vineri 13 dec 2024

SPONSORI OFICIALI

MINISTRUL APĂRĂRII MIRCEA DUȘA: “…Am avut în vedere creșterea salariilor la gradați și soldați pentrucă, până la urmă, 70 % din Armată o reprezintă gradații și soldații…”

dusa_m

Prezent sâmbătă, 29 august 2015, în emisiunea „Lumini și umbre”, moderată de Dan Andronic la postul B1TV, domnul ministru Mircea Dușa a făcut referiri directe la Setul de propuneri în 16 puncte, înaintat de către LMP.

În același context, ministrul Mircea Dușa a scos în evidență faptul că proiectul legii salarizării unice prevede o creștere substanțială a veniturilor gradaților și soldaților profesioniști.

Așa cum am afirmat în repetate rânduri, LMP a găsit în MApN un real și serios partener de dialog, lucru confirmat, odată în plus, chiar de către domnul Ministru Mircea Dușa:

.

Imagini preluate de la B1TV.

.

Director Comunicare,
Oana NUTA

.

1229962_488655804564258_1141698367_n (1)

Lasă un comentariu

avatar

Sortează după:   Cele mai noi | Cele mai vechi | Cele mai votate
Mircea
Oaspete
Mircea
3 februarie 2016 16:08

Nici nu are habar cat e “mizeria ” de salar la militari

Mircea
Oaspete
Mircea
3 februarie 2016 16:06

cate minciuni doamne fereste

cris
Oaspete
cris
6 noiembrie 2015 14:57

s_au dus maririle de salarii odata cu caderea lui Ponta si a guvernului !!!
a mai ramas sa speram si sa visam la mai bine!

Bogdan
Oaspete
Bogdan
6 noiembrie 2015 10:49

As dori si eu un raspuns la o intrebare. In ce stadiu se afla cele 16 propuneri pe care dumneavoastea i le-ati inmanat domnului ministru avand in vedere ca guvernul a picat , si cate din punctele acelea 16 la numar au fost luate in discutie si rezolvate?? Multumesc!!

raulito1980
Membru
raulito1980
5 noiembrie 2015 19:00

Important e sa fim platiti noi cei cu vechime de peste 3 ani macar cu salariul minim pe economie.e stupefiant cum un sgp ce are o vechime de 10 ani ia aceeasi solda cu a unui sgp de 20 de ani proaspat angajat.De ce continua MApN sa incalce ordonanta salariului minim pe economie data de guvernul Ponta?!

stefanut
Membru
stefanut
17 octombrie 2015 13:46

Nu se mareste nimic!Tot ce da la tv si in media este doar pt Sanatate si Invatamant!Asa k iar 1 an si ceva nimic!!Miercuri trebuie sa aduca legea salarizarii bugetarilor in parlament pt votare!Logic era sa iass Rovana Plumb cum iesea mereu si sa spuna pt toate categoriile de bugetari cu cat se mareste din ianuarie 2016!Asa k dragi colegi occidentul e al nostru!

radu
Membru
radu
15 octombrie 2015 17:23

Nu pot intelege pt ca noi executam paza nu logistica si sa nu beneficiem de norma 6?este bataie de joc.Mai nou dragi colegi stiati ca politia si jandarmeria care executa serviciul de ture mai beneficieaza de norma 12B??adica cam 100ron in plus.

stefanut
Membru
stefanut
11 octombrie 2015 12:06

In ultima perioada tot mai multe zvonuri sunt si nu stiu daca in decembrie se vor mari la MApN cu mai mult de 10-15%!
Tot anul 2016 nu e permisa marirea salariilor pt k e an electoral!Asa k nu stiu cine spunea j se mareste cu 50% pana la finalul lui 2016 e nerealizabil!
Conditiile in NApN sunt nenorocite acum si in viitorul apropiat vor fi si mai dezastruoase! Pretentii sunt la greu si se aude k din 2016 fiecare brigada operationala vor avea o aplicatie cu partenerii NATO la maxim doua luni!
Conducerea MApN nu observa oare k nu mai pot trai militarii cu salariile astea amarate k in fiecare saptamana pleaca sgp-i si subof in occident pt k nu mai accepta viata asta nenorocita sau saturat sa tot spuna copiilor k nu au bani sa le cumpere dulciuri,jucarii etc?
Nimeni nu sesizeaza comportamentul ofiterilor care spui k ei sunt D-zeu in armata si care au toate facilitatile? Ei isi iau concedii,permise,invoiri cand vor sufletul lor dar pt restul militarilor nu se poate!
Daca ar veni cineva sa verifice in orice oras din Romania unde exista UM la Finante am curaj sa bag mana in foc k cele mai mari contracte de chirie sunt la ofiteru! De ce la ofiteri exista prime de comanda dar un subofiter care are oameni in subordine nu se acorda nimic!
Cand oare vreodata o sa se faca ceva corect in MApN?

delikt_marius
Membru
delikt_marius
12 octombrie 2015 17:42

In mapn NICIODATA , deoarece sunt facute de ofiteri pt ofiteri, iti pot da si  exemple :
1. sporul de radiatii este procentual deci la 1000 de lei =>> aprox. 100 lei ,pe cand la 2000 lei==> 200 lei
2. chiria este procentuala 
3. vechimea este procentuala

Deci tot ce este procentual este avantajos pentru cei cu salarii mari

CEILALTI LA MUNCA FRATE IN CAMP SI LA APLICATII :P

Tecktonik
Oaspete
Tecktonik
28 septembrie 2015 16:44

Salutare…..ma bucur ca domnul ministru face demersuri in sensul maririi salariilor militarilor…..ar conta enorm o astfel de marire speculata pt noi si va multumim din suflet!…..DAR….intotdeauna exista un dar….cineva ar spune ca-l maniem pe Dumnezeu daca dupa ce un om iti da un deget tu ii vrei toata mana…..ceea ce voi scrie nu se incadreaza in aceasta zicala iar punctul pe care il voi pune pe “i” va supara multa lume din cadrul MAPN dar tot ceea ce voi face este sa expun lucruri normale prin argumente logice…
In primul rand ma refer la chirii….o fi bine ca un colonel sa ia 2000 de lei chirie in orice catun in care s-ar afla pe aceste plaiuri romanesti iar un amarat de soldatel sa primeasca 300 de lei indemnizatie pentru chirie in Bucuresti?Nu tre sa ne ascundem dupa degete….toata lumea stie cum functioneaza prosteala…colonelul care are un salariu, pe buna dreptate de 4 mii de lei, sta bine merci intr-o garsoniera cu 500 de lei iar restul de pana la 2 mii de leutzi ii baga frumos in portofel….soldatelul din capitala mai scoate vreo 600 de lei din buzunar ca sa-si acopere chiria in conditiile in care si asa e rupt in dos….vi se par normale anomaliile astea?…unora, da si va inteleg pe deplin! tin sa precizez faptul ca din punct de vedere salarial e normal sa existe diferente intre grade dar chiria,domnii mei….nu credeti ca ar trebui sa aiba fiecare militar dreptul la un adapost fara sa intampine sacrificii? un amarat de soldat din capitala nu poate locui nici intr-o gura de canal cu 300 de lei si stiti bine lucrul asta…la fel de bine stiti ca niciun colonel nu plateste 2 mii de lei pe o garsoniera in Buzau….de ce trebuie sa inghitim la nesfarsit nedreptatile astea?….nu ar fi corect oare ca indemnizatiile sa fie decontate in functie de piata imobiliara a fiecarei localitati?….BA DA !!!!!
In al doilea rand…..banii de echipament…..stim cu totii ca 90 % dintre cadrele militare nu investesc toti banii de echipament militar in echipament militar si foarte bine fac, fiecare face ce crede de cuviinta cu banii lui atata vreme cat nu i se impun cheltuieli….nu contest lucrul asta….contest nedreptatea facuta SGP-ilor din punctul asta de vedere! La fel, stim cu totii cum merg lucrurile…..un cadru militar primeste bani de echipament la pret intreg si investeste o parte din ei cumparand, cateodata la jumatate de pret, echipament primit din an in paste de catre un SGP! 
 
Exemplele pot continua dragii mei….am dezbatut 2 dintre multele nedreptati facute SGP-ilor….sa nu va mire faptul ca multi dintre ei renunta la cariera militara pentru ca aceste nedreptati ii determina sa o faca….sunt instruiti sa se supuna ordinelor si sa actioneze ori de cate ori sunt solicitati fara sa ceara explicatii, practica fara nicio retinere munca de jos, isi presteaza serviciul in orice fel de conditii meteorologice,sunt supusi, sunt umili,sunt treapta de jos care sustine piramida iar ca drept rasplata ce satisfactii au?nici macar cuantumul chiriei intr-un camin de nefamilisti sa nu si-l poata permite?asa vreti voi sa motivati oamenii?…..culmea e ca toata lumea e constienta de aceste lucruri dar nimeni nu ia nicio masura in acest sens
 

suteu florin
Oaspete
suteu florin
14 septembrie 2015 12:53

Mai bine mai tirziu,decat NICIODATA.

popescu gabriel
Membru
popescu gabriel
10 septembrie 2015 10:53

Se pare ca s-a gasit rezolvarea la aceste probleme, prin unitati au inceput sa se faca presiuni asupra sgp:ceva de genul:”CIOCUL MIC”!

Florin
Oaspete
Florin
8 septembrie 2015 15:33

 DOAMNE AJUTA!!!!!!!!!! Sa speram ca se va tine de cuvant. RESPECT LMP!!!

Florin
Oaspete
Florin
7 septembrie 2015 21:41

Foarte bine ce faceti , va multumim .
M-am tot saturat sa vad cum imi pleaca colegii la munca in ANGLIA si GERMANIA .
Hai ROMANIA . Vrem sa muncim in TARA cu familiile aproape .

cerny
Oaspete
cerny
5 septembrie 2015 21:07

Doresc LMP, reusita demersurilor facute pina acum catre MApN, si increderea camarazilor ca acestea se vor rezolva neconditionat. Cu stima si consideratie !

popescu gabriel
Membru
popescu gabriel
4 septembrie 2015 14:50

Terminati odata cu DISCRIMINAREA dintre militari. Ce este greu sa intelegeti ca asa nu se mai poate continua ?

Stefanut
Oaspete
Stefanut
2 septembrie 2015 13:09

Important e k LMP e importanta pt conducerea MApN si au satisfactie si conducatorii acestei ligi k nu au pierdut timpul degeaba si k militarii cu salarii foarte mici vor duce un trai mai bun si au alta motivatie si ei in aplicatiile facute cu partenerii NATO!

Stefanut
Oaspete
Stefanut
2 septembrie 2015 13:05

Daca vor mari salariile cu 50% doar la sgp-i si subof sigur vor baga yn spor la ofiteri tot sa nu ranana in urma!Pana la urma pot ofiterii sa-si baga cate sporuri vor dar sa ne mareasca si noua cu 50% cum a spus d-l ministru Dusa!Ideea este sa mareasca o data cu 50% k daca da in 2016  10%-15% si doar promisiuni k in cativa ani 50% atunci e vrajeala si bataie de joc!

mihai
Oaspete
mihai
2 septembrie 2015 10:21

Initiativa LMP incepe sa prinda contur, conf legi in cateva zile trebuie sa primim un raspuns oficial .
Se tot discuta de pct. care prevede acordarea insemnului onorific”in serviciu patriei”pai ce am lucrat la CAP in ultimi 20 de ani ,am muncit cot la cot alaturi de colegii cadre militare in aplicatii misiuni interne si teatre de operatii.

killer79
Membru
killer79
20 octombrie 2015 6:36

nu o sa vedem asa mariri de 50%, poate doar in povesti, nu au bani decat pentru parlamentarii,rusine ca va bateti joc de haina militara, urmeaza iar aplicatii in toamna, tot pe banii nostrii in timp ce parlamentarii au diurne grase…o sa ramana doar ofiterii….
 

n0-way
Membru
n0-way
2 septembrie 2015 2:03

Salut la toți militarii, indiferent de grad sau funcție!
Țin sa mulțumesc membrilor care și.au rupt din timpul (și asa puțin) de petrecut cu familiile și au luptat și au depus reale eforturi în realizarea, susținerea  și înaintarea  acestor propuneri!
Acum trebuie sa avem răbdare și sa speram la mai bine. Sper ca răspunsurile celor de sus sa nu fie doar un început de campanie/reclama/etc și doar atât!?!  
Având în vedere ca ne.am “ars” de prea multe ori , ; am convingerea ca, dacă nu se vor lua masuri, multi militari vor alege, după multi ani de munca, sa.și schimbe profesia!
Încă odată mulțumiri “echipajului” care a muncit pentru TOȚI!
Respect, un marinar. 

Cap. Anca Constantin
Oaspete
Cap. Anca Constantin
1 septembrie 2015 23:59

Multumim tuturor asociatiilor de militari in activitate si in rezerva care ne-au sprijinit si sustinut demersul nostru de a inainta acest set de propuneri factorilor decidenti din conducerea Ministerului Apararii.
Multumim si domnului ministru Mircea Dusa pentru intelegerea si deschiderea de care a dat dovada in rezolvarea acestor propuneri pertinente si indreptatite.
Multumim si camarazilor si sustinatorilor care au postat comentarii pe acest site,atat membrilor aderenti ai ligii cat si simpatizantilor LMP
 
Cap. Anca Constantin ,administrator LMP

cristian stefan
Oaspete
cristian stefan
1 septembrie 2015 19:39

    Setul trimis de LMP trebuie sa treaca in totalitate… S-a inceput acum mai bine de 8 ani o reorganizare, o reconsolidare a Armatei, care continua si azi… Nu credeti d-le ministru ca o astfel de reconsolidare trebuie sa inceapa si sa aiba o continuitate cu cei care sunt la baza ierarhiei militare? Un sistem, de orice natura, daca nu are o baza solida si stabila, risca oricand sa nu mai fie performant.
      O atentie deosebita si o sustinere a propunerilor LMP trebuie sa existe si in constiinta comandantilor si liderilor militari; acestia cunosc foarte bine ca trebuie sa faca tot ce depinde de ei pt asigurarea conditiilor firesti de viata si nevoilor: “Un adevarat comandant nu se va aseza la masa pana cand nu va fi sigur ca subordonatii au primit hrana la care au dreptul… Pe vremea infiintarii cavaleriei era un frumos obicei conform caruia erau hraniti caii, apoi trupa si in cele din urma ofiterii”.

Cap. Udrea Adrian
Membru
1 septembrie 2015 18:36

Iata ca domnul ministru Mircea Dusa anunta ca va mari salariul celor aflati la baza ierarhiei militare, SGP-ilor, subofiterilor si maistrilor militari ….
.
Multumim ministrului apararii Mircea DUSA ca ține cont de SP-16:

http://m.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Salarii+mai+mari+pentru+militarii+romani

Mihai Adrian
Oaspete
Mihai Adrian
1 septembrie 2015 14:37

  Salut !  
 
    Minimum de sustinere pentru L M P este platirea cotizatiei si efortul de a posta aici periodic un mic comentariu.
Desigur o parere despre munca consiliului director L M P, actiunile (limitate) permise si, nu in ultimul rand satisfactiile si doleantele intalnite in munca. Indiferent de situatiile grele, nedreptati si insatisfactii deviza este U N I T A T E intre toti  membrii activi si rezervisti L M P.

    Eu cred ca ar fi obligatoriu, daca alte mijloace sunt reglementate clar, fiecare membru, posesor de conexiune internet sa lupte legal postand aici pentru sustinerea setului de propuneri L M P!

  Poate e un moment favorabil,mai ales ca in 2016 vom fi votanti….

                                                 Sutin L M P din Bucuresti!

gelu
Oaspete
gelu
1 septembrie 2015 12:40

Sa speram ca nu vor ramane doar vorbe in vant ca de obicei. Am inteles pe la servici ca noi militarii nu intram sub legea aia cu tichetele de vacanta.”ab seaman” imi place ce ai scris tu acolo

facebook-profile-picture
Administrator
1 septembrie 2015 13:36

Text din lege:

(2) Instituţiile publice definite conform Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi instituţiile publice locale definite conform Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de sistemul de finanţare şi subordonare, inclusiv cele care se finanţează integral din venituri proprii, regiile autonome, societăţile reglementate de Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la care statul este acţionar unic sau acţionar majoritar, societăţile şi companiile naţionale care încadrează personal prin încheierea unui contract individual de muncă, acordă, în condiţiile legii, vouchere de vacanţă.”</p

Pop Irinel
Oaspete
Pop Irinel
1 septembrie 2015 9:32

Salut!
Sunt Pop Irinel si citesc zilnic cu foarte mare interes comentariile făcute aici la LMP.
Vreau să menționez încă de la început …sunt subofițer devenit din rândul militarilor profesioniști adică al vostru (ma refer la Laur si la Dănuţ Albu) sunt  generație cu voi tot în armată am fost si eu la revoluție tot din 1990 angajat, si!!!??… în loc să vorbim constructiv răspundem unor colegi care nu stau bine la capitolul,… cult al moralități..,, încă nu si l-au dezvoltat  dar este timp…
Dane, Laur,…. Credeți că veți beneficia de renumitul SP-16?, De ce vă întreb? .., pt că voi aveți o vechime (începând cu oct.- dec.-a.c.) de peste 25 de ani.. asta înseamnă ca…ATENȚIE!!!… ar trebui să vi se confere direct însemnul onorific ,,În serviciul Patriei” clasa a I a conform vechimii in serviciu…nu credeți??
la puntul asta am făcut eu referire la celelalte nu fac pt ca sunt mai realiste..
Vă salut si astept un raspuns in sensul asta…
 

ab seaman
Oaspete
ab seaman
1 septembrie 2015 8:57

Domnilor decidenti din MApN. Stiti cand ma voi considera militar NATO?
Cand voi avea armament si tehnica asa cum au armatele din alianta.
Cand voi fi in stare sa-mi platesc rata la apartament si intretinerea iarna.
Cand nu voi mai fi nevoit sa le spun copiilor mei, “nu are bani tati” cand imi vor cere sa le cumpar ceva.
Cand voi fi in stare o data pe an sa-mi duc familia in concediu la mare sau la munte.
Cand nu voi mai avea grija zilei de maine.
Cand, dupa doua saptamani de la salariu… nu voi mai ramane fara bani, imprumutandu-ma la batranii mei parinti de fiecare data.
Asteptam cu interes si cu speranta marirea substantiala a salariilor SGP-ilor si aprobarea in totalitate a SP-16 al LMP-ului.
Multumim LMP! am sa ma inscriu, impreuna cu f multi colegi de-ai mei in liga.

nimeni cu grade
Oaspete
nimeni cu grade
1 septembrie 2015 14:24

Bravooooooo dl seaman ! Felicitari!

Laur
Oaspete
Laur
1 septembrie 2015 8:44

Comisia nu trebuie decat sa ia exemplu de la alte armate NATO.
Un militar NATO, indiferent de grad si functie nu trebuie sa stea cu grija fata de famile, casa etc.
El trebuie sa se instruiasca si sa aiba tot necesarul pentru asta, sa plece in misiuni, sa-si cunoasca tara, sa manuiasca toate tipurile de armament si usor si greu, sa conduca orice mijloc de transport,etc. … si mai ales sa fie platiti bine.

Nu trebuie sa aiba grija platii facturilor, bancilor sau a cresterii copiilor.
In caz de razboi, trebuie sa stii sa tragi cu orice arma, sa detonezi incarcaturi explozive, sa te lupti corp la corp, sa supravietuiesti in conditii de izolare si sa conduci orice tip de autovehicul.Daca nu cunosti minimum din toate acestea camarazii tai si tu puteti pieri.
Nu stiu cati dintre noi au fost instruiti astfel. Poate cei din trupele speciale… ceea ce este foarte putin.
Invatati de la cei veniti din teatrele de operatii.
Oricum,este un vis indepartat.

Madalin
Membru
Madalin
1 septembrie 2015 8:24

Lucrurile se misca…asta e important!!!
Pentru cei mai vechi in sistem(remember),a fost o perioada lunga de timp cand nu aveam nici un statut. Practic eram “Nimeni” cu drept la “Nimic”.
Nu vreau sa insir un roman cu cea fost si ce este “cine stie-stie”.
Binenteles,mai e mult pana departe…din punctul meu de vedere LMP-ul are cea mai mare contributie si trebuie sa le recunoastem efortul cand avem ocazia. E bine sa ai un reprezentant(o portavoce)acolo unde trebuie si mai ales cand trebuie.
RESPECT!!!

Robert
Oaspete
Robert
1 septembrie 2015 6:49

Si cum o sa creasca? Ca norma de hrana ? Azi creste ,maine se taie
 

S.I.
Membru
S.I.
1 septembrie 2015 6:30

“… de ce sa ma inscriu in liga ?”…. “Ce face liga pt mine ?”
… uite domn soldat ,fruntas sau caporal … iti duce nemultumirea si neajunsul pe masa unora care pot lua o decizie … in timp ce tu … ( unii … nu generalizam ) ai indeletniciri care nu includ viitorul tau … ca de? vrei sa ti traiesti viata…
Bafta multa LMP … demonstrati ne ca nu gresim cand spunem ca avem incredere in voi si va suntem alaturi!
S.I. – membru LMP

mario
Oaspete
mario
1 septembrie 2015 0:55

Imi este greu sa cred ca se v-a intampla ceva dupa acest interviu cu ministrul Mircea Dusa.
Personal as fi vrut sa il intreb daca el ar fi plecat intr-o misiune sa isi dea viata pentru un salariu pe care un soldat gradat voluntar in are (800 lei net).
Sunt foarte multe dedesupturi in toate ministerele nu numai in MAPN, doar ca in MAPN, sunt cele mai mici salarii si nu numai.
Imi pare rau ca spun asta dar este adevarat.

Cosma Nick
Oaspete
Cosma Nick
31 august 2015 22:06

 
Cosma Nick Respect pentru ceea ce face liga si ar trebui sa aprecieze toata lumea treaba asta

Ionut Preda
Oaspete
Ionut Preda
31 august 2015 22:04

 
Ionut Preda Setul de propuneri a ajuns la ministru, se pare ca la si citit, acum se vedem ce se va intampla.

sniper army
Oaspete
sniper army
31 august 2015 21:53

Avem convingerea ca SP-16 va fi analizat corect si ca foarte multe puncte vor fi finalizate de catre comisii. Felicitari LMP! Avem incredere in SP-16 si in Ministrul Dusa!

specialistul 2
Oaspete
specialistul 2
1 septembrie 2015 12:40

La d-nul ministru a ajuns SP-15.
Care a fost punctul sos din grila ???

Mihai
Oaspete
Mihai
31 august 2015 21:28

cea mai mare timpenie posibila este angajatul sotiei in armata pe diverse motive, De ce nu ati propus o pensie de Urmas echivalenta sau mai mare decat venitul net al celui (decedat ranit etc) sau alte reduceri /deduceri ) personal consider o ineptie, cunosc situatia , sotia unui militar are un grad mai mare de cat al meu( ia dat echivalentul la varsta) nici o zi de scoala/curs etc, si imi da mi e ordine , cand nu stie RG 1 ( a intrebat ce e ala , Ziar?)
si ministru inca nu conoaste ca SGP/Soldatii ( in termen sau ce) e pe langa subiecte ..

Laur
Oaspete
Laur
31 august 2015 22:29

Trebuie sa intervin un pic, fara suparare. Mihai,chiar daca ai dreptate, in primul rand nu o privi pe sotia celui disparut in misiune ca pe un strain.
Imagineaza-ti ca in fata ta, cand primesti ordin de la doamna, se afla sotul ei care a fost superiorul, camaradul sau prietenul tau si poate el ar fi reactionat la fel ca tine.
Nu este usor nici pentru ea. Pune-te in locul ei si vei vedea ca este greu chiar daca nu pare. Cu timpul va invata si ea ce inseamna respectul, demnitatea, devotamentul, camaraderia si Onoarea, cuvant pe care noi SGP-ii inca nu il putem rosti cand salutam un superior.
Regulamente poate o sa invete dar, doamna este un pic protejata si asa trebuie sa fie. Si-a pierdut sotul in razboi sau misiune si sufera chiar daca poate nu o arata.
Respecta si o sa fii respectat.
Ministrul Apararii nu este militar si nici nu cred ca a fost vreodata. Probabil are grad in rezerva dar asta nu inseamna ca nu trebuie respectat.
Dimpotriva, este totusi ministrul nostru si ne reprezinta.

Marius
Oaspete
Marius
31 august 2015 19:53

Totusi, sa nu uitam ca anul 2016 va fi an electoral. Asa ca, va propun, sa nu ne-mbatam cu apa rece cum am facut-o cu norma de hrana. Personal, pana cand nu o sa vad negru pe alb scris in lege, nu cred un cuvant.

mihai
Oaspete
mihai
31 august 2015 19:36

Am incredere ca intr-un  fel sau altul SP-16 va fi aprobat in totalitate acum sau cu o oarecare amanare.
Cererile noastre sunt justificate si pertinente.
N-am saturat de multumiri si diplome, socetatea civila daca nu poate sustine o armata de profesionisti platiti demn ….sa treaca la stagiu militar obligatoriu si sustina salarile ofiterilor 

popescu gabriel
Membru
popescu gabriel
31 august 2015 19:34

Sa vedem fapte, de promisiuni suntem satui.

Calin Petrus
Oaspete
Calin Petrus
31 august 2015 19:14

 
Calin Petrus Sa iesiti invingatori,asta va dorim cu toții.

stoian LMP
Oaspete
stoian LMP
31 august 2015 19:10

Bravo baieti! Bravo LMP! Domnule ministru asteptam ca, comisiile sa analizeze corect cele 16, nu 15 puncte si sa le aprobe! Va multumim ca ati acceptat ca LMP sa fie un partener de dialog cu MApN!

Onoare si Patrie!

Florinel
Oaspete
Florinel
31 august 2015 19:06

Avem incredere in LMP si in Ministrul Mircea Dusa!

sandel
Oaspete
sandel
31 august 2015 21:31

eu nu am incredere in politicieni

popescu
Oaspete
popescu
31 august 2015 18:41

Domnule Ministru daca vreti sa fiti apreciat de militarii profesionisti aprobati SP-16 si o sa aveti respectul nostru pentru totdeauna. Vicepremierul Gabriel Oprea a ramas in inimile noastre ale SGP-ilor pentru tot ce a facut pentru noi!

Laur
Oaspete
Laur
31 august 2015 20:41

Va salut cu respect!
Sunt SGP si am gradul de sergent jn livretul militar, grad pe care l-am obtinut in timpul Revolutiei din 1989 pentru merite deosebite unde am fost declarati si contingent erou, dupa care am ramas in armata cu acest grad pana in anii 2000 cand am fost degradat la gradul de caporal pe timp de pace ca militar activ.

.
Probabil in caz de razboi o sa am gradul de sergent. Am executat stagiul militar in 1989 la o unitate militara de parasutisti,am brevet de parasutist si am 25 de ani vechime numai in MApN.
Am facut nenumarate cursuri pentru diferite specialiati,am fost artilerist aa si timp de 12 ani am executat trageri in poligonul CAPU MIDIA.

Respect sincer nu am avut niciodata din partea vreunui ofiter care in anii ’90 faceau practica de specialitate cu noi. Atunci eram comandanti de grupe,iar acum sunt ei sunt Comandanti de unitati si au uitat.
Atunci am purtat si tinuta de oras. In timpul carierei am intalnit foarte putini ofiteri cu care am curajul sa plec la lupta, sa am incredere in deciziile lui si la nevoie sa-l pot apara. Unul singur cu care am plecat la Revolutie a avut aceste calitati care au ridicat moralul trupei. Restul tremurau si plangeau de-a binelea in fata soldatilor.
Astazi,dupa ce au trecut anii, in unitatea mea, gasesc cativa ofiteri si subofiteri capabili sa conduca o trupa cu adevarat.
O companie sau o grupa trebuie sa fie ca o famlie, sa existe sentimentul de respect si de camaraderie indiferent de gradul purtat,ceea ce la noi lipseste.
Se practica ”dezbina si conduce”, ceea ce nu este in regula.
Un Comandant de unitate militara sau un comandant de companie trebuie sa fie ca un tata pentru tot personalul si sa le reprezinte interesele. Niciodata nu poti stii cand vei avea nevoie de ajutorul celui mai slab si care te poate salva de la moarte.

.
Nu am putut ajunge subofiter pentru ca au trecut ofertele pe langa mine datorita varstei. Oricum, mai suntem foarte putini SGP cu aceasta vechime in armata. As putea sa va spun multe dar,v-as plictisi poate, cu povestea vietii unui militar SGP care a rezistat totusi in sistem atatia ani si care a vazut si facut multe.
.
Tin sa multumesc Domnului Vicepremier Gabriel Oprea pentru tot ajutorul acordat SGP-ilor, Domnului Ministru Mircea Dusa si nu in ultimul rand presedintelui ligii, Domnului Caporal Albu Danut si membrilor aderenti ai LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI care lupta pentru noi si pentru castigarea drepturilor militarilor cu cel mai mic grad din Armata Romana.
O sa rog pe camarazii mei mai tineri sa aiba incredere si rabdare pentru ca se vor rezolva toate in timp.

.
Incercati sa va inscrieti in LMP si sa va spuneti toate doleantele aici iar camarazii vostri va vor reprezenta.
Nu va uitati la suma modica cu care cotizati pentru ca sunt convins ca la unitati contribuiti cu mult mai mult pentru diverse.

.
Pentru Catalin cu stima – Un om chiar si SGP cu 17 ani vechime este tanar si moral si fizic. Il poti numi Veteran,nu batran.
La finalul postarii va mai rog pe toti sa nu va mai ciondaniti cu subofiterii pentru ca un mare procent dintre ei sunt proveniti din SGP care au avut o sansa in plus si care nici ei nu o duc prea bine.

facebook-profile-picture
Administrator
31 august 2015 21:42

 

Laur, noi suntem printre primii militari profesionisti angajati prin OG-1030/1990… dupa ce am trecut de o Revolutie ne-am angajat in armata.

Prima titulatura a fost sergent reangajat din 1990 – 1993;

A doua titulatura a fost militar angajat pe baza de contract (MAC) 1993 – 2006;

A treia titulatura a fost soldat, gradat, voluntar 2006 – 2012;

A treia titulatura ( propunerea LMP) si actuala: soldat si gradat profesionist, din 2012.

.

Ceea ce nu stiu, unii dintre subofiteri care-si umfla gradele pe acest site, este ca, noi, cei angajati in 1990, 91,92,93…. nu am putut avansa datorita varstei cand a aparut filiera indirecta, majoritatea avand peste 30 de ani. 

Ca au fost unii care in anii 2000- 2010 au avansat peste noapte, asta este altceva. Eu am fost propus de doi comandanti, de trei ori, si de fiecare data, a fost avansat un sofer de amiral…

La ora actuala pe meseria mea ( electrician-auto), dau clasa la orice subofiter sau maistru militar indiferent de vechime in armata…. mai mult de atat, de-a lungul anilor ( am 25 de ani in sistem) au fost subofiteri care au invatat meserie de la mine.

Deci, domnule … andrei v. (andreiv@yahoo.com) nu este vorba ca pe unii nu i-a dus capul ( vezi LICA)…. asa cum afirmati intr-un comentariu rautacios… pe care admin-ul nu l-a publicat.

specialistul 2
Oaspete
specialistul 2
1 septembrie 2015 12:55

Va salut.
Daca nu se rezolva punctul 6 din SP-16, propun cu sprijinul LMP, actionarea in judecata a MApN.
Am fost si eu pe lista comandantului de vreo 3 ori (eram 3 sgp).Dar firul rosu a rezolvat (au fost alesi alti 3)

specialistul 2
Oaspete
specialistul 2
1 septembrie 2015 19:32

@yuri,
sa mai asteptam raspunsul la SP-16 propus de LMP, dupa aceea mai vedem ce este de facut.

yuri
Oaspete
yuri
1 septembrie 2015 13:31

sal. am un unchi avocat si mi-a spus ca se poate contesta la curtea constitutionala prin avocatul poporului si ca se castiga 100%

Bam bibi
Membru
Bam bibi
31 august 2015 22:19

Dane ai perfecta dreptate Generatia 90,91,92,93 nu am avut nici o sansa datorita virstei ca depaseam de 30 de ani , sistemul la vremea acea nu ne_a oferit nici o sansa cind a aparut filiera indirecta deci pur si simplu am fost scosi tot timpul din schema datorita virstei 
 

Cătălin
Oaspete
Cătălin
31 august 2015 18:37

Sunt cadru militar cu o vechime în sistem de 14 ani. Am prins o perioadă “bună” în armată, dar ceea ce se întâmplă azi în m.ap.n., vis-a-vis de sistemul de calcul al salariilor, este revoltător. Cum este posibil ca un s.g.p. angajat de 2 luni să aibă salariul mai mare decât un serget cu o vechime totală cumulată de 7 ani sau ca un caporal bătrân de 17 ani?

sorin
Membru
sorin
1 septembrie 2015 20:45

dar  eu ce sa mai zic? sunt caporal(batran) din 1991 si iau la specialist de clasa-l de 2 ori mai putin decat un coleg angajat acum vreo 3 ani care are clasa a-lll-a. cica s-ar fi schimbat ceva in legile astea financiare .ESTE CORECT asa ceva? P.S.cu salariile de merit ce vor face,li se vor lasa tot celor care au beneficiat 6 ani de el(unii chiar nu meritau asa ceva)

Nita Ion
Oaspete
Nita Ion
31 august 2015 18:33

 
Nita Ion La maistri si la subofiteri cand? De ce aceste categorii de cadre sunt discriminate?

sailor
Oaspete
sailor
31 august 2015 18:43

Intrebare pentru maistri militari de marina: Ce face liga dvs LMMM pentru voi? au trimis si ei vreun set de propuneri la MApN?

LICA
Oaspete
LICA
31 august 2015 18:38

In primul rand sa va infintati si voi asociatia sau liga voastra a subofiterilor. In al doilea rand voi vorbiti de discriminare? nu va este rusine? anual ridicati 3000 de lei pe echipament si ne radeti in nas.

valentin
Oaspete
valentin
31 august 2015 19:22

Domule Lica..de ce esti asa frustrat ca nu ai bani de echipament?? Ti s-au pus piedici sa nu poti avansa in cariera??? 

mircea
Oaspete
mircea
31 august 2015 21:49

Domnule ministru va rugam sa acordati si SGP-ilor tinuta de oras conform M-72 si bani de echipament similar cadrelor militare. Sa nu mai existe discriminare intre militari!

claudiu
Oaspete
claudiu
31 august 2015 20:38

De ce tu sa beneficiezi de bani de echipament si noi nu? trebuie sa avem aceleasi drepturi Dan Albu are dreptate, s-au crezi ca noi suntem militari de rangul 2? sa-ti fie rusine ca gandesti asa? Avem un M-72 in care avem dreptul la tinuta de oras. Daca nu ajung banii, atunci va trebui ca MApN sa mai taie de la voi si sa ne dea si noua.

facebook-profile-picture
Administrator
31 august 2015 20:34

Aici sunt dator sa intervin.

Domnule Valentin…. poate camaradul nostru nu a dorit sa avanseze…. sau poate NU a avut loc de pilosi, de cei cu relatii inalte… de soferii de generali sau de amirali…. sau chiar de tine!!

Am spus-o si o repet, diferenta dintre un ofiter, subofiter si un gradat profesionist, trebuie sa fie doar de grad, functie si salarizare. ATAT!

Aceleasi drepturi militare  trebuie sa le aibe si un general si un soldat, exact la fel ca si in cazul normei  de hrana. Ce este asa de greu de inteles?!?

Asa este in orice armata a Aliantei Nord Atlantice!

militar
Oaspete
militar
26 septembrie 2015 13:04

Nu dorim sa avansam deoarece stam in scoala 1 an fara norma de hrana si mai pierdem si locul de la unitatea care este aproape de casa si mergem prin tara unde chiriile sunt foarte mari si banii dati de MApN sunt putini.EU am luat toate examenele la subofiteri dar nu am inceput cursul deoarece am aflat ca se mareste norma si salariile sgp-lor si am renuntat.Suntem multi pe care ne duce capul sa zicem asa dar nu merita .Sunt incadrat sofer la gr comanda si astept sa vedem ce se schimba financiar vb si daca nu o sa plac sofer pe tir unde castig 1800 euro…multumim MAPN

facebook-profile-picture
Oaspete
Liga Militarilor Profesionisti
31 august 2015 18:28

 
IN ATENTIA VIZITATORILOR SITE-ULUI L.M.P.:
.
– este interzis limbajul vulgar si obscen
– este interzis atacul la persoana
– este interzisa denigrarea institutilor statului
– sunt interzise opinile politice
– sunt permise afirmatii de natura sa combata unele legi ( fie constitutionale sau organice), cu conditia sa fie exprimate la modul teoretic si argumentate.
.
Daca comentariile sunt de natura sa contravina acestor reguli sau nu fac referire la articolul publicat, acestea vor fii sterse inainte de publicare.   

Va multumim pentru intelegere!
.
Consiliul director L.M.P.

Valentin Ciontu
Oaspete
Valentin Ciontu
31 august 2015 19:15

 
 Valentin Ciontu Bravo băieţi ,bravo !sunteţi de apreciat .!luptaţi ân continuare nu vă mai luaţi după toţi dezinterisaţii şi habarniştii care nu au ce căuta ân armată şi hai să facem ceva pt noi şi familiile noastre ..succes vă doresc ..!

Florea Marius-valentin
Oaspete
Florea Marius-valentin
31 august 2015 18:25

 
Florea Marius-valentin Sunt de apreciat cei de LMP fac eforturi supraomenesti sa schimbe ceva.

Nicolae Eftimie
Oaspete
Nicolae Eftimie
31 august 2015 18:23

 
Nicolae Eftimie Multumim LMP pt efortul facut pt militari /Respect

Marolicaru Ion Viorel
Oaspete
Marolicaru Ion Viorel
31 august 2015 18:21

 
Marolicaru Ion Viorel Uita ca un soldat semneaza cu o suma infima … plus norma de hrana daca nu ar fii normaa.. am fi vai de noi … oricum suntem la 16 mil.cu tot.cu norma si noi cei de la.marina mai suntem.si obligatii sa mancam si trei mese in 8 ore ..pe urma se intreaba de ce e atata lipsa de personal si de ce pleaca lumea in masa..

Dan Oncescu
Oaspete
Dan Oncescu
31 august 2015 18:15

 
Dan Oncescu Nu a vrut sa spuna cat castiga un SGP-eu

Gabriel Podaru
Oaspete
Gabriel Podaru
31 august 2015 18:13

 
Gabriel Podaru Totusi lasand la o parte pesimismul,tot respectul pt LMP.Macar fac ceva concret pt interesul colegilor SGP.La cadre…
 

Gutu George
Oaspete
Gutu George
31 august 2015 18:19

 
Gutu George Da aici ai mare dreptate tot respectul . Si la cadre nimic ……

wpDiscuz