SPONSORI OFICIALI

EROUL BRASOVULUI: AVIATOR ION MILU!

milu2-255x380

Născut în inima țării, în comuna Dârste, Brașov, pe când plaiurile sale natale făceau parte din inperiul austro-ungar, Ion Milu și-a urmat cu patimă destinul, devenind al treilea as al Aviației Militare Române.
Fost funcționar CFR și muncitor într-o fabrică brașoveană, eroul nostru a urmat cursurile Școlii de pilotaj Tecuci, începând cu octombrie 1927. Urmează Școala de Piloți Perfecționare Buzău (1928 – 1929). Ca elev-pilot, sergent-instructor, instructor recruți, îl regăsim, între anii 1929 -1931, la Regimentul 2 aviaţie de gardă Cluj, Escadrila 1 Vânătoare.
Între 1931-1945 a înaintat până la gradul de aspirant-maior şi a avut sarcini legate de instrucţia de zbor de zi şi de noapte, fără vizibilitate, de tragere, pilotaj de înaltă acrobaţie, pilot recepţioner şi pilot de omologare.
Cu un caracter dârz, Ion Milu s-a remarcat ca pilot în Campania din Est, dar și în Campania din Vest.
Pe 6 mai 1943 Ion Milu devine asul zilei, doborând trei avioane La-5!
Pe 16 august 1943 a reușit performanța de a înregistra cinci victorii, fiind imposibil de oprit de către aviatorii sovietici!
A fost doborât, cu avionul în flăcări, de către aviația sovietică, pe frontul de la Igrim. Ion Milu a devenit aviatorul român cu cele mai multe victorii aeriene reuşite într-o singură zi!
Pe 30 august 1943, eroul brașovean a intrat în clubul restrâns al Cavalerilor Ordinului “Mihai Viteazul”!
Pe lângă nenumărate decorații românești și străine, Ion Milu a primit și Virtutea aeronautică Crucea de Aur, pentru activitate excepţională ca zburător şi cel mai bun trăgător aerian din anii 1930-1938 (acordată de regele Carol al II-lea).
Un an mai târziu, în august 1944, a fost doborât de aviaţia americană, la Cioara Doiceşti – Ialomiţa, fiind rănit la mâna stângă şi la piciorul stâng.
Decan de vârstă al Aeronauticii Regale, Ion Milu a continuat să-și lege numele de aviație și după actul de la 23 august 1944: între anii 1945-1947 a activat ca pilot de recepţie al Ministerului Aerului la IAR Braşov și între anii 1947-1952 a fost ofiţer cu diferite însărcinări la Flotila 3 Asalt Braşov, Reg. 7 Vânătoare Braşov şi Divizia 68 asalt
Dascăl de neînlocuit pentru câteva generaţii de piloţi militari, Ion Milu a concurat permanent pentru titlul naţional de acrobaţie. Cu peste 600 de ieşiri la inamic, cotat cu al treilea număr de victorii în confruntări directe ( 40 ), aviatorul Ion Milu este o figură emblematică a Aviației Militare Române, unul dintre așii ce au scris istorie în războiul nedrept. Cu onoare și demnitate, Ion Milu și-a înscris numele în Cartea de Aur a eroilor neamului românesc!
Aviatorul Ion Milu, cel care a servit pe front din prima până în ultima zi a războiului, a trecut în veșnicie la 18 septembrie 1982, fiind înmormântat la cimitirul Sf. Treime-Schei din Brașov.

_

“Eroii Cerului” IN AL DOILEA RAZBOI MONDIAL

Clipul a fost realizat in onoarea “eroilor aerului” din timpul celui De-al Doilea Razboi Mondial. Sunt prezentate o serie de avioane care au servit Fortele Aeriene Romane, precum si piloti mai mult sau mai putin cunoscuti dar care, cu totii au servit cum au putut ei mai bine interesele Romaniei in Al Doilea Razboi Mondial.
GLORIE ETERNA EROILOR NEAMULUI!

Muzica: Directia 5- Cu tine sa zbor
Pasarea Colibri- Pasarea cu zborul rece

.

Lasă un comentariu

avatar

Sortează după:   Cele mai noi | Cele mai vechi | Cele mai votate
MILU BAJENARU VALENTIN
Oaspete
MILU BAJENARU VALENTIN
18 septembrie 2015 8:29

Astazi se implinesc  33 ani de la trecerea in nefiinta a unchiului meu ION MILU.
In memoria lui si a tuturor eroilor neamului care si-au jertfit viata pentru tara Romanesasca si poporul ei,ma aplec cu sfintenie si credinta catre cel vesnic si nemirotor Domnul Dumnezeul nostru,in grija caruia sant acesti EROI  CURAJOSI  AI NEMULUI ROMANESC.
DUMNEZEU SA-I  ODIHNEASCA…PUIU.

milu bajenaru valentin 79 ani
Oaspete
milu bajenaru valentin 79 ani
21 noiembrie 2014 20:38

Buna ziua,sant nepotul maiorului comandor Milu Ioan  si sant  nemaipomenit de  incantat  ca am gasit pe acest site o  desriere semnificativa despre un chiul meu. Vroiam  sa  fac o prezentare despre el si nu8 gaseam nimic  reprezentativ despre el caci dupa moartea sa dar si a celorlati frati,mama mea naturala  Milu Valentina,mama adoptiva sora lui Valentina  Maria Bajenaru,fratele Andrei Milu,surorile  Aurica si Margareta,am mai ramas eu Puiu,fratele meu Bebe Tanase,Silviu Sarbu si Dan Milu,nepoti directi din orati si surorile lui unchiul Ionel..Imi amintesc despre el cand a venit acasa la Darste nr,86 cu mana dislocata si a facut cateva luni de zile terapie pe o scarita.si multe altele care vroian sa le pun intrun necolog si de sf.Ion sa facem la mormant un parastas.Daca vreti sa ma contactati putei pe mesengerul afisat ,sau tlm.0745766280.locuiesc in Comuna Halchiu strada Romana nr.385.Cu bine. p.s. si fica sa  Coca Tantareanu a decedat.in casa de pe C.Lacea locuia,sau mai locuieste sotul lui Coca,Aurel Tantareanu si fica lor Laura.
 
 

facebook-profile-picture
Administrator
22 noiembrie 2014 11:40

           Domnule Milu suntem deosebiti de onorati si incantati  de salutul dumneavoastra, pe acest site al militarilor profesionisti! 

  Ion MILU a fost un AS al aviatiei de vanatoare din cel de-al Doilea Razboi Mondial, fiind a treilea ca numar de victorii aeriene (40 V), dupa Bazu Cantacuzino( 56V)  si Alexandru Serbanescu (47V).

Unchiul dumneavoastra a fost un EROU, alaturi de camarazii lui.

 

            ONOARE si PATRIE!

.

 

   Danut ALBU – presedinte Liga Militarilor Profesionisti

MILU BAJENARU VALENTIN
Oaspete
MILU BAJENARU VALENTIN
18 septembrie 2015 8:36

MULTUMESC DE  COMUNICARE SI VA SANT RECUNOSCATOR DE MODUL CIVIC SI PATRIOTIC IN CARE  CINSTITI EROI NEAMULUI CUM SI PE UNCHIUL MEU
ASTAZI 18 SEPTEMBRIE 2015 SE IMPLINESC 33 ANI DE LA TRECEREA IN NEFIINTA A UNCHIULUI MEU ION  MILU..
DUMNEZEU SA-L  ODIHNEASCA..

facebook-profile-picture
Oaspete
Liga Militarilor Profesionisti
20 noiembrie 2013 11:20

COMUNICAT L.M.P.:
Site-ul Ligii Militarilor Profesionisti a fost securizat pentru a fi protejat de anumiti virusi.
Ca sa puteti adauga un comentariu, sa va exprimati opiniile, la articolele postate pe site, va trebui sa va inregistrati.

.
Intra si vezi:
“Arata regulile pentru inregistrare si postarea comentariilor” 
.
 
          Multumim pentru intelegere! 

facebook-profile-picture
Administrator
27 noiembrie 2013 16:44

COMUNICAT L.M.P.:
.

Am primit telefoane de la mai multi cititori, care ne-au atras atentia ca nu pot sau nu stiu sa se logheze, pentru a adauga comentarii pe diverse teme privind articolele postate pe site-ul Ligii Militarilor Profesionisti.
Vom incerca sa venim in ajutorul dumneavoastra:
* PASUL 1:
– click pe “autentifica-te pentru a raspunde”

* PASUL 2:
– click pe “inregistrare” (nume utilizator si adresa de e-mail)

* PASUL 3:
– “inregistrare completa”  – verifica e-mailul

* PASUL 4:
 autentificare: nume utilizator si parola (copy-paste primita pe adresa ta de e-mail) 

* PASUL 5:
– se intra pe profilul titularului se completeaza datele si schimba-ti parola; poti sa-ti pui propria parola, mai accesibila; daca doresti poti adauga o fotografie oarecare din memoria calculatorului pentru avatar.

* PASUL 6:
– actualizeaza profil 
.

  SUCCES!

.

 

 Danut ALBU – L.M.P.

FOCA
Oaspete
FOCA
14 noiembrie 2013 17:59

Despre Cpt. av. Horia Agarici, eroul nostru constantean, cand scrieti? impreuna cu camarazii lui din escadrila 53 Mamaia, au facut minuni in 1941-1944.

facebook-profile-picture
Administrator
14 noiembrie 2013 21:16

Articolul despre Cpt.av. Horia Agarici a fost printre primele aparute pe site-ul nostru, in 2010.

 HORIA AGARICI SALVATORUL CONSTANTEI!

http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/horia-agarici-salvatorul-constantei/

.
Avem in plan un nou articol despre marele pilot de vanatoare constantean in colaborare cu Col.(r) Dan Nicolau de la Cultul Eroilor “Regina Maria” – filiala Constanta. Am luat legatura in urma cu ceva timp, cu d-na Horiana Agarici si d-nul Ilie Agarici, urmasii celebrului pilot si speram sa organizam o intalnire.

Cu stima,

Cap. Danut ALBU – L.M.P.

rosca costel
Oaspete
rosca costel
14 noiembrie 2013 19:29

Cpt. Horia Agarici in 1941,  primește comanda escadrilei 53, dislocată pe aerodromul Mamaia, afectată apărării litoralului. Unitatea era dotată cu avioane moderne Hurricane, de productie britanica. Nu stiu, am intrebat, am cautat pe net, dar  nu am aflat unde era aerodromul escadrilei Mamaia. Daca bunicul meu (constantean get-beget) ar mai fi trait sigur imi spunea. 

facebook-profile-picture
Administrator
14 noiembrie 2013 21:56

România a comandat 50 de avioane noi Hawker Hurricane (modelul Mk. I) de la Marea Britanie în anul 1940. Doar 12 au fost livrate înainte ca România să treacă de partea Axei.
Avioanele au fost repartizate Escadrilei 53 Vânătoare (transferată la Comandamentul Aero Dobrogea) și au fost folosite în timpul Operatiunii Barbarossa (atacul germano-roman asupra URSS – 22 iunie 1941), pentru protejarea zonelor de coastă ale României și a obiectivelor strategice din Dobrogea.
În primele zile ale războiului, piloții români de pe Hurricane au doborât opt avioane fără a suferi pierderi, comandantul escadrilei Cpt. aviator Horia Agarici a doborât 3 bombardiere sovietice DB-3 deasupra portului Constanta și încă unul (neconfirmat însă) deasupra Marii Negre.
Două avioane Hurricane au fost pierdute până la sfârșitul anului 1941. Adjutant șef aviator Andrei Rădulescu a reușit performanța de a fi al doilea AS din întreaga campanie, având 7 victorii confirmate și patru neconfirmate cu avionul său Hurricane. Alte câteva Hurricane care aparținuseră Forțelor Aeriene Regale ale Iugoslaviei au fost cumpărate în 1941 de la Germania nazistă.

Petre Cordescu
Oaspete
Petre Cordescu
6 aprilie 2014 8:15

My name is rodrigo valenzuela CORDESCU. I am Chilean , and I am writing this post because of the interest I have to disclose information about my grandfather ” petre cordescu ” Romanian ACE of World War II with 9 wins . I ‘ve noticed that you researched in this page about “escadrila 53 vanatoare”. I am interested in sending you, a lot of information about the squadron (pictures, documents,,,). need your e-mail. my e-mail is; r.valenzuela.cordescu@hotmail.com

history is not only in World War II, my grandfather escaped (turkey, italy, argentina, and finally CHILE) and lived another battle in chile 

facebook-profile-picture
Administrator
14 noiembrie 2013 21:35

Aerodromul Escadrilei 53 “Mamaia” era dislocat pe terenul unde se afla acum firma LEGMAS, fosta intreprindere socialista IMAIA NAVODARI, pentru cei care cunosc zona. Hangarele avioanelor au fost transformate de sistemul comunist in hale de productie pentru construirea si repararea utilajelor agricole. 
Este intr-adevar aproape de Sat-Mamaia, pe atunci nu exista Canalul Dunare-Marea Neagra. Interesant este ca strada ce ducea catre hangare a fost construita in anii 30 cu piatra cubica si este in perfecta stare si astazi.
La fel si constructia care a rezistat pana in zilele noastre in bune conditii.
.
Danut ALBU – L.M.P. 

LUPU DUMITRU
Oaspete
LUPU DUMITRU
14 noiembrie 2013 20:06

unde este acum hanul piratilor -sat mamaia

dinu cristian
Oaspete
dinu cristian
12 noiembrie 2013 15:32

Meeserschimitt-urile Bf-109 G si K, au fost cele mai bune avione de vanatoare din cel de-al Doilea Razboi Mondial. A fost totusi suclasat de P-51 Mustang-ul american in finalul razboiului.

facebook-profile-picture
Administrator
12 noiembrie 2013 17:17

P-51 MUSTANG
.

Caracteristici

– Echipaj: 1
– Lungime: 9,83 m
– Anvergură: 11,28 m
– Înălțime: 4,17 m
– Greutate proprie: 3465 kg
– Greutate cu încărcătură maximă: 5490 kg
– Putere motor: (Packard V-1650-7) 1490 CP (1111 kW) la 3000 rpm
.

Performanțe

– Viteză maximă: 703 km/h la altitudinea 7620 m
– Viteză de croazieră: 580 km/h
– Rază de acțiune: 2755 km (cu rezervoare suplimentare)
– Altitudine maximă: 12770 m
– Viteză ascensională: 16,3 m/s
– Raport putere/masă: 300 W/kg
.

Armament
– 6 mitraliere de 0.50 in (12,7 mm) Browning MG53-2
– până la 900 kg de bombe
– 10 rachete de 5 in (127 mm)
.
Tracțiune
– Modelul P-51D Mustang era propulsat de motorul Packard V-1650-7, o versiune construită sub licență a motorului Rolls-Royce Merlin 61. Acesta era un motor cu piston cu 12 cilindri (V12) supraalimentat, cu răcire cu lichid, ce dezvolta 1490 CP (1111 kW) la o turație de 3000 rpm.

cetaceul
Oaspete
cetaceul
14 noiembrie 2013 21:45

P-51 MUSTANG a fost introdus la jumatatea razboiului de catre compania North American Aviation. Era un avion de vanatoare cu un singur loc si cu raza lunga de actiune. A fost conceput si construit in numai 117 zile. Primii care l-au introdus in serviciu au fost britanicii, in cadrul Royal Air Force (RAF). Initial a participat la misiuni de vanatoare, bombardament si recunoastere. Ulterior a fost reconvertit in avion de escorta pentru bombardiere. P 51 a facut cariera in Europa, foarte putine unitati fiind folosite si impotriva japonezilor in Pacific. Ieftin de produs, rapid, bine lucrat si durabil, avionul a ramas in serviciul unor forte armate pana la inceputul anilor ’90. Ultima versiune, P-51D, era dotata cu 6 mitraliere M2 Browning de calibrul 50. Reputatia vanatorului a determinat compania auto Ford sa numeasca o masina dupa acesta – deja celebrul automobil sport Ford Mustang.

 

  Cap. Mircea Cavadiea _F-221 – adm. LMP 

facebook-profile-picture
Administrator
12 noiembrie 2013 17:37

Messerschmitt Me 262 a fost cel mai bun si cel mai performant avion de vanatoare a anilor 1944 – 1945. Atunci niciun avion de vanatoare nu facea fata lui Me-262. 
A fost inceputul unei noi eri in aviatia cu reactie. Dar… a fost construit tarziu (1944)  si in numar foarte redus, datorita industriei de razboi germane bombardata si ziua si noaptea de bombardierele aliate. 
 
Messerschimiit Me 262, a fost cel mai bun avion de vanatoare si bombardament la toate capitolele, dar numai in ultima perioada a razboiului (1944-1945).

A fost un avion revolutionar la acea vreme.

Radu Ghe. Gabriel
Oaspete
Radu Ghe. Gabriel
11 noiembrie 2013 17:42

Ajutantul aviator Milu a facut parte din celebra flotila Udet, alaturi de celebri piloti de vanatoare romani si germani.  In martie 1943, aviatorii conduşi de Mihai “Leu” Romanescu (comandor) şi Radu Gheorghe (comandantul Grupului 7) ajung la Dniepro fiind întâmpinaţi la coborâre de colonelul aviator Wolf Dietrich Wilcke (poreclict “Furst”, trad. “Prinţul”), comandantul Flotilei, secundul acestuia, maior aviatorul Kurt Brandle şi comandantul Grupului 3 din cadrul Flotilei Udet, herr Wolfgang Ewald, sub comanda căruia aviatorii români urmau să opereze.
A fost o intreaga istorie atunci cand germanii au donat romanilor 40 de aparate Messerschmitt-uri bf 109 G (Gustav) cu inscriptii germane pe fuzelaje ( crucea germana) si tinute de zbor si grade germane.
Articol foarte frumos, felicitari autoarei.

   Cap. Radu Gabriel,  F-222 – membru in consiliul director LMP 

facebook-profile-picture
Administrator
11 noiembrie 2013 18:18

Pilotii de vanatoare romani, din care facea parte si Milu, au refuzat categoric sa lupte in uniforme si cu grade germane. Wilcke (comandantul flotilei Udet) primeşte şocat refuzul românilor şi anunţă la Berlin situaţia creată. După două zile vine răspunsul de la Oberkommando der Wermacht:
“Românii vor purta uniformele ţării lor”.
Pilotii nostri nu au fost de acord nici sa zboare si sa lupte la bordul celor 40 de avioane Messerschmitt bf-109 G, cu însemne germane.
Wilcke a facut o criză de nervi când aude că românii nu vor pilota alte avioane decât cele cu inscripţii româneşti si raportează noua situaţie. Dupa trei zile de aşteptare, Wilcke se prezintă în faţa grupului român însoţit de toţi ofiţerii din statul său major.
“Cu toată opoziţia forurilor de decizie ale Flotilei de Vânătoare Udet, însuşi mareşalul Hermann Goring a ordonat ca pe avioanele românilor să se vopsească imediat însemnele şi culorile Aviaţiei Regale Române”.
Peste noapte, tehnicienii germani de la baza din Dniepropetrovsk vopsesc perfect toate cele 40 de Messerschmitt-uri, care arătau ca ieşite din fabrica de la I.A.R. cu crucea tricolora pe aripi.

  A fost un act de onoare si patriotism a celor 40 de asi ai aviatiei de vanatoare regale romanesti din acea perioada.

.

    Cap. Danut ALBU – PresedinteL.M.P.

madalina
Oaspete
madalina
12 noiembrie 2013 15:40

interesant, foarte interesant,,, am intrat pe site-ul asta direct de pe pagina de facebook. articole interesante despre istorie pe care nu le gasesti oriunde.

cetaceul
Oaspete
cetaceul
11 noiembrie 2013 17:52

Trebuia explicat pentru cine nu stie ce era era Flotila Udet.
Flotila de Vânătoare Udet era o unitate de elită a aviaţiei germane (Luftwaffe), constituită la începutul războiului, care a fost botezată în 1942 cu numele lui Ernst Udet, un  as cu 62 de victorii în Primul Război Mondial.

    Cap. Mircea Cavadia _ F-221 – adm. LMP 

C. O. C.
Oaspete
C. O. C.
12 noiembrie 2013 15:35

marinarii au cunostinte vaste despre istoria aviatiei? ma incearca un sentiment de admiratie dar si de mandrie avand in vedere ca am activat in fortele navale pana-n 2006.

Vlad Daniel
Oaspete
Vlad Daniel
11 noiembrie 2013 17:14

Buna seara! Vreau sa fac o remarca la una din fotografii. Adjutantul-aviator Ion Milu avea numarul 5 pe messerschmitt-ul  bf 109 cu care zbura. In fotografia dumneavoastra apare un messershmitt bf 109 G cu numarul 7. Articol foarte bun despre un mare aviator a acelor timpuri. Un AS.

facebook-profile-picture
Administrator
11 noiembrie 2013 18:05

Aveti perfecta dreptate, nr. 5 era inscriptionat pe messerschmitt-ul Adjutantului aviator Ion Milu. Din pacate nu am gasit o fotografie cu avionul eroului, decat un desen asa cum vedeti un video-clipul prezentat mai sus.

Ana Olarescu
Oaspete
Ana Olarescu
11 noiembrie 2013 15:07

respect acestor oameni,d-zeu sa-l odihneasca

Emil Boboescu
Oaspete
Emil Boboescu
11 noiembrie 2013 11:01

 Un singur comentariu, daca imi permiteti:
gradul dat pana la inceperea razboiului nu este aspirant maior ci adjutant major. Aeronautica Romana folosea grade specifice pentru subofiterii naviganti. Acestea erau adjutant aviator stagiar, adjutant aviator, adjutant aviator major si adjutant aviator sef. Insemnele erau perechi de aripi, de la 1 la 4, pe epoleti. Daca promovau pentru gradele de ofiter, dar nu aveau pregatirea necesara, intrau la gradele de ofiteri de echipaj, ce erau pe clase, III, II si I, echivalate cu gradele de ofiteri inferiori.

berceanu viorel
Oaspete
berceanu viorel
11 noiembrie 2013 8:54

Ion Milu a fost cel mai complet pilot de vanatoare din al Doilea Razboi Mondial. Daca nu era obligat o perioada destul de lunga, ranit fiind, sa ramana la sol, dupa ce a fost doborat in august 1944 de catre aviatia americana, Ion Milu ar fi reusit mai multe victorii aeriene, si poate schimba locul trei cu doi sau chiar cu locul unu ocupat de Constantin (Bizu) Cantacuzino,  in ierarhia ASILOR din aviatia de vanatoare a Romaniei din cel de-al Doilea Razboi Mondial. 

lupu mugurel
Oaspete
lupu mugurel
11 noiembrie 2013 10:50

Intre pilotii din acele timpuri nu exista o competitie, erau prieteni, camarazi nu aveau timp sa se gandeasca la asa ceva; rolul lor era sa doboare cat mai multe avioane inamice (sovietice si americane)si in 1944 chiar sa supravietuiasca valurilor de bombardiere B-29 “liberator” (SUA) ce survolau Romania, bombardand in special zona petrolifera a Ploiestiului si capitala tarii Bucurestiul.
Ion Milu a fost unul din Asii aviatiei de vanatoare regale din timpul celui mai devastator razboi al omenirii.
GLORIE ETERNA EROULUI AVIATOR ION MILU… 

   Cap. Lupu Mugurel F-222  –  Vicepresedinte LMP 

facebook-profile-picture
Administrator
11 noiembrie 2013 1:12

Ion Milu, erou local al Braşovului si al Romaniei a fost decanul de vârstă al Aeronauticii Regale. E pe locul trei în topul aşilor României cu 42 de victorii aeriene, deţinând şi recordul celor mai multe victorii reuşite într-o singură zi – 5, pe 16 august 1943. Nici un vanator roman nu a mai reusit o asemenea performanta.
Nu a putut savura prea mult reuşita întrucât a primit ştiri din ţară că nevasta lui, cu care era căsătorit din 1930, murise în urmă cu o lună.

        Danut ALBU – L.M.P. 

facebook-profile-picture
Oaspete
Liga Militarilor Profesionisti
11 noiembrie 2013 0:59

ARTICOLE POSTATE PE SITE-UL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI DESPRE ISTORIA AVIATIEI ROMANESTI:
.

“Femeile aviatoare romance – Escadrila Alba”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/femeile-aviatoare-romance-escadrila-alba/
_

“Sub semnul centenarelor”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/semnul-centenarelor/
_
“Un veteran mai altfel”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/veteran-mai-altfel/
_
“Campania de la Stalingrad – primul contact cu frontul al Cpt. av. Alexandru Serbanescu”
http://www.ligamilitarilor.ro/istorie-militara/campania-de-la-stalingrad-primul-contact-cu-frontul-al-cpt-av-alexandru-serbanescu/
_
“Istoria cladita in granitele adevarului”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/istoria-cladita-in-granitele-adevarului/

_
“Zborul Marii Uniri”
http://www.ligamilitarilor.ro/fara-categorie/zborul-marii-uniri/

_
Ion Dobran la 94 de ani: “Am visat aripi si mi le-am trait”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/ion-dobran-la-94-de-ani-am-visat-aripi-si-mi-le-am-trait/
_
“O viata la cote maxime – Printul M. Cantacuzino (Bazu)”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/viata-la-cote-maxime-printul-constantin-m-cantacuzino-bazu/

_
“Cinstirea memoriei Eroilor aviatori constanteni”
http://www.ligamilitarilor.ro/arc-peste-timp/cinstirea-memoriei-eroilor-aviatori-constanteni/
_
“Redescoperindu-l pe Dan Vizanty”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/redescoperindu-l-pe-dan-vizanty/
_
“In memoriam Comandor Aurelian Cojocaru”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/memoriam-comandor-aurelian-cojocaru/
_
“Eroul aviator Tudor Greceanu”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/eroul-aviator-tudor-greceanu/
_
“Comandor (ret) Mariana Dragescu a plecat sa intregeasca escadrila alba dein cer!”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/comandor-ret-mariana-dragescu-plecat-sa-intregeasca-escadrila-alba-in-cer/
_
“Generalul Ion Dobran – Eroul de langa noi!”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/generalul-ion-dobran-eroul-de-langa-noi/
_
“Comandor Aurelian Cojocaru – Eroul Craiovei”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/comandor-aurelian-cojocaru-eroul-craiovei/
_
“Generalul Aviator Ion Dobran, o viata in slujba tarii!”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/generalul-aviator-ion-dobran-viata-in-slujba-tarii/
_
“General de escadra aviator Gheorghe I. Jienescu”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/general-de-escadra-aviator-gheorghe-i-jienescu/
_
“Horia Agarici, salvatorul Constantei”
http://www.ligamilitarilor.ro/eroii-neamului/horia-agarici-salvatorul-constantei/

wpDiscuz