENTE SI CATASTROFE MAI PUTIN CUNOSCUTE DIN ISTORIA NAVIGATIEI ROMANESTI
http://www.ligamilitarilor.ro/arc-peste-timp/accidente-si-catastrofe-mai-putin-cunoscute-din-istoria-navigatiei-romanesti/
.
A aparut nr. 164 a revistei “TIMONA”, pulicatie editata de Liga Maistrilor Militari de Marina.
In pagina a 4-a o fotografie cu membri Ligii Militarilor Profesionisti in vizita la Amiralul (ret) Petre Zamfir cu ocazia Sarbatorilor de Iarna.
Revista o puteti citi pe noul site L.M.M.M.
http://www.lmmm.ro/
Lectura placuta!
.
Cap. Lupu Mugurel , F-222 – Vicepresedinte L.M.P.
135 DE ANI DE LA INFINTAREA DIVIZIEI ACTIVE DOBROGEA – 22 FEBRUARIE 1878
.
PE 23 FEBRUARIE 2014 LA ORA 11:00 LIGA MILITARILOR PROFESIONIŞTI ÎMPREUNĂ CU COMANDA BRIGĂZII 9 MECANIZATE VA ORGANIZA O TABĂRĂ MILITARĂ SI UN CAMPIONAT DE PAINTBALL.
TABĂRA MILITARĂ
TABARA VA AVEA O BUCATARIE TRADIŢIONALĂ CAZONĂ (BUCĂTĂRIE RULANTĂ) UNDE SE VA GĂTI LA FOC DE LEMNE.
MENIUL: FASOLE CU CARNATI AFUMATI SI MURATURI.
PAINTBALL
CONCURS PE ECHIPE ŞI JOC LIBER (MECIURI ORGANIZATE ŞI ÎN AFARA CONCURSULUI CU/FĂRĂ ECHIPĂ).
ECHIPE DIN 6 MEMBRI, IDENTIFICAREA SE VA FACE PRIN NUMELE ECHIPEI ÎNREGISTRAT LA ÎNSCRIERE.
ÎNSCRIEREA PANA LA DATA DE 18.02.2014.
SE ASIGURĂ ECHIPAMENT, ARME DE PAINTBALL, ÎNCĂRCĂTOR
CU 200 BILE – 25 RON.
DETALII SI REZERVARI:
Brigada 9:
Cap. ALBU DANUT 0722543734
Sg. Maj. MAGRAON VALENTIN 0761067775
Mm. NITU IONUT 0741068684
Flota:
F-221:
Cap. MIRCEA CAVADIEA 0730626474
Cap. ANCA CONSTANTIN 0735347851
F-222:
Cap. LUPU MUGUREL 0724384122
Cap. RADU GHE GABRIEL 0723685134
noi cei de pe regina, am format deja doua echipe de paintball a cate sase membri; vrem sa mai facem o echipa numai de fete cu care sa-i batem mar pe cei de pe rege….
si inca ceva… pe noi nu ne intereseaza rezultatele cu echipele din unitatile terestre,,, scopul nostru este sa-i invingem pe cei de pe ferdinand! si vom invinge! de ce? pentru ca suntem mai buni!
Maine armele vor vorbi… Zeul marii ne va da noua victoria, marinarilor adevarati!
cum venim imbracati?
Toti participantii se vor schimba de hainele de oras, in vestiarul echipei de fotbal. Trebuie sa aveti trening sau o salopeta. Peste ve-ti imbraca tinuta de paintball.
2%
PENTRU LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI
*
NU PIERDE NICIO CLIPA!
“TOTI PENTRU UNUL, 2% PENTRU TOTI”
CONTRIBUIE LA FONDUL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI!
DESCARCA NOUL FORMULAR A.N.A.F. (230), DE PE SITE-UL L.M.P., COMPLETEAZA-L SI IMPREUNA CU CAMARAZII TAI DEPUNETI-L LA ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE TERITORIALE DE CARE APARTINETI, PANA LA 15 MAI 2014!
*
LEGEA 571/2003 DIN CODUL FISCAL PERMITE DIRECTIONAREA A 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT UNEI ORGANIZATII NON-GUVERNAMENTALE, NON-PROFIT.
DACA MILITARII NU OPTEAZA PENTRU ACEASTA ALTERNATIVA, BANII SE DUC AUTOMAT LA STAT!
*
DATELE:
COD DE IDENTIFICARE FISCALA: 27535960
IBAN RO50RNCB0817118580560001
*
DIRECTIONEAZA 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT PLATIT STATULUI PE ANUL 2013 CATRE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
CAMARAZI!
IMPREUNA VOM REUSI!!
FITI ALATURI DE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
ONOARE SI PATRIE!
.
*
CONSILILUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI
COMUNICAT L.M.P.:
.
Site-ul Ligii Militarilor Profesionisti a fost securizat pentru a fi protejat de anumiti virusi.
Ca sa puteti adauga un comentariu, sa va exprimati opiniile, la articolele postate pe site, va trebui sa va inregistrati.
Intra si vezi:
“Arata regulile pentru inregistrare si postarea comentariilor” .
.
Multumim pentru intelegere!
Incercam sa venim in ajutorul dumneavoastra:
* PASUL 1:
– click pe “autentifica-te pentru a raspunde”
* PASUL 2:
– click pe “inregistrare” (nume utilizator si adresa de e-mail)
* PASUL 3:
– “inregistrare completa” – verifica e-mailul
* PASUL 4:
– autentificare: nume utilizator si parola (copy-paste primita pe adresa ta de e-mail)
* PASUL 5:
– se intra pe profilul titularului se completeaza datele si schimba-ti parola; poti sa-ti pui propria parola, mai accesibila; daca doresti poti adauga o fotografie oarecare din memoria calculatorului pentru avatar.
* PASUL 6:
– actualizeaza profil
.
SUCCES!
.
Danut ALBU – L.M.P.