luni 17 feb 2025

SPONSORI OFICIALI

N.S. MIRCEA – NAVA DIN INIMA FIECĂRUI MARINAR!

bricul_mircea_15

Am urcat la bordul N.S. Mircea cu emoție. O emoție dublată de onoarea de a mă afla, împreună cu prim-vicepreședintele LMP Louis Edmond Baltă, pe nava reprezentativă a Marinei Militare, navă pe care s-au format generații întregi de marinari. Dincolo de povești marinărești și aprecieri profesionale, am avut privilegiul de a simți mirosul inconfundabil al navei, un miros misterios și subtil, pe care nu îi poți uita toată viața. Am avut, de asemenea, privilegiul ca domnul comandor Gabriel Moise, comandantul N.S. Mircea, să-mi prezinte nava, oferindu-mi ocazia de a vedea și auzi lucruri cu totul speciale, ce s-au întipărit adânc în mintea și sufletul meu. Agreabilul dialog cu domnia sa este publicat acum, la moment de sărbătoare pentru toți marinarii români, cărora le transmit gândurile noastre bune, urările noastre de sănătate și împliniri profesionale și personale!

 

– Domnule comandant, care este istoria navei la bordul căreia ne aflăm?

– Ca să discutăm despre istoria navei, aș dori să mergem înapoi în timp, pentrucă nava continuă tradiția marinei Militare de a avea un velier. Primul velier a intrat în serviciul Marinei Române în anul 1883. Este vorba de primul bric Mircea, care a fost construit în șantierul naval din Londra, tocmai ca o necesitate de a pregăti elevii Școlii de marină de la Galați. Primul bric era mai mic decât N.S. Mircea și, după 50 de ani de activitate, deci prin anul 1932, a început să iasă din exploatare ușor, ușor. Nava avea corpul din lemn și necesita reparații majore. Responsabilii Marinei s-au gândit că este benefic ca în serviciu să intre o altă navă școală. În aprilie 1938 a început, la șantierul naval Blohm&Voss din Germania, construcția actualei NS Mircea. Pe 22 septembrie 1938, nava a fost dată la apă. A fost botezată Mircea de către ambasadorul României la Londra, de către Ion Ghica. Din septembrie și până la 17 mai 1939 a călătorit către România. Ajunsă la Constanța, nava a primit drapelul național, pavilionul românesc.

 

– Care este însemnătatea ridicării pavilionului de luptă la navă?

– Pavilionul reprezintă la navă drapelul de luptă al oricărei unități și el reprezintă mândria și onoarea militară. Pentru mine, pavilionul este extrem de important, cu atât mai mult cu cât a fost decorat de președinte, în anul 2009, când nava a împlinit 70 de ani. A fost decorat aici, la Constanța, cu Virtutea Militară în grad de Cavaler. Un pavilion național decorat reprezintă pentru noi foarte mult și suntem mândri că servim nava aceasta, care este un simbol al Marinei Militare.

– Aminteați de botezarea navei de către ambasadorul României la Londra. Care este istoria numelui navei? Ce reprezintă galionul aflat în prova, sub bompas?

– Nava a primit numele domnitorului Mircea cel Bătrân, personalitate marcantă în istoria României, cel care a ajuns până la Marea cea mare. Galionul îl reprezintă pe Mircea cel Bătrân. De regulă, la navele velier, galionul reprezintă simbolul navei, este o figură marcantă a țării sub al cărei pavilion navigă nava, de care noi suntem mândri.

 

– Care sunt caracteristicile tehnice ale navei?

– Nava are 82 de metri lungime, 12 metri lățime, 44 de metri înălțime de la linia de plutire până în vârful catargelor, 5.40 metri pescaj, parte imersă. N.S. Mircea are două variante de propulsie. Motorul îl folosim la plecările de la cheu, la intrările în port, la trecerile prin strâmtori sau prin zonele cu navigație, unde trebuie să avem o atenție sporită. Nava are un echipaj de 58 de persoane: 6 ofițeri, 17 maiștri militari și subofițeri și 35 de solgați și gradați profesioniști. Pentru navigația cu vele, nava folosește 23 de vele, adică aproximativ 1800 m.p. de velă, deci o suprafață extrem de mare. Pentru navigația cu vele, în afară de echipajul permanent, mai este nevoie de 100-120 de persoane. Velele noastre sunt din material natural, este o textură de in cu cânepă, se manevrează extrem de greu. Parâmele sunt din sizal, un material natural. Toate activitățile sunt făcute manual, fiind necesari mulți oameni. Cei 100-120 sunt studenți ai Academiei Navale din anul II, elevi ai Școlii Militare de Maiștri de Marină, instructori. Echipajul unui marș de practică este de maxim 200 de persoane. Pentru marșurile mai lungi trebuie să avem obligatoriu medic chirurg și medic stomatolog.

– Care a fost primul marș al navei?

– Primul marș al navei a fost chiar în anul 1939. A fost organizat inițial ca un marș peste Atlantic. Evenimentele militare din acea perioadă au determinat reorganizarea marșului numai în Marea Mediterană, fiind vizitate porturi din Italia, Franța, Algeria… Prima traversare a Atlanticului a fost în 1976, când N.S. Mircea a participat pentru prima oară la Bicentenarul Americii, vizitând Coasta de Est a Americii. Ulterior, au mai fost două traversări ale Atlanticului, în 2004 și 2009. Spre marele meu noroc, am fost prezent la ultimele două traversări ale Atlanticului.

 

– Al câtelea comandant al navei sunteți?

– Al treisprezecelea! De-a lungul istoriei navei au fost 13 comandanți.

 

– Ce înseamnă practica marinărească pe N.S. Mircea pentru viitorii marinari?

– Din punctul meu de vedere este cea mai importantă practică. Toate țările cu bogată  tradiție marinărească își instruiesc viitorii ofițeri pe veliere și pe veliere de clasa A, așa cum este N.S. Mircea. Aici învață baza, învață marinăria, își dezvoltă calități psihico-fizice pe care poate nici nu știau că le posedă, învață lucrul în echipă, ajung să simtă că omul și nava formează un tot unitar, realizează că au un rost pe mare, învață să trăiască la bordul unei nave. Cred că este extrem de important să simtă nava, să simtă vântul, să simtă cum se mișcă nava bătută de curent și de val.

 

– Este un semn de recunoaștere a calității academice a școlii navale române prezența studenților străini la bordul navei, în cursurile de practică?

– Este un semn al notorietății și calității Academiei Navale faptul că are un velier pe care să-și pregătească studenții, încă de la începutul școlii de marină. De aici vine și o parte din notorietatea Academiei, recunoscută internațional. La noi se pregătesc studenți străini din țări cu o bogată tradiție marinărească, care știu ce înseamnă o pregătire pe un velier de clasa A.

– Ce implică pregătirea navei și a echipajului pentru plecarea în marș?

– Pregătirea navei începe de la finalul marșului trecut, pentrucă sunt o serie de activități planificate pe un velier. La finalul unui marș de instrucție trebuie să coborâm toate velele. Ele trebuie protejate de intemperiile din perioada de iarnă. Velele sunt coborâte din arboradă și depozitate în magazia de vele, care se află la bordul navei. Avem 23 de vele extrem de grele, pe care le dăm jos în fiecare an, la sfârșitul lunii octombrie, ridicându-le în martie-aprilie. După aceea, încep o serie de activități de verificare a întregii aparaturi. În prezent, nava este una dintre cele mai moderne nave, din punct de vedere al echipamentelor și instalațiilor aflate la bord. Urmează o perioadă oficială de mentenanță, în care executăm activități de reparații cu specialiști aflați în Forțele Navale. Oricând, la orice oră, specialiștii bordului din echipajul permanent al navei asigură mentenanța. Deci, toamna pregătim nava pentru perioada rece și primăvara pregătim nava pentru practica de vară. Verificăm velele, echipamentele, compartimentele în care vor locui studenții. La momentul sosirii studenților la bord, nava este pregătită din toate punctele de vedere pentru stagiul de practică. Indiferent că se află în apele naționale sau internaționale, nava trebuie să fie aptă și să asigure securitatea echipajului.

 

– Care sunt obiectivele practicii, urmărite prin planul de învățământ?

– Primul obiectiv și cel mai important este instruirea studenților, indiferent unde ne aflăm, indiferent că suntem pe mare sau în porturile în care acostăm. Instruirea este pe primul plan. Studenții trebuie să cunoască elementele de bază ale marinăriei, să cunoască cel puțin 10-15 noduri marinărești, să facă anumite lucrări de matelotaj, să cunoască principiile de funcționare ale instalațiile și echipamentele fiecarea specialități în parte. După aceea, în anii 3-4, ei merg la navele militare de luptă și acolo continuă detalierea funcționării echipamentelor, navigației navei izolate, în formații specifice navelor de luptă.  Pentru perioada marșurilor de lungă durată, se detașează la bordul N.S. Mircea profesorii de la Academia Navală, susținând pe navă sesiunea de examene, exact ca și în Academie. Vreau să spun că eu îi apreciez pe studenții care vin pe navă, pentrucă nu sunt niște condiții la bordul navei ca în cămin, unde ar putea învăța altfel. Meseria aceasta de marinar este o meserie de echipă și, în același timp, o meserie vocațională. Cei care vin și aleg să intre în sistemul Forțelor Navale sunt pasionați de marinărie. Pasiunea aceasta îi determină să învețe în orice condiții, îi determină să absolve Academia Navală cât mai bine.

– Care este relația cu omologii dumneavoastră și cum primiți reacțiile din partea lor, în raport cu ceea ce faceți cu studenții dumneavoastră?

– Reacțiile sunt foarte importante pentru mine și ele sunt primite după fiecare marș de instrucție, la nivelul Șefului Statului Major al Forțelor Navale, în urma executării stagiului de practică al studenților străini la bord. De asemenea, reacțiile sunt primite la finalul misiunilor navei. Noi participăm, de cele mai multe ori, la regate organizate de Asociația Internațională a Velierelor, în Marea Mediterană, Marea Nordului și peste Oceanul Atlantic. La acest tip de activități sunt prezente foarte multe veliere, nave școală ale țărilor reprezentative. Ne întâlnim cu navele surori ale N.S. Mircea. Avem aprecieri foarte bune la adresa navei noastre, la adresa pregătirii care se primește la bord și, probabil, că și acesta este motivul pentru care sosesc an de an studenți străini la bordul navei.

– Ați fost și dumneavoastră tânăr student. Ați visat, v-ați imaginat vreodată să ajungeți comandantul N.S. Mircea?

– Eu aș îndrăzni să vă spun că, indiferent dacă își fac sau nu publice sentimentele, toți ofițerii de marină își doresc să comande, măcar pentru 1 an, N.S. Mircea, tocmai pentrucă este o navă deosebită și nu ai prea des în viață ocazia să comanzi un velier. Eu sunt mândru! Îmi place să spun că sunt un răsfățat al sorții și un mare norocos că am reușit să revin, după ani buni, la N.S. Mircea. În vara anului 1989 am executat stagiul de practică la bordul navei și în anul 2001 am fost numit ofițer secund. În anul 2006 am fost numit comandant. Este o mândrie și o onoare pentru mine să fiu la bordul N.S. Mircea. Este o onoare să fac parte din marea familie a N.S. Mircea! Spiritul acestei nave este peste tot, se află în sufletul fiecăruia. Sunt convins că orice student care a trecut pe la bordul navei are în inima lui o parte din N.S. Mircea!

Oana NUTA

 

 

Lasă un comentariu

avatar

Sortează după:   Cele mai noi | Cele mai vechi | Cele mai votate
facebook-profile-picture
Administrator
3 octombrie 2012 23:29

A aparut numarul 156 al publicatiei “Timona”, editata de Liga Maistrilor Militari de Marina. 
http://www.lmmm.ro 
Va invitam sa o rasfoiti.
http://www.lmmm.ro/rev-timona-156.pdf

facebook-profile-picture
Administrator
24 august 2012 20:04

Cititi revista “Marina Romana”, publicatie editata de Statul Major al Fortelor Navale : http://www.navy.ro/media/rmr/rmr154.pdf

facebook-profile-picture
Administrator
18 august 2012 21:58

PE TARM SI-N LARG

*

Strofa I

*

De e vremea rea sau buna

Marinaru-i optimist.

De e soare sau furtuna

Niciodatanu e trist.

Veseli-l insoteste

Cand pe apa e plecat,

Insa nu il paraseste

Nici acasa pe uscat.

*

 

Refren

*

Pe tarm si-n larg, mereu la datorie

Stau zi si noapte-ai nostri marinari

Pe tarm si-n larg oriunde-ar fi sa fie

De straja tarii stau cu brate tari

*

 

Strofa II

*

Colindand prin lumea-ntreaga

Marinarul navigand

Pe cei dragi din casa draga

El mereu ii poarta-n gand.

Casa lui este vaporul

Si-s la drum prieteni buni,

Dar mereu il duce dorul

Catre casa din strabuni.

*

 

Refren

*

Pe tarm si-n larg, mereu le datorie

Stau zi si noapte-ai nostri marinari

Pe tarm si-n larg oriunde-ar fi sa fie

De straja tarii stau cu brate tari

*

 

Strofa III

*

Bine-i sa plutesti pe mare,

Curajos navigator

Sa te-avanti spre larga zare

Sub al tarii tricolor,

Iar cand nava acosteaza

Intr-un port, la orice chei,

Marinaru-si ancoreaza

Inima-n mijlocul ei!

*

Refren ……………….

 

*

muzica: Temistocle Popa

versuri: Ion Mustata

*

 

“Pe tarm si-n larg”,  a obtinut premiul al II -lea la editia din 1976 a

Festivalului Cantecului Ostasesc,

“Te apar si te cant, Patria mea!”

facebook-profile-picture
Administrator
18 august 2012 21:39

Liga Militarilor Profesionisti din Romania, transmite camarazilor nostri de etnie turco-musulmana, cu ocazia sarbatorilor, traditionalul,
Ramazan bayram mubarek olsun!

facebook-profile-picture
Administrator
18 august 2012 21:31

Va invitam sa rasfoiti un numar de exceptie, al revistei “Timona”, in cinstea Zilei Marine Romane!
http://www.epsys.ro/rev-timona-155.pdf

BALTA LOUIS EDMOND-PRIM VICEPRESEDINTE L.M. P.
Oaspete
BALTA LOUIS EDMOND-PRIM VICEPRESEDINTE L.M. P.
17 august 2012 0:25

ASTEPTAM IN CONTINUARE SI COMENTARIILE CU CARACTER “TEHNICO-TACTIC ” ALE LUI DAN ALBU , VIS-A-VIS DE URMATOARELE ARTICOLE  .
BALTA LOUIS EDMOND

Balta Louis Edmond
Oaspete
Balta Louis Edmond
16 august 2012 23:04

REVENIRE IN FORTA A DOAMNEI OANA NUTA CU OCAZIA CELEI MAI SPECIALE ZILE A MARINARILOR PRIN ACEST INTERVIU CU COMANDANTUL N.S. MIRCEA .
INCA ODATA SE ARATA INTERESUL L.M.P. PENTRU ACESTE INTERVIURI CU MARI COMANDANTI .
RESPECTUL NOSTRU SI VANT DIN PUPA PENTRU TOTI MILITARII MARINARI SI IN MOD SPECIAL  , CU ACEASTA OCAZIE , CELOR DE PE BRICUL MIRCEA .

ASTEPTAM CU INTERES URMATOARELE INTERVIURI .

CU RESPECT ,
BALTA LOUIS EDMOND- PRIM VICEPRESEDINTE L.M.P.

Cpt. Cdor (r)
Oaspete
Cpt. Cdor (r)
16 august 2012 21:40

Am fost unul dintre fericitii viitori marinari pe atunci, care am fost in marsul anului 1976.
Cele 6 luni de antrenament nautic m-au format pentru cariera aleasa. Acolo mi-am format deprinderile pentru a deveni un adevarat marinar.
Am avut sansa sa am si de la cine: CR III Ispas. CR II Staiculescu, CR III Zaharia, Lt. Maj. Suciu, cu al carui frate, Suciu Virgil fusesem coleg de clasa si la Liceul Militar „Dimitrie Cantemir„ de la Breaza.
Acest mars de instructie m-a facut sa raman la navele de lupta toata perioada cat am fost activ.pentru an alt coleg de clasa, Ananie Gagniuc,  a fost o satisfactie si mai mare cand după aproape 30 de ani, fiul lui a participat la al 2 lea mars în America.
Cred ca pentru ceea ce este si reprezinta astazi Nava Scoala „Micea” trebuie sa nu-i uitam niciodata pe marinarii militari care au depus eforturi fantastice  in timpul si dupa cel de-al 2 lea razboi mondial, cand riscau enorm ascunzandu-l pentru a nu fi luat ca prada de razboi.
Onoare si cinste tuturor marinarilor romani!

IONION
Oaspete
IONION
16 august 2012 21:37

Le uram marinarilor militari de pe NAVA SCOALA MIRCEA,
APA SUB CHILA,
VANT BUN DIN PUPA!
si
CART BUN INAINTE!

Grozavu
Oaspete
Grozavu
16 august 2012 21:32

NS MIRCEA este un simbol al Romaniei!
“Mircea” arboreaza cu mandrie falnicul tricolor romanesc, in marsurile de instructie, pe toate marile si oceanele lumii, fiind admirat in toate porturile unde acosteaza.
Felicitari Comandorului Gabriel Moise si echipajului ‘batranei” nave!
La Multi Ani de ziua Marinei!
La multe mile marine si Vant bun din pupa!

POPOVICI
Oaspete
POPOVICI
16 august 2012 21:25

La bordul navei scoala “Mircea” se practica si se invata marinaria veche cea cu vele, foarte grea si periculoasa dar care oteleste si caleste viitorii marinari, pregatindu-i pentru frumoasa cariera de ofiter sau de maistru militar de marina.
CINSTE LOR!
NS MIRCEA fiind un velier, nu putem sa le uram decat, VANT BUN DIN PUPA!

ionescu
Oaspete
ionescu
16 august 2012 21:18

Salutari si urari numai de bine, marinarilor de pe NS MIRCEA!
CART BUN INAINTE si  VANT BUN DIN PUPA!

facebook-profile-picture
Administrator
16 august 2012 21:07

Practica la bordul navei-scoala “Mircea” ofera studentilor si elevilor posibilitatea sa cunoasca si sa manevreze nava.
*
Obiective ale practicii:

*

– invatarea greementului navei

-cunoasterea si utilizarea instalatiilor de punte si a aparaturii de navigatie

-invatarea diferitelor repere de navigatie costiera si de larg

-masurarea si interpretarea datelor hidrometeorologice

-manevra velelor

-efectuarea de lucrari practice de matelotaj

-conducerea ambarcatiunilor cu rame

-invatarea mijloacelor de semnalizare si recunoastere a pavilioanelor

-formarea deprinderilor de exploatare si intretinerii a motoarelor principale si auxiliare, a instalatilor electrice s.a.
*

Principalele marsuri de instructie in apele internationale:

-03.07-03.09.1939: Marea Mediterana [escale in porturile: Palermo, Toulon, Palma de Mallorca,Gibraltar, Alger, Alexandria]

-15.07.-30.081967: Marea Mediterana, Oceanul Atlantic[escala in porturile:Toulon, Gibraltar, Portsmouth, La Valletta]

-01-24.07.1968: Marea Mediterana[escale in porturile: Istanbul, Napoli]

-07-23.07.1969:Marea Adriatica [escala in portul Split]

-14.06.-23.07.1971: Oceanul Atlantic [escale in porturile: Tunis, Casablanca si La Valletta]

-16.06-26.07.1972: Marea Mediterana [ escale in portul Toulon]

-29.06-26.07.1974: Marea Mediterana [ escale in porturile Alexandria, Beirut]

-19.07-24.09.1975: Marea Mediterana, Oceanul Atlantic, Marea Nordului [escale in porturile: Gibraltar, Amsterdam, Le  Havre, Palermo, Londra]

-04.03.-30.08.1976: Traversada Oceanului Atlantic [escale in porturile: Las Palmas, La Guaira, Cartagena, Veracruz, Havana,  Hamilton, Newport, New York, Baltimore, Philadelphia, Lisabona, Alger]

-18.06-28.07.1979: Marea Mediterana, Oceanul Atlantic [escale in porturile: Istanbul, Livorno, Lisabona, Pireu]

-30.06-09.08.1980:Marea Mediterana [escale in porturile; Toulon Barcelona, La Valletta]

-1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1993, 1994, 2003: Marea Neagra [ escale in porturile: Varna, Istanbul, Sevastopol,  Odessa, Burgas, Suhumi, Novorossisk]

-19.04-25.09.2004: Participarea la competitia nautica “Tall Ships Challenge 2004″, desfasurata in largul coastei de est a  Americii de Nord [ escale in porturile: Cagliari, Las Palmas, Hamilton, Charleston, Baltimore, Providence, New London,  Halifax, Arichat, Sydney, Brest, Cadiz, La Valetta]

-19.04-06.05.2005: Participarea la Festivalul Maritim Intrnational “Marmaris 2005″, Turcia

-09.06-20.09.2005: Participarea la competitia nautica “Tall Ships Race 2005″ desfasurata in Marea Nordului [ escale in  porturile: Palermo, Cartagena, Lisabona, Cherbourg, Amsterdam, Middlesbourg, Zeebrugge, Oostende, Newcastle,  Fredrikstad, Bremerhaven]

-10.07-10.08.2006: Marea Neagra [ escale in porturile: Novorossisk, Odesa, Samsun, Varna]. la marsuri de instructie:

-19.06-10.08.2007: Competitia nautica internationala “Tall Ships Races 2007 Mediterana

-26.05-18.09.2008: Mars de instructie in Marea Nordului

-12.04-25.08.2009: Mars de instructie – Competitia nautica “Tall Ships Atlantic-Challenge 2009″

-30.05-24.06.2010: Mars de instructie 2010 organizat in Marea Neagra si Marea Mediterana.
*

Comandantii navei-scoala “Mircea”:

-Comandor August G.T. ROMAN –      16.01.1939.-01.04.1941;

-Capitan Gheorghe Gustav DRAMBA – 01.04.1941-01.10.1943

02.09.1944-05.09.1944   –      Locotenent Constantin CHIRIAC –       01.10.1943-02.09.1944;

-Capitan comandor Iosif BIACIU –        1946;

-Locotenent comandor Ioan STOIAN-   27.05.1946-09.1948;

-Capitan Nicolae MILU-                        09.1948-05.1952;

-Comandor Ioan GHEORGHE-             05.1952-30.09.1955;

-Comandor Alexandru HARJAN-          01.01.1965-19.09.1973;

-Comandor Petre ZAMFIR-                   05.04.1965-25.02.1966; [desemnat la comanda pe timpul marsului Constanta-Hamburg]

-Comandor Eugen ISPAS-                     19.09.1973-08.09.1977;

-Comandor Dan I.STAICULESCU-      15.08.1978-05.03.1990;

-Comandor Sorin PAMPARAU   05.03.1990-10.08.2006

Capitan Comandor Gabriel MOISE 01.10.2006-Prezent.

facebook-profile-picture
Administrator
16 august 2012 21:02

 

“Numai navele cu panze pot forma adevarati marinari”

Amiral Eustatiu Sebastian   [1856-1943]

 

*
“Pe bricul “MIRCEA” s-au calit navigatorii nostrii si-au invatat aspra scoala a marii, ducand cu mandrie in tarile straine falnicul tricolor romanesc”

Amiral Petre Barbuneanu [1881-1976]

danutshark
Oaspete
danutshark
16 august 2012 20:58

La 17 mai 1939 a sosit in tara si a intrat in serviciul Marinei Militare nava-scoala “Mircea”, velier de tip bark [nava cu trei arbori], construit in anii 1938-1939 la santierul “Blohm und Woss” din Hamburg, Germania.
Nava a fost botezata “Mircea” ca si inaintasul sau “Bricul Mircea” [1882-1944], purtand cu cinste pe mari si oceane tricolorul romanesc si numele marelui domnitor Mircea cel Batran, intregitorul Tarii Romanesti pana la “Marea cea mare”.
“Bricul Mircea” era un velier de tip bric [ nava cu doi arbori]
Dupa reparatile capitale si modernizarile facute in anul 1966, la acelasi santier naval unde afost construita – si intre anii 1994-2002, la Santierul Naval Braila, a devenit nava cea mai moderna dintre “surorile” ei [“Eagle”- SUA, “Gorch Foch – Germania, “Tovarisch”- Rusia, “Sagres I” – Portugalia].

facebook-profile-picture
Administrator
16 august 2012 20:56

NAVA SCOALA MIRCEA

 

CARACTERISTICI:

 

-Deplasament   1630 tone

-tonaj brut        1320 tone

-tonaj net          631 tone

-lungime totala 81,18 m

-lungime fara bompres 73,60 m

-lungime la linia de plutire 62,00 m

-latime la cuplul maestru 12,04 m

-latime cu vergile la semn 23,60 m

-bord liber  2,38 m

-pescaj  5,20 m

-greutatea lestului  250 tone

-balast in tancurile de asieta:

picul prova   20,60 tone

picul pupa   29,70 tone

-combustibil 63,50 tone

-apa 209 tone

-motor MAN DIESEL  520 CP

-viteza maxima cu motorul 9,5 Nd

-autonomia 4000 Mm

-nr. de vele = 23, cu o suprafata totala de 1750 m2

-echipaj 185 [ din care 120 de studenti ].

 

ARBORADA NAVEI

 

-inaltimea arborelui trinchet:

-deasupra liniei de plutire    44,00 m

-deasupra puntii teuga        38,00 m

-inaltimea arborelui mare:

-deasupra liniei de plutire    44,oo m

-deasupra puntii principale   41,10 m

-inaltimea arborelui artimon:

-deasupra liniei de plutire    39,00 m

-deasupra puntii duneta      33,60 m

-bompresul                                12,50 m

-arboretii                                   15,50 m

-verga trinca                              23,60 m

-verga gabier                             21,60 m

-verga contragabier                    19,20 m

-verga sburator                           5,60 m

-verga randunica                        11,80 m

-picul mic                                  10.80 m

-picul mare                                13,10 m

-ghiul                                       16,00 m;

Gabi
Oaspete
Gabi
16 august 2012 19:31

La Multi Ani domnule comandant, dumneavoastra si echipajului navei, ce cu onoare o comandati!
Vant bun din pupa!

Ion
Oaspete
Ion
16 august 2012 19:04

Salutari camaraderesti si urari de La Multi Ani, “piratilor” Fortelor Navale!!
Vant bun din pupa, marinarilor de pe Brik!!

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
16 august 2012 11:18

Urari de bine domnule comandant si multa sanatate, cat mai multe realizari pe plan profesional.
La mullti ani!
Mugurel Lupu – Vicepresedinte L.M.P.
F 222

wpDiscuz