luni 15 apr 2024

SPONSORI OFICIALI

ATACUL ASUPRA CARGOULUI “PLATARESTI” – 1988

11347729_808947529212949_1849521504_o

1986, iulie – a fost construit cargoul „Plătăreşti“ (pavilion: România, IMO: 8503852, indicativ: YQRF, port de înregistrare: Constanţa, 8.749 tdw., 5.934 trb., 3.529 trn., lungime: 130,71 m, lăţime: 17,68 m, înălţime: 10,19 m, pescaj maxim: 8,10 m, echipaj: 38 membri, nr. punţi: 2, propulsie: motor tip 5-RD-68, licenţă: „Sulzer“, constructor: „H. Cegielski“ – Poznan, 1986, „3 Maj“ – Rijeka, principiu de funcţionare: diesel, ireversibil, 2 timpi, simplu efect, 5 cilindri, 680 x 1.250, 1ELC, puterea maşinii: 6.100 c.p., 4.487 Kw., turaţie: 150 rotaţii/ minut, viteza: 16 Nd., caldarine: 1CAUX-ACV-AZL, 29/ 7, 1CAUX-ACV-GEV, 125/ 7, motor auxiliar: 3 x 300/ SKL – DMR 6NVD26A-2, generatoare: 3 x 200, 1 x 140 Kw., 390V, 50 Hz., CA, combustibil: păcură, bunker: 1.131 to., autonomie: 1.600 Mm, echipamente de navigaţie şi radiocomunicaţie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, radiotelefon, sondă ultrason, staţie radio, capacitate mărfuri vrac: 11.980 mc, capacitate mărfuri generale: 11.067 mc, cherestea pe punte: 910 to., nr. magazii: 8, nr. guri magazii: 4, instalaţii de încărcare/ descărcare: 4 macarale x 5/ 3,2 to., constructor: iulie 1986, Şantierul Naval Brăila).
După anul 1990 a mai purtat numele „Sammarina 3“ (1995), „Paico“ (2005; pavilion: Panama, armator: „Sammarina Shipping“ – România).
navrom-e1417605531484
.
1988 – cargoul „Plătăreşti“ (pavilion: România, IMO: 8503582, comandant: Vasile Berbec, 8.750 tdw., construit în anul 1986) a fost bombardat cu rachete trase de la bordul unei vedete militare, în timp ce se afla la încărcare cu cherestea, în dreptul Insulei Farsi Island (Iran).
Nava românească a fost avariată, dar şi-a continuat marşul.
navrom-pavilionul2
.
Constantin Cumpănă, Corina Apostoleanu, AMINTIRI DESPRE O FLOTĂ PIERDUTĂ, vol. II – Voiaje neterminate (2011), Constanța, Editura: „Telegraf Advertising”constantin-cumpana

Cine doreste sa achizitioneze volumele,
“Amintiri despre o flota pierduta” (vol.I si vol.II)
“Tragedia Navei Independenta – cea mai mare catastrofa din istoria “navigatiei maritime romanesti”
si
“Catastrofa navei Unirea – cel mai mare accident naval mondial din anul 1982″
poate contacta autorul ( Constantin Cumpana) pe adresa de e-mail –: costyn_c@yahoo.com
sau
pe adrea de facebook: https://www.facebook.com/leon.martinas

*

*

AMINTIRI DESPRE O FLOTA PIERDUTA
Videoclip realizat de Liga Militarilor Profesionisti:

*

*

VA PREZENTAM DOUA FILME ROMANESTI:
* FURTUNA IN PACIFIC (1986)

Un film dramatic pentru salvarea unei nave civile romanesti cu defectiuni la elice, dintr-o puternica furtuna in Oceanul Pacific.
Cu Dan Condurache, George Motoi si Dorel Visan

*
*

si
UN ECHIPAJ PENTRU SINGAPORE (1981)
Un comandant de vapor îşi pierde nava şi aproape tot echipajul într-un naufragiu în insulele Caraibe. Reîntors în ţară, are mustrări de conştiinţă şi coşmaruri pentru ce s-a întâmplat, ceea ce îl îndepărtează de soţie. Obţine comanda unui nou vas comercial cu destinaţia Singapore datorită accidentării comandantului acestuia cu puţin timp înaintea plecării. Pe noul vas este tratat cu neîncredere şi ostilitate de căpitan, care speră să fie promovat comandant, precum şi de echipajul obişnuit cu o disciplină laxă. Este nevoit să împună respectarea regulamentului, ceea ce îl îndepărtează şi mai mult de oameni.
În urma recepţionării unui apel SOS de la o navă avariată în furtună intră în conflict deschis cu căpitanul, care refuză să ofere ajutor învocând furtuna şi timpul pierdut. În timp ce comandantul dirijează nava prin furtună, îşi dă seama că, prin neglijenţa căpitanului, încărcătura nu a fost imobilizată şi, prin impact repetat în cală, riscă sa distrugă vasul. Este nevoit să securizeze încărcătura ajutat doar de doi oameni, operaţie terminată cu succes însă în cursul căreia este accidentat. A doua zi salvează supravieţuitorii care lansaseră semnalul SOS după care ajunge la destinaţie.
Aici comandantul îl informează pe căpitan că acesta va fi numit comandant, iar el va părăsi nava pentru o intervenţie chirurgicală. În final, comandantul se deplasează cu maşina către aeroprt şi admiră oraşul amintindu-şi întâmplările din zilele ce au precedat sosirea la Singapore.

Lasă un comentariu

avatar

Sortează după:   Cele mai noi | Cele mai vechi | Cele mai votate
wpDiscuz