SPONSORI OFICIALI

Pensia unica si efectele ei

images

Acest articol doreste sa  vă informeze  ce aduce nou  in domeniul pensiei militare odata cu promulgarea  Legii nr. 263 din 2010 privind sistemul unitar de pensii publice

 

Asa cum stiti  Legea pensiei unice a intrat in vigoare incepand cu 01.01.2011, iar Legea 164 a fost abrogata (Legea pensiilor militare) iar  perspectivele dumneavoastra  de acum inainte conform acestei Legi se schimba radical  asa ca  va las sa judecati singuri despre avantajele si dezavantajele  acestei legi  si ma refer in continuare strict la soldatii si gradatii voluntari care au iesit din sistem precum si la cei  care acum s-au reâncadrat  conform Legii 51/2010.

In continuare am sa spicuiesc din Lege strict articolele care fac referire la soldatii si gradatii voluntari

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 3. – (1) În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile

de mai jos au următoarele semnificaţii:

 

p) stagiu de cotizare – perioada de timp pentru care s-au

datorat contribuţii de asigurări sociale la sistemul public de

pensii, precum şi cea pentru care asiguraţii cu declaraţie

individuală de asigurare sau contract de asigurare socială au

datorat şi plătit contribuţii de asigurări sociale la sistemul public

de pensii;

q) stagiu de cotizare în specialitate – perioada în care o

persoană din sistemul naţional de apărare naţională, ordine

publică şi siguranţă naţională, precum şi din sistemul

administraţiei penitenciare s-a aflat în una dintre următoarele

situaţii:

1. a avut calitatea de cadru militar în activitate;

2. a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen, militar cu

termen redus, elev al unei şcoli militare/şcoli de agenţi de poliţie

sau student al unei instituţii de învăţământ din sistemul de

apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională pentru

formarea cadrelor militare, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu

statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cu

excepţia liceului militar;

3. a fost concentrată sau mobilizată ca rezervist;

4. a fost în captivitate;

5. a avut calitatea de funcţionar public cu statut special în

instituţiile din sistemul de apărare naţională, ordine publică şi

siguranţă naţională, precum şi din sistemul administraţiei

penitenciare;

6. a avut calitatea de militar angajat pe bază de contract

şi/sau de soldat şi gradat voluntar

 

Art. 6. – (1) În sistemul public de pensii sunt asigurate

obligatoriu, prin efectul legii:

I. a) persoanele care desfăşoară activităţi pe bază de

contract individual de muncă, inclusiv soldaţii şi gradaţii

voluntari;

b) funcţionarii publici;

c) cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari,

poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul

administraţiei penitenciare, din domeniul apărării naţionale,

ordinii publice şi siguranţei naţionale

 

CAPITOLUL III

Contribuţia de asigurări sociale

Art. 30. – (1) În sensul prezentei legi, locurile de muncă în

condiţii speciale sunt cele din:

c) activităţile din domeniul apărării naţionale, ordinii publice

şi siguranţei naţionale, prevăzute de actele normative cu regim

clasificat emise până la data intrării în vigoare a prezentei legi;

 

CAPITOLUL IV

Pensii

Art. 51. – În sistemul public de pensii se acordă următoarele

categorii de pensii:

a) pensia pentru limită de vârstă;

b) pensia anticipată;

c) pensia anticipată parţială;

d) pensia de invaliditate;

e) pensia de urmaş.

SECŢIUNEA 1

Pensia pentru limită de vârstă

Art. 52. – Pensia pentru limită de vârstă se cuvine

persoanelor care îndeplinesc, cumulativ, la data pensionării,

condiţiile privind vârsta standard de pensionare şi stagiul minim

de cotizare sau în specialitate, după caz, prevăzute de prezenta

lege.

Art. 53. – (1) Vârsta standard de pensionare este de 65 de

ani pentru bărbaţi şi 63 de ani pentru femei. Atingerea acestei

vârste se realizează prin creşterea vârstelor standard de

pensionare, conform eşalonării prevăzute în anexa nr. 5.

(2) Stagiul minim de cotizare este de 15 ani, atât pentru

femei, cât şi pentru bărbaţi. Atingerea acestui stagiu se

realizează prin creşterea stagiului minim de cotizare, conform

eşalonării prevăzute în anexa nr. 5.

(3) Stagiul complet de cotizare este de 35 de ani, atât pentru

femei, cât şi pentru bărbaţi. Atingerea acestui stagiu se

realizează prin creşterea stagiului complet de cotizare, conform

eşalonării prevăzute în anexa nr. 5.

Art. 54. – (1) În cazul persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (1)

pct. I lit. c), vârsta standard de pensionare este de 60 de ani,

atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Atingerea acestei vârste

se realizează prin creşterea vârstelor standard de pensionare,

conform eşalonării prevăzute în anexa nr. 6.

(2) În cazul persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. I

lit. c), stagiul minim de cotizare în specialitate este de 20 de ani,

atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Atingerea acestui stagiu

se realizează prin creşterea stagiului minim de cotizare în

specialitate, conform eşalonării prevăzute în anexa nr. 6.

(3) În cazul persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. I

lit. c), stagiul complet de cotizare este de 30 de ani, atât pentru

femei, cât şi pentru bărbaţi. Atingerea acestui stagiu se

realizează prin creşterea stagiului complet de cotizare, conform

eşalonării prevăzute în anexa nr. 6.

 

SECŢIUNEA a 2-a

Pensia anticipată

Art. 62. – (1) Pensia anticipată se cuvine, cu cel mult 5 ani

înaintea împlinirii vârstei standard de pensionare, persoanelor

care au realizat un stagiu de cotizare cu cel puţin 8 ani mai mare

decât stagiul complet de cotizare prevăzut de prezenta lege.

(2) În cazul persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. I

lit. c), pentru obţinerea pensiei anticipate, pe lângă condiţiile

prevăzute la alin. (1), este necesară şi realizarea stagiului minim

de cotizare în specialitate, prevăzut în anexa nr. 6, şi care se

află în una dintre următoarele situaţii:

a) sunt trecute în rezervă/au încetat raporturile de serviciu

ca urmare a împlinirii limitei de vârstă în grad prevăzute de

statutul cadrelor militare/poliţiştilor/funcţionarilor publici cu statut

special din sistemul administraţiei penitenciare sau ca urmare a

reorganizării unor unităţi şi a reducerii unor funcţii din statele de

organizare, precum şi pentru alte motive sau nevoi ale

instituţiilor din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şiArt. 64. – (1) La data îndeplinirii condiţiilor pentru acordarea

pensiei pentru limită de vârstă, pensia anticipată se transformă

în pensie pentru limită de vârstă şi se recalculează prin

adăugarea perioadelor asimilate şi a eventualelor stagii de

cotizare realizate în perioada de suspendare a plăţii pensiei

anticipate.

(2) Transformarea pensiei anticipate în pensie pentru limită

de vârstă, în condiţiile prevăzute la alin. (1), se face din oficiu.

 

SECŢIUNEA a 3-a

Pensia anticipată parţială

Art. 65. – (1) Pensia anticipată parţială se cuvine, cu cel mult

5 ani înaintea împlinirii vârstei standard de pensionare,

persoanelor care au realizat stagiul complet de cotizare, precum

şi celor care au depăşit stagiul complet de cotizare cu până la

8 ani.

(2) În cazul persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. I

lit. c), pentru obţinerea pensiei anticipate parţiale, pe lângă

condiţiile prevăzute la alin. (1), este necesară şi realizarea

stagiului minim de cotizare în specialitate, prevăzut în anexa

nr. 6, şi care se află în una dintre următoarele situaţii:

a) sunt trecute în rezervă/au încetat raporturile de serviciu

ca urmare a împlinirii limitei de vârstă în grad prevăzute de

statutul cadrelor militare/poliţiştilor/funcţionarilor publici cu statut

special din sistemul administraţiei penitenciare sau ca urmare a

reorganizării unor unităţi şi a reducerii unor funcţii din statele de

organizare, precum şi pentru alte motive sau nevoi ale

instituţiilor din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi

siguranţei naţionale;

b) sunt trecute în rezervă sau direct în retragere/au încetat

raporturile de serviciu ca urmare a clasării ca inapt sau apt

limitat pentru serviciul militar/serviciu de către comisiile de

expertiză medico-militară.

(3) La stabilirea stagiului de cotizare necesar acordării

pensiei anticipate parţiale nu se iau în considerare perioadele

asimilate prevăzute la art. 49 alin. (1) lit. a)-c) şi g).

(4) Cuantumul pensiei anticipate parţiale se stabileşte din

cuantumul pensiei pentru limită de vârstă care s-ar fi cuvenit,

prin diminuarea acestuia cu 0,75% pentru fiecare lună de

anticipare, până la îndeplinirea condiţiilor pentru obţinerea

pensiei pentru limită de vârstă.

(5) Persoanele care au locuit cel puţin 30 de ani în zonele

afectate de poluarea remanentă datorită extracţiei şi prelucrării

minereurilor neferoase cu conţinut de cupru, plumb, sulf,

cadmiu, arseniu, zinc, mangan, fluor, clor, respectiv Baia Mare,

Copşa Mică şi Zlatna, pe o rază de 8 km în jurul acestor

localităţi, beneficiază de reducerea vârstei standard de

pensionare cu 2 ani fără penalizarea prevăzută la alin. (4).

(6) Prevederile alin. (5) se aplică până la data de

31 decembrie 2030.

Art. 66. – La acordarea pensiei anticipate parţiale,

reducerea vârstei standard de pensionare prevăzute la art. 65

alin. (1) nu poate fi cumulată cu nicio altă reducere reglementată

de prezenta lege sau de alte acte normative.

Art. 67. – (1) La data îndeplinirii condiţiilor pentru acordarea

pensiei pentru limită de vârstă, pensia anticipată parţială se

transformă în pensie pentru limită de vârstă şi se recalculează

prin eliminarea diminuării prevăzute la art. 65 alin. (4) şi prin

adăugarea perioadelor asimilate şi a eventualelor stagii de

cotizare realizate în perioada de suspendare a plăţii pensiei

anticipate parţiale.

(2) Transformarea pensiei anticipate parţiale în pensie pentru

limită de vârstă, în condiţiile prevăzute la alin. (1), se face din

oficiu

 

VÂRSTE STANDARD

de pensionare, stagii complete şi stagii minime de cotizare în specialitate,

pentru cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari, poliţiştii şi funcţionarii publici

cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, din domeniul apărării naţionale,

ordinii publice şi siguranţei naţionale

se gasesc in anexa 6

Citeste aici Legea pensiei unice

Lasă un comentariu

avatar

Sortează după:   Cele mai noi | Cele mai vechi | Cele mai votate
larisa
Oaspete
larisa
12 februarie 2016 15:55

Buna ziua am si eu o intrebare ! Tatal meu a lucrat in MAI din 1986 pana in2000 cand a iesit la pensie de invaliditate cu grad de maior. Anul trecut in luna ianuarie a implinit 56 de ani si i s-a trimis o scrisoare prin care i se aduce la cunostinta ca a iesit la pensie pt limita de varsta. In octombrie dupa ce a primit scrisoarea el a facut dosarul pe care il cereau cei de la MAI si astepta sa primeasca decizia si cat i-au facut pensia. Din nefericire in noiembrie a decedat si eu am facut in continuare cerere ca sa mi se trimita pensiile recalculate. Am primit raspuns ca banii au fost ttransferati in contul BCR umde el avea cardul pt pensie si cand am aj uns mi-au spus ca nu au fost transferat nici un ban. Am sunat la casa de pensii si mi s-a comunicat ca pensia de invaliditate a fost transformata de fapt in pensie pt limita de varsta. As vrea sa stiu daca se poate face asa ceva si daca pensia unui maior la MAI dupa 17 ani de munca acolo este doar de 1207 lei. Daca poate cineva sa ma lamureasca va rog!
.

gradinaru mariana
Oaspete
gradinaru mariana
11 decembrie 2015 21:58

Am 59 de ani si o vechime de 39 ani sunt salariat civil in cadrul MApN
la ce vsarsta pot iesi la pensie.

gradinaru mariana
Oaspete
gradinaru mariana
11 decembrie 2015 21:54

Am 59 de ani si o vechime de 39 ani sunt salariat civil in cadrul MApN
 

Gh. Ovidiiu
Oaspete
Gh. Ovidiiu
9 septembrie 2011 18:27

Buna ziua,
Am si eu o intrebare, respectiv scoala militara cum se calculeaza la varsta de pensionare, este asimilata ca activitate intr-un loc de munca special, sau se ia in considerare doar la stagiu de cotizare?
Multumesc anticipat

facebook-profile-picture
Administrator
21 iulie 2011 17:05


ANUNT IMPORTANT!
*
IN ATENTIA TUTUROR MEMBRILOR LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI
*
TOTI MEMBRI LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI SUNT RUGATI SA CONTACTEZE ADMINISTRATORUL L.M.P. LUPU MUGUREL, PENTRU A-SI RIDICA INSIGNA CU INSEMNELE LIGII.
MEMBRILOR L.M.P. DIN TARA LI SE VA TRIMITE PRIN POSTA.
INSIGNELE L.M.P. SUNT GRATUITE!
MULTUMIM OANEI NUTA PENTRU SPRIJINUL ACORDAT.
*
TOTI MEMBRII LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI SUNT RUGATI SA CONTACTEZE CONDUCEREA L.M.P. PENTRU A DA DOUA FOTOGRAFII TIP LEGITIMATIE.
O FOTOGRAFIE SE ATASEAZA LA CEREREA DE INSCRIERE A FIECARUI MEMBRU, CERERE CE SE AFLA IN BAZA DE DATE A L.M.P.
A DOUA FOTOGRAFIE PENTRU LEGITIMATIA DE MEMBRU AL LIGII.
*
MEMBRII LIGII CARE NU SUNT DIN CONSTANTA POT TRIMITE POZELE INTR-UN PLIC PE ADRESA LIGII,
CONSTANTA – STR. ANDREI MURESAN NR. 28 , COD  900338
*
LEGITIMATIILE SUNT GRATUITE!

MULTUMIRI SPECIALE DOAMNEI MIHAELA POPA PENTRU SPRIJINUL ACORDAT!
VA MULTUMIM!
*
CONSILIUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI

facebook-profile-picture
Administrator
11 aprilie 2011 14:20

2%
PENTRU LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI

*
NU PIERDE NICIO CLIPA!
“TOTI PENTRU UNUL, 2% PENTRU TOTI”

CONTRIBUIE LA FONDUL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI!
DESCARCA DE PE SITE-UL L.M.P. FORMULARUL, COMPLETEAZA-L SI DEPUNE-L LA ADMINISTRATIA FINANTELOR PUBLICE TERITORIALE PANA LA 15 MAI 2011!
*
DATELE: 
COD DE IDENTIFICARE FISCALA: 27535960
IBAN RO50RNCB0817118580560001
*
DIRECTIONEAZA 2% DIN IMPOZITUL PE VENIT PLATIT STATULUI PE ANUL 2010 CATRE LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI!
*
CAMARAZI!
IMPREUNA VOM REUSI!!
*
CONSILILUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI

COSTEL ENE
Oaspete
COSTEL ENE
11 februarie 2011 19:44

SALUT COLEGI doresc sa va felicit pt efortul depus , CU SIGURANTA VOM DIRECTIONA CEI 2%  CATRE LIGA “UNITI VOM CISTIGA”

Mitica
Oaspete
Mitica
11 februarie 2011 18:17

Dragi camarazi…azi am fost la CMZ,sa cer relatii si lamuriri cu privire la situatia mea militara si la posibilitatea ramanerii mele in sistem,chiar si ca salariat civil…si lamuriri privind metodologia de aplicare pentru gradatii profesionisti care ajung la limita de varsta in grad si ar tredui sa li se acorde pensie conform legii 51/2010….avand in vedere ca la data de 19 Martie 2011 contractul meu de munca cu Ministerul Apararii inceteaza din oficiu …datorita faptului ca implinesc 45 de ani pe 20 Martie ac.
…surpriza….nici nu poate fi vorba de pensie….acest cuvant trebuie sa ne iasa din vocabular…de ce?…deoarece aparitia Legii unice a pensiilor si aplicarea ei de la 01-01-2011 nu mai face posibil acest drept prevazut in legea 51/2010…este imposibil sa indeplinesti cumulativ si varsta standard de pensionare si stagiul minim de cotizare sau în specialitate, după caz, prevăzute de prezenta lege…in cazul meu, indelinesc mai mult decat suficient stagiul de cotizare…dar nu indeplinesc varsta standard adica 50 de ani…in consecinta,cand voi impinii 50 ani …ma voi prezenta la CMZ sa solicit intocmirea dosarului pentru pensie militara.
Cu privire la ramanerea in sistem…chiar si ca salariat civil…nici o sansa…toate functiile care au fost pentru moment blocate…surpiza…au fost radiate.
Singurul beneficiu ( daca il pot numi beneficiu ) cu care ma aleg la plecarea din sistem…este faptul ca voi primi in termen de 60 de zile de la incetarea din oficiu a contractului meu cu  Ministerul Apararii…a 10 solde minime specifice specialitatii ( o singura data )  si 60% din solda minima specifica specialitatii pe durata a 12 luni…daca intre timp gasesc ceva de lucru…adio 60%.
Mi s-a mai spus ca va trebui sa completez un formular sau sa fac un raport ( nu am inteles exact )…ceva cu privire la reconversia profesionala.
…si…si atat…asta este si a fost cariera mea militara de 19 ani si 2 luni pusa in slujba tarii.
Cu respect dragi camarazi
Mitica A.

Gabriel Merlan
Oaspete
Gabriel Merlan
14 februarie 2011 23:10

Dumitre,hai sa colaboram noi intre noi si sa analizam legea ,sa vedem efectele juridice reale nu interpretarile .Cei de la Cluj-Turda am avut o intalnire si am inceput a analiza legea pensiilor si documentele necesare  inceperii demersurilor  in vederea pensionarii.Nu garantez ca v-a fi o reusita ,desi asa ar trebui ,insa facem primii pasi ….ca altfel ne manca cainii mancare din traista si murim de foame.Te saluta Gabriel Merlan

Mitica
Oaspete
Mitica
12 februarie 2011 0:22

…sa fiu bine inteles…nu asta a fost raspunsul CMZ-ului…seful BIR mi-a spus sa stau linistit ca legea 51 se aplica la capitolul drepturi ca si la cadrele militare…intrucat statutele se asimileaza…eu am tras concluziile mai sus mentionate dupa ce m-am informat si am coroborat dreptul la pensie stipulat in legea 51 cu legea unica in vigoare de la 01-01-2011…concluzia imi apartine si afirm inca o data…este imposibil sa indeplinesti cumulativ si varsta standard de pensionare si stagiul minim de cotizare sau în specialitate, după caz, prevăzute de prezenta lege…deci legea unica a pensiilor a rupt capul legii 51…asa ca trebuie sa mai astept 5 ani sa fac 50 si abia atunci mi se recunoaste dreptul la pensie….culmea este ca vor fi si cadre militare in situatia noastra…sunt socat…nu mai gasesc cuvinte sa comentez.

facebook-profile-picture
Administrator
3 februarie 2011 14:09

COMUNICARE IMPORTANTA
*

CONDUCEREA LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI, ANUNTA CA SAMBATA 19 FEBRUARIE 2011, ORA 11.OO,ARE LOC LA SEDIUL DELFINARIULUI DIN CONSTANTA, SEDINTA EXTRAORDINARA A MEMBRILOR LIGII SI A SIMPATIZANTILOR ACESTEIA.
SE VOR DISCUTA PROBLEME IMPORTANTE PENTRU BUNA DESFASURARE A LIGII NOASTRE.
PARTICIPAREA ESTE IMPERIOS NECESARA PENTRU A AVEA SUSTINERE IN DEMARAREA UNOR PROIECTE CARE VIZEAZA MODIFICARI ALE STATUTULUI GRADATULUI PROFESIONIST.
*
VA ASTEPTAM. 
*
ONOARE SI PATRIE!
*
SEMNEAZA:

CONSILIUL DIRECTOR AL LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI.

Isabel
Oaspete
Isabel
4 februarie 2011 23:30

Va felicit pentru ca reusiti sa organizati aceasta adunare a membrilor Ligii si sper sa vedem la Constanta o mare parte a membrilor acesteia.As vrea sa vorbesc privind lucrurile din interior , dar din pacate nu pot , asa ca incerc sa va readuc aminte tuturor S.G.V-ilor ca neimplicarea voastra in acest proiect nu are cum sa va aduca satisfactii profesionale si nici personale.Daca veti reusii sa va grupati  , sa fiti aproape unul de altul sa indepliniti tot ceea ce v-ati propus va fi cu adevarat o mare realizare pentru voi si pentru cei ce vor urma .Nu stiu ce anume poate sa  influenteze in sens negativ luarea deciziei de intrare in rindurile adevaratilor luptatori pentru drepturile voastre , daca privind familiile pe care le aveti si eforturile care au fost duse pina acum de catre initiatorii acestei Ligi nu va simtiti macar datori sa veniti alaturi de ei  sa faceti un efort financiar infim fata de ceea ce satisfactii v-ar aduce asezarea voastra alaturi de cadrele militare acolo unde va este locul.Cred ca este foarte important sa veniti la aceasta adunare sa cunosteti conducerea Ligii, sa vedeti ce probleme intimpinati si sa hotariti daca va este greu sa directionati cei 2% care pina acum oricum se duceau in alte scopuri dar nu cele care va pot ajuta cu adevarat pe voi.Oare sa fie atit de greu  sa directionati aceste sume spre un lucru atit de important?Pina acum s-au facut mai multe eforturi private , personale si nu comune pentru punerea pe picioare a Ligii, dar a sosit timpul sa luati initiativa ,sa fiti barbati asa cum ati demonstrat-o pe cimpul de lupta in teatrele de operatiuni acolo unde 60% dintre cei care apara onoarea tarii sunt SGV-i si doar 40% cadre militare .Acest lucru trebuie inteles si respectat de toti cei care vor sa conduca Armata.Deocamdata in afara de Ministrul D-ul OPREA si alte citeva persoane civile , eu unul nu vad sa va reprezinte cineva cu adevarat pe voi.Acesti generali care nu isi vad decit interesele personale si ale apropiatilor lor si aici sa exemplificam pe toti soferii de generali si amirali care au fost facuti subofiteri la apelul nevestelor si copiilor acestor generali .Trebuie sa va uniti in jurul acestui adevarat militar si conducator care a stiut sa va aprecieze just , sa inteleaga cu adevarat valoarea voastra si nedreptatea care vi s-a facut.Sper ca un film sau o bere cu prietenii sa nu fie mai importanta decit viitorul vostru si al familiilor voastre, sa veniti si sa discutati problemele pe care le aveti , sa le gasiti o rezolvare prin expunerea lor Ministrului si Comandantului vostru .Va doresc sa fiti demni si uniti!

facebook-profile-picture
Administrator
3 februarie 2011 14:07

CAMARAZI,
*

Una din prioritatile LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI
este de a CINSTI MEMORIA EROILOR NEAMULUI ROMANESC.
*
Dovada sta activitatile membrilor Ligii, 
– “EROI AU FOST, EROI SUNT INCA [Arc peste timp – bara]
din 27 noiembrie2010
si 
-”REMEMBER CONSTANTA, DECEMBRIE 1989″ [ Activitati – bara]
din 22 decembrie 2010.
*
Pe site-ul L.M.P. sunt si doua capitole:
1- ISTORIE MILITARA unde sunt elogiate BATALII CELEBRE ale ARMATEI ROMANE.
2-EROII NEAMULUI, unde sunt prezentati MARI ROMANI a istoriei noastre.
*
Ultimele articole din “EROII NEAMULUI”, elogiaza un VICEAMIRAL din MARINA REGALA si doi MARI GENERALI ROMANI care au condus
EROICA ARMATA ROMANA
in valtoarea celei de-a DOUA CONFLAGRATII MONDIALE.
*
ROMANI!
SA FIM MANDRII DE ISTORIA NEAMULUI ROMANESC
si sa
CINSTIM DE CATE ORI AVEM OCAZIA, EROII NOSTRII!
AU FOST SOLDATI AI ROMANIEI… 
*
ONOARE SI PATRIE!!
*
Semneaza:
Consiliu Director al LIGII MILITARILOR PROFESIONISTI.

gogu neculaI
Oaspete
27 ianuarie 2011 14:36

Pentru Gabriel si iSABEL VA FELICIT ,AVETI PERFECTA DREPTATE  PENTRU IEI SGV. NICI NU EXISTATA AVEAM CADRE IN UNITATE CARE SPUNEAU CA LUAM O CACIULA DE BANI SI NU FACEM NIMIC CU TOATE CA NOI ERAM CEI CARE MUNCEAM SI ERAM OPRITI DUPA 24ORE DE SERVICI CADRELE PLECAU ACASA SI NOI ERAM OPRITI SA MUNCIM ORE SUPLIMENTARE GIRLA NICI O ORA PLATITA IAR DACA OBIECTAI FACEA ALUZIE CA LA POARTA SUNT O 100.ACUM CA LEAU TAIAT DIN PENSII SUNT CA COPII CARE LEAU FOST LUATE JUCARIILE ,SI VOR SA FITI SOLIDARI CU EI, CU CINE, CU IEI ,CU PENSII DE PESTE 30MILIOANECIND . SGV. AREE 500LEI SALARIU DIN CARE II IA 25 LA SUTA DIN IEL SI 25DIN NORMA ARE SALARIU SUB 1000LEI CU  SALARIUL UNUI MAIOR PLATESTI 8SGV.ACOLO MAI ESTE ECHITATE.SGV. SUNT CEI CARE DUC GREUL SI PRIN TEATRELE DE OPERATII SI DOMNUL BASESCU NU A POMENIT IN DISCURSUL SA DE ACEASTA CATEGORIE DE PERSONAL IN ARMATA SUNT DOAR MM. SUBOFITERI SI OFITERI  RESTUL SUNT PALMASI .ASTA ESTE REALITATEA DOMNILOR SGV.NU ESTE DECIT UN OBIECT DE INVENTAR DAR FOARTE FOLOSITOR IN MISIUNI , IN APLICATII CA ACOLO ALTII DECIT EI NU MUNCESC

Atlas
Oaspete
Atlas
27 ianuarie 2011 14:28

Pentru D-l PAUL:
Ar fi un mare pacat sa dam cu piciorul la ceea ce s-a pornit pentru noi cei ce am adus un aport foarte,foarte mare Armatei. Nu isi au rostul polemicile intre noi deoarece s-a vazut de-a lungul anilor ,,rodul muncii” celor care ne-au ,,reprezentat”, personaje impuse special de unii comandanti, personaje care acum sunt bine mersi la pensie.
Acestia ne-au ,,reprezentat” mimand! NU AU RIDICAT APROAPE NICIODATA(CU MICI EXCEPTII) PROBLEMELE CARE NE DUREAU SI NE ARDEAU. Eu unul nu-mi permit sa uit ca am avut probleme in familie datorita unor activitati pe care eram OBLIGATI sa leprestam, activitati care la acele momente ereau ATRIBUITE EXCLUSIV M.T.-ilor.
Din februarie 2008 pana in mai 2010 am fost angajat acolo unde s-ar vrea sa ne consumam energia si anume la paza.Va relatez cu toata sinceritatea si raspunderea ca am avut probleme incepand cu inscrierea vechimii in Carnetul de munca pana la retribuirea retributiei dupa 60-90 zile!
Locuiesc in Ploiesti, oras mare cu asa zisa industrie puternica, am introdus peste 70 C.V.-uri, am dat probe de lucru, am asteptat sa fiu contactat.ATAT.
A calificare, am muncit in domeniu pana sa intru in Armata dar, varsta si faptul ca am fost militar a dat la angajator rau chiar daca am demonstrat ca nu am numai diploma.Armata mi-a placut si imi place in continuare, anul trecut am sustinut probele si dovada am fost reancadrat.Nu mi-e frica de examene sau testari.NU POT SA RENUNT la pasiunea care m-a acaparat si din cauze care nu le-am pricinuit eu sa sufar cu familia pe nedrept.
Noi nu am invatat inca sa nu uitam trecutul si mai ales sa tragem concluziile despre ce a fost bine si ce nu. S-a dorit sa ajutam Armata, am ajutat-o.S-a dorit sa fim ,,ghiocei”, am fost fara sa ne putem spune ofurile pentru ca asa era mult asteptatul ,,STATUT” care ,,consilierii” au militat pentru el de am ramas fara pana in ziua de azi!
Asa ca eu, un fost M.A.C., dar raman militar pe viata, voi merge cu LIGA pana in panzele albe.
Sper sa nu par patetic. Aceste simtaminte le am. Nu vreau sa ma plang, o repet,vreau doar sa fim recunoscuti ca militari si sa se recunoasca aportul nostru pentru Armata.

danutshark
Oaspete
danutshark
11 februarie 2011 18:48

Atlas bravo asa te vrem si va vrem pe toti care cred in armata si in ceea ce inseamna demnitate ,fratie si respect pentru tine insusi si pentru tara.
Va vrem alaturi pe toti care intradevar au venit in armata nu pentru fala ci pentru a sluji intradevar drapelul tarii.
Mai rar oameni (sau militari)cum sunt unii sa gandeasca la adevarata realitate a vietii.
noi cei care am fost de-a lungul drum al vietii alaturi de marea oaste a tarii stim cu adevarat ce inseamna beneficii ,realizari si tot odata implinirea statutului de militar .
va multumesc ca totusi sunt printre noi si oameni care tin la aceasta meserie care a fost pana nu demult in umbra aceea de MILITAR IN ARMATA ROMANIEI SUB NUMELE DE SOLDAT ,GRADAT,VOLUNTAR.
VA MULTUMESC!
DANUT-M VICEPRESEDINTE LIGA MIMITARILOR PROFESIONISTI.

Atlas
Oaspete
Atlas
27 ianuarie 2011 0:51

27 IANUARIE
 
Va salut camarazi si va multumesc pentru lupta de a infiinta LIGA.
Am urmarit printre picaturi, atat cat am avut timp, activitatea LIGII, am citit si comentariile ce au fost facute.Sunt fericit, o spun cu mana pe inima, ca in sfarsit ne facem auziti si noi ,,M.A.C.-ii,S.G.V.-eii” sau cum o sa fim numiti.
Multumesc Domnului Ministru si celorlalti cativa Oameni care a readus varsta  de45 ani ca M.A.C. sau S.G.V. Acum este bine dar ce facem la aceasta varsta?
Fara a ma plange tin sa va fac cunoscuta situatia mea;
M-am angajat sergent in1992 ianuarie.Am participat in 1996 la Exercitiul  ,,COOPRETIVE DETERMINATION ’96”-Bulgaria,exercitiu pentru integrare in N.A.T.O. In acel an 1996 nu am putut obtine admiterea la Scoala de subofiteri pe Filiera indirecta pentru ca nu am obtinut derogarea d varstaIn anul 2000 m-am inscris la Facultatea de Psihologie, dar a trebuit sa mutam fosta unitate pentru ca s-a reorganizat si trebuia asigurata paza si tot ce a mai decurs din acea activitate si am renuntat la Facultate din cauza programului  impus si stresului acumulat.Tin sa multumesc Domnului Comandant pe care l-am avut atunci ca m-ia permis sa ma inscriu la facultate ca ,,M.A.C.-ii” nu aveau dreptul.In anul2006 am reinnoit contractul pana sa se reduca varsta si am iesit din sistem la 43ani.In septembrie 2007, cand s-au facut angajari la I.S.U. am obtinut derogare de varsta si ca un  ,,bonus” in ziua probelor sportive am avut alerta si am ratat I.S.U. Intre timp am absolvit Facultatea de Stiinte Economice Universitatea,,George Baritiu”.Anul trecut m-am reangajat din 31.05-12.08.cand am implinit 45ani.  In Ministerul nostru s-au dat derogari de varsta si,,derogari”,cu studii si ,,studii” ,aici ma doare pentru sase luni am ratat mult .Nu am obtinut derogare.
Reconversia se face mai mult vorbita pentru ca la 45 ani si fost militar va relatez pe prorria-mi piele ca ,,Asteptati va sunam noi!” acesta este ,,elegantul” a spune ca nu te angajeaza.
Inca o data va spun ca nu ma plang,dar trebuie facut ceva tinand cont ca din urma or sa fie din ce in ce mai multi colegi in aceasta situatie.






Paul M.
Oaspete
Paul M.
27 ianuarie 2011 10:53

Ptr.Atlas.
Am citit cu atentie tot ce ai relatat ,ma regasesc si eu printre acei frumosi ani  de “sergentie” cand invatam regulamentele militare cu mare drag. Acum inca sunt activ dar nu cred ca voi mai astepta sa ajung la 45 ani ,imi caut la modul cel mai serios un alt serviciu deoarece armata nu mai este ce era.La varsta mea nu pot accepta sa  prestez o activitate de muncitor necalificat land in considerare ca am un anumit potential profesional , potential care in sistemul in care lucrez nu este apreciat.Despre mobilizarea de  a modifica ceva in sistemul de protectie sociala a SGV-lui ,afla ca nu se face nimic ,dar nici colegii nostri nu iau atitudine sunt atat de dezinteresati lasa totul la voia sortii.As putea spune ca  chiar ne meritam soarta cat si pozitia de necalificat ,atata vreme cat nu avem interes pentru drepturile noastre legale.Sfatul meu ptr.tine este sa-ti indrepti privirea  catre ceva mai frumos(o floare,un rasarit de soare)nu merita sa-ti mai dedici nici o secunda trecutului,viata este scurta si mai sunt atatea lucruri frumoase de facut.
Cu respect Paul M.

PANI HACITIN
Oaspete
24 ianuarie 2011 17:01

Guvernul si-a atins scopul. Au disparut pensiile speciale, mai putin ale magistratilor. Daca recalculau pensiile intr-un termen realist, iar cele cu drepturi mai mici decat in prezent, ramaneau plafonate pana cand indexarile si maririle le egalau, nu se supara nimeni!
Un sergent si un marinar isi bat joc de onoarea cadrelor militare in rezerva!
Cea mai grava minciuna politica a acestui an a fost insa adoptarea in Camera Deputatilor a Legii Pensiilor, cu 170 de voturi pentru, in conditiile in care in sala erau doar circa 80 de parlamentari. Minciuna de onoare. Ministrul Apărării, Gabriel Oprea, anunţa acum o lună şi jumătate că îşi va da demisia dacă pensiile militarilor vor fi diminuate. Generalul în rezervă a bătut eroic cu pumnul în masă – „Nu mă mai pot uita în ochii colegilor mei!” -, dar când a venit momentul să fie de acord în Guvern nu doar cu scăderea pensiilor, ci şi cu cea a salariilor militarilor, nici nu a protestat şi nici nu şi-a dat demisia. DOMNULE BASESCU NU AM PRIMIT UN MILIARD DE LEI NU AM VRUT SA FIU PENSIONAR MILITAR AM PRIMIT DOAR 100 MILIOANE LEI IN MEDIE ATI UITAT DE OUG7 SI DE ZVONISTICA DIN ACEA PERIOADA ???????? MINCINOSULE DEMAGOGULE

Isabel
Oaspete
Isabel
26 ianuarie 2011 15:23

D-le Pani Hacitin, atita timp cit plafonarea de care spuneati dumneavostra le-ar fi adus un trai mai mult decit decent , de ce nu va ginditi si la cei care au fost militari la fel ca si acesti (as vrea sa ii numesc militari dar nu pot sa cred ca un militar nu are mindrie si nici caracter ) “dumnezei” ai armatei  si care au fost dati afara din armata fara nici o compensatie si fara pensie cit de mica si anticipata ar fi fost ea , ci au fost aruncati din sistemul in care au muncit si pentru cei care aveau scaunele putrede sub colosul de carne imbuibata de alcool ,direct in somaj.Oare acesti militari nu aveau si ei familii de hranit si intretinut? Pina acum se parea ca nici macar nu ii cunoasteati pe cei care munceau pentru dumneavostra , iar acum aveti nerusinarea sa le cereti sa faca proteste pentru apararea intereselor ….tot ale dumneavostra.Eu unul am un mare dispret pentru marea majoritate a cadrelor din armata  si asta pentru ca am trait momente penibile in armata facute de ofiteri care in afara de baut  , dat ordine in unitate  pentru ca in afara unitatii stiau ca nu reprezinta decit un pres la usa nevestelor ,si plecat acasa  inainte de terminarea programului altceva nu stiau .Sincer daca as fi fost in locul marinarului eu unul nu v-as fi dat pensie deloc, somaj si atit ca doar nu ati muncit in altfel de armata decit sgv-ii.Eu sper sa nu va bucurati prea mult de pensii ca sa ne mai ramina si noua ceva bani de somaj.As vrea sa va salut cu respect , dar nu pot, asadar va urez o zi buna!

Mitica
Oaspete
Mitica
23 ianuarie 2011 19:31

…Gabi trebuie sa recunosc ca sunt socat,nu pot sa cred ca afirmi cea ce afirmi…acesti militari in rezerva si retragere sunt tot militari….la nevoie capacitatile si ezpertiza lor tot in slujba tarii vor fi puse in valoare,au fost, sunt, si vor ramane colegii nostri mai in varsta…ei stiu exact ce inseamna armata,stiu exact ca armata este prima categorie de forta a statului roman.
Am inteles ca au facut un apel la unitate si solidaritate intre toti militarii,pentru a se impiedica invrajbirea si discriminarea.Multi dintre acesti militari pe care ii blamezi tu,mi-au fost comandanti sau chiar sefi,sub comanda lor am participat la restructurarea,operationalizarea si modernizarea armatei…nu m-am simtit exploatat sub comanda lor in cei 19 ani de armata care-i am…discriminat am fost de o lege nedreapta si incompleta….avem carente serioase la unele drepturi dar asta nu este vina lor,ci a legiuitorului.
Sincer imi pare de aprecierile tale care nu fac cinste statutului de militar…cu pretul de a-mi atrage ura ta si al altora care cred la fel ca tine…eu ii respect,ii apreciez, si-i port in suflet pentru tot cea ce au facut pentru aceasta tara.
Cu respect Mitica A.

marin
Oaspete
marin
23 ianuarie 2011 23:03

Cu tot respectul ptr.Mitica,dar dupa 16 ani de mac,sgv eu nu am intalnit prea multe cadre militare pe care sa le port in suflet[din cei pe care i-am cunoscut contemporani cu mine,nu vorbesc de inaintasi] si nici mac,sgv care lucrau in armonie deplina cu,cadrele.Am schimbat 3 unitati,iar ultima un esalon superior al aviatiei militare mi-a lasat un gust amar[COAP]cand mac-ii ramaneau la program dupa tura de 24,iar cadrele si civilii plecau acasa desi cu totii iesisera din tura,si asta din ordinul unui lt.col.care a iesit in cele din urma cu ordonanta,unde mai pui ca tot mac-ii nu beneficiau de ture libere ptr.orele lucrate in plus fata de cei de la program,iar cadrele si civilii nu ratau nimic.

Gabi M.
Oaspete
Gabi M.
23 ianuarie 2011 20:39

Voi reflecta foarte serios la vorbele tale,demult ma bate gandul sa plec din sistemul militar, orizontul meu este” justitia”.Multumesc de sinceritate .

doru
Oaspete
doru
23 ianuarie 2011 15:49

Monitorul oficial nr.852 din 20 12 2010  Sistemul unitar de pensii publice      art.16.Constitue stagiu de cotizare in sist. public de pensii; a.vechimea in munca recunoscuta ptr. stabilirea pensiilor pana la data de 1 apr. 2001  b.vechimea in serviciu recunoscuta ptr. stabilirea pensiilor.in cazul persoanelor prevazute la art. 6 alin.1 pct. 1 lit. c, pana la inrarea in vigoare a prezentei legi.???

NICU GHITA
Oaspete
NICU GHITA
18 ianuarie 2011 13:35

Eu sunt de parere ca reangajatul cu numele de iliescu are dreptate fiindca pana ce o sa iasa el la pensie cine stie in ce parte o mai ia sistemul,si ce legi va mai apare referitoare la aceasta patura pot sa-i spun a armatei romane de care acum se folosesc toti mai mari armatei{vezi interviul dat de catre general in rezerva Popescu si colonel in rezerva Dogaru in data de 16.01.2011 la antena 3}ca toti vorbesc de procese in care ministerul aparari este dat in judecata pentru nedreptatile facute militarilor angajati,nedreptati facute chiar de cei ce acum acuza sistemul actual de incompetenta.Eu ma numar printre cei ce nu m-am intors in sistem din cauza increderi care nu a mai existat la acea data si din cauza locurilor care ni s-au pus la dispozitie la peste 100-150 km departare de casa,nu zic ca nu imi pare rau ca nu mai m-am putut intoarce dar la ce imi mai folosea,o sa ziceti acum ca nu gandesc logic,dar credetima daca nu va zbateti sa rezolvati problema cu varsta,de la 45 de ani e greu cu angajarea in alta parte si fara nici un venit imi e greu sa cred ca astepti fara probleme sa treaca 10 ani cu speranta ca vei iesi vreodata la pensie din armata.Va respect…  

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
18 ianuarie 2011 11:42

Sa-ti traiasca nepotul nea Mitica si sa fie sanatos.
Cu respect Mugurel Lupu

Mitica
Oaspete
Mitica
18 ianuarie 2011 16:42

…multumesc din suflet Mugurel.Multa bafta
Cu respect Mitica A.

Iliescu
Oaspete
Iliescu
17 ianuarie 2011 18:07

lovitura cu premeditare
1. 26 aprilie 2010 intra in vigoare legea 51(nu se emit norme de aplicare)
2. 1iunie 2010 reangajare m.a.c.
3. 1 iulie – 31 decembrie 2010 restrictii bugetare ce duc la suspendarea unor drepturi ale militarilor
4. 1 ianuarie 2011 intra in vigoare legea 263/2010,care abroga legea 164 de care se putea beneficia prin efectul legii 51/2010
Motivul reangajarii m.a.c.:
  acumularea celor 20 de ani vechime in specialitate pt a beneficia de pensie la varsta de 60,cu stagiul complet de cotizare de 35 de ani.
La trecerea in rezerva, la varsta de 45 de ani v-om beneficia de multumiri din partea comandantilor si pareri de rau din partea colegilor de munca.
UN REANGAJAT

florin66
Oaspete
florin66
18 ianuarie 2011 20:35

Stimate domnule Iliescu as dori sa va spun ca reincadrarea d-voastra (nu reangajare)s-a datorat muncii unor oameni care au crezut in sansa lor, chiar daca unii dintre ei nu au putut beneficia de avantajele reincadrarii.Pe de alta parteproblema restrictiilor bugetare nu sunt vina noastra,ci a celor carora unii dintre noi le-au acordat votul de incredere, si in legatura cu aceasta problema vreau sa va spun ca,chiar si cuaceste restrictii bugetare poate ca ati beneficiat de un venit mai mare decit cel pe care l-ati fi avut in viata civila.In consecinta sa stiti ca apreciez comentariile si va mai astept cu alte comentarii pe site-ul nostru asteptind totodata sa va alaturati membrilor ligii.
Cu respect

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
17 ianuarie 2011 21:46

Domnule Iliescu ,
se pare ca dumneata expui o situatie foarte pesimista si tind sa cred ca in realitate nici nu ai aprofundat  citirea in totalitate a legii pensiilor .O gasesti expusa de Demirel si intra pe net pentru analizare.Legea mai face referire si ceva perioade de scurtare a limitei de varsta  fata de  temeiul legal, pentru anumite categorii de muncitori cu regim special (armata,politie,etc).Eu zic sa nu ne grabim cu afirmatiile deoarece sunt multi colegi care citesc parerea  dumitale si a mea  pe site,nu vreau sa-i dezinformam involuntar.E drept sunt lucruri care ne privesc clar pe toti si nu se chinuie nimeni dintre mai marii nostri sefi sa clarifice unde ne incadram sau ce drepturi avem——dar “nu-i bai” le luam noi pe toate asa incetinel si le vom analiza corespunzator.Chiar invit colegii  sa comentam  competent efectele legii deoarece sunt constructive  si benefice pentru toata categoria noastra de personal.
Te saluta Gabriel Merlan

Mitica
Oaspete
Mitica
17 ianuarie 2011 16:29

Multumesc din suflet Conducerii LMP si nu in ultimul rand camaradului Danut Albu pentru urarile si vorbele frumoase,exprimate pe site si chiar telefonic cu ocazia nasterii nepotelului meu.Multumesc inca o data pentru tot si doresc tuturor membrilor sa treaca fiecare prin aceste momente…sunt magnifice…sa vezi ca propriul tau copil,are si el copil la randul lui…iar tu esti bunic….superb
Cu stima si respect
Mitica A.

florin66
Oaspete
florin66
18 ianuarie 2011 20:38

draga mitica sa iti traiasca nepotul si sa iti dea dumnezeu sanatate sa iti poti griji nepotul si sa il inveti ce ai invatat tu cind erai copil nu ceea ce ii invata actualii conducatori pe copiii de azi

Mitica
Oaspete
Mitica
19 ianuarie 2011 17:20

…multumesc Florine pentru vorbele frumoase.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
17 ianuarie 2011 16:05

Dumitru,
sa-ti traiasca nepotul ,sa  creasca mare si voinic ,sa te mandresti cu el si sa-ti aduca numai bucurii .In cazul acesta ar trebui sa treci la pensie ,nepotul trebuie  plimbat corespunzator prin parc; de bunicul sau.
Colegii din liga sunt alaturi de tine si vor sarbatori in cinstea nepotului tau.
Cand ne vedem platesti berea ce o consumam azi…….
Sanatate si fericire la intreaga familie.
Te saluta ,colegii din Cluj.

Mitica
Oaspete
Mitica
17 ianuarie 2011 21:12

…multumesc mult Gabi pentru vorbele frumoase…multumesc pentru sustinere…cu siguranta spritul il dau eu.
Sunt onorat si eu sa salut camarazii din liga si camarazii de la Cluj.
Cu respect 
Mitica A.

Mihai Mironiuc
Oaspete
Mihai Mironiuc
17 ianuarie 2011 10:15

SALUTAM SI NOI CONDUCEREA L.M.P. !
FARA ACESTI OAMENI DEOSEBITI CARE AU TRAS UN SEMNAL DE ALARMA PENTRU CA NU EXISTAM IN PROIECTUL DE LEGE SI FARA APORTUL LUI DINU NEDELCU CONSILIERUL MINISTRULUI OPREA ERAM DIN NOU PE DINAFARA…

FELICITARI TUTUROR CELOR CARE S-AU IMPLICAT!
SI SPERAM CU AJUTORUL ACESTOR OAMENI DEOSEBITI SA REZOLVAM SI PROBLEMELE CARE AU MAI RAMAS.

LIGA MILITARILOR PROFESIONISTI ESTE LIGA TUTUROR GRADATILOR PROFESIONISTI DIN TOATA TARA!!

NUMAI BINE DRAGI COLEGI!

i_catalin69
Oaspete
i_catalin69
16 ianuarie 2011 21:41

Nu stiu in ce masura sa ne bucure aceasta lege pe noi,S.G.V-ii,daca avem inca atata bataie de cap cu Legea 51/2010 care este voit nesocotita.Cand vor apare normele de aplicare ca sa avem si noi o baza pe care sa discutam despre noua lege a pensiilor?
Se vede treaba ca acei care se pun de-a curmezisul acestei legi si tergiverseaza aparitia normelor de aplicare nu au avut si nu ai rude,fii,nepoti,soti care sa sufere din cauza acestor carente,care sa fi participat cu trup si suflet la modernizarea armatei romane prin activitatea lor din unitatile militare ,din poligoanele de aplicatii,din teatrele de operatii,care au fost apreciati de aproape toate statele participante cu trupe in teatrele de operatii,carora le-au fost aduse omagii si laude,dar care nu se bucura macar de un minim respect la ei in tara!
E lung drumul pe care trebuie sa-l strabatem si trebuie sa fim constienti de faptul ca,cu o floare nu se face primavara.
Mii de multumiri si profund respect pentru domnul ministru Oprea si pentru toti aceia care nu uita ca si noi SGV-ii,am pus,in masura in care am putut,umarul la reforma armatei romane,din 1990 incoace.

Jony
Oaspete
Jony
16 ianuarie 2011 19:26

Ma bucur pentru aparitia acestei legi care ne avantajeaza pe noi fosti militari angajati actuali SGV dar si cum a spus Dan ce vom face de la 45 pana la 65?
Salutari de la Braila Dane cu stima si respect Andrei si Jony

dan n
Oaspete
dan n
16 ianuarie 2011 17:17

  Stimati camarazi! Vin cu o precizare, in ceea ce priveste Legea nr. 164/2001, si-anume aceea ca  nu este suspendata, ci  este, in virtututea intrarii in vigoare a noi legi a pensiilor, abrogata. Este precizat in textul de lege, Legea nr. 263/2010, la dispozitii finale. Trebuie sa multumim celor care au rezonat cu noi si au facut posibil ca delimitarea intre militari sa nu mai existe, cel putin in aceasta lege. Nu pot decat sa-mi doresc sa se pastreze acest trend, al scoaterii la suprafata si al drepturilor SGV nu numai al obligatiilor. Este un deziderat dupa care tanjim si pe care, cu ajutorul unor oameni de calitate, speram sa-l si ducem la capat.
  Asa sa ne ajute Dumnezeu!

facebook-profile-picture
Administrator
Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
16 ianuarie 2011 13:21

Ptr.Mitica si Ionescu .
Colegii care au implinit 40 ani si nu s-au reincadrat beneficiaza de noua lege a pensiilor doar in urmatorul context: practic se recunoaste ca vechime militara si anii din perioada militarului angajat(datorita lui Nedelcu).Deci pentru a iesi la pensie trebuie sa ai minim 20 ani stagiu de cotizare in specialitate  si varsta minima este de 45 ani.Se considera stagiu de cotizare  anii de vechime in munca militara cat si grupele acordate in acesti ani respectiv ptr. gr.1-2  si conditiile deosebite se dau 3 luni la an ,la conditii  speciale  6 luni la an iar alte conditii 12 luni la an.Incadrarea meseriilor in conditiile de lucru cat si grupe se gasesc detaliate in M 116 la nivel de unitate.Noua lege unitara a pensiilor cu aplicare din 1 ian 2011 incadreaza toti militarii indifernt de grad, la conditii de munca speciale (spor de 6 luni la an).Trebuie sa mai specific ca stagiul de cotizare minim este de 20 ani iar maxim de 30 ani,deci ptr. a calcula daca indeplinim conditiile de pensionare adunam vechimea in munca si grupele cat si conditiile de lucru(deosebite ,speciale ,alte cond.) si trebuie sa tinem cont de varta minima 45 ani care se aplica(militarilor) datorita permisiunii legale de reducere fata de termenul limita prevazut in lege.Despre asimilare cu cadrele militare sa stiti ca prin legea 51 deja suntem, dar nu s-au aplicat  in tocmai in teritoriu,insa noua lege a pensiilor pe noi ne favorizeaza clar ,practic la nivel de unitati trebuie sa  se completeze in fisa de la memoriu (dosar) conditiile de munca in care lucram si de aici vin sporurile de care eram privelegiati.Trebuie sa-i multumim lui Nedelcu Dinu pentru interesul maxim de preocupare pentru drepturile noastre, a caporalilor,totodata nu trebuie sa uitam ca avem si o liga a militarilor profesionisti iar membrii acesteia  se zbat de mult ptr.drepurile SGV ului.Stimati colegi va invit sa fim uniti ca mai avem mult de lucru .
Cu stima Gabriel Merlan

Lupu Mugurel
Oaspete
Lupu Mugurel
16 ianuarie 2011 11:44

Ma bucur si eu pentru aparitia  acestei legi cu toate ca are destule lacune,
si cum comenta si Danut ce facem de la  45 la 65?
Multumi domnului ministru Oprea si nu in ultimul rind domnului Dan Nedelcu.

Cu respect Mugurel Lupu 

Mitica
Oaspete
Mitica
16 ianuarie 2011 0:00
facebook-profile-picture
Administrator
16 ianuarie 2011 0:23

Iti multumesc Mitica pentru acest video-clip care mi-a adus aminte de ultima petrecere inainte de a pleca sa-mi fac datoria fata de tara… era in septembrie 1987… O noapte intreaga a cantat melodia asta!

Bafta si sa fim Uniti!!

Mitica
Oaspete
Mitica
16 ianuarie 2011 0:42

…waw ce coincidenta Dane…si eu in 86 in iunie cand am plecat in armata…aceasta piesa beton mi-a fost calauza…super tare.
Bafta Dane
Servim Patria

Mitica
Oaspete
Mitica
15 ianuarie 2011 18:09

…atata timp cat alinierea legislatiei privind militarii profesionisti cu legislatia cadrelor militare nu se va intampla…sunt foarte sceptic ca vom beneficia de protectie sociala si reconversie profesionala…se pare ca avem un caz concret cu un camarad la Craiova…voi ce stiti?
Unde sunt normele si metodologia de aplicare…unde sunt?…eu nu le gasesc.
Rog moderatorul site-ului sa nu ma mai cenzureze….incerc sa comentez obiectiv si pertinent …la primul comentariu am scris in context ” LA TEMBELIZOR’ si a aparut “LA TEVELIZOR”….nu cred ca a fost o exprimare deplasata.( multumesc pentru intelegere )
Mitica.

danutshark
Oaspete
danutshark
15 ianuarie 2011 17:30

Ne bucuram ca prin aceasta lege ni se recunoaste vechimea in serviciul militar din 1990 pana in prezent.
Artizanul acestei realizarii este d-nul Dinu Nedelcu cel care a observat din timp proiectul legii 263.
Intrebarea mea este;ce facem de la 45 ani la 60 cand vom iesi la pensie.
Cum va fi aplicata legea 51 si in special art.19 in care prevede ca noi gradatii profesionisti beneficiem la iesirea la limita de varsta de protectie sociala si reconversie profesionala conf.cadrelor militare.
Asta inseamna solde compensatorii si pensie anticipata.
Oare se va respecta acest articol 19 din legea 51?
DANUT-M

Mitica
Oaspete
Mitica
15 ianuarie 2011 16:59

Multumesc LMP pentru aparitia acestui articol care face referire la pensia unica si efectele ei…din pacate efectele ei se vad astazi, cu militarii deja pensionati.Este socant ce se intampla….au inceput procesele militarilor…nu pot sa cred ca acestea sunt efectele “benefice “de care se tot face uz, zi de zi pe la tevelizor…stau si ma gandesc pana unde,si pana cand, aceasta nobila profesie de militar…mai trebuie terfelita,umilita si dezonorata?
Am citit cu mare atentie continutul articolului si si legea in ansamblul ei…sincer va spun ca nu pot intelege mare lucru…asta se datoreaza lipsei mele de expertiza juridica.Pacat ca legile sunt facute pentru a nu fi intelese de oricare muritor,nu sunt clare si concrete,sunt ambigue si dau loc la interpretare…fiecare o interpreteaza in felul in care o intelege…eu unul nu inteleg nimic.
Acum…mai mult ca niciodata trebuie sa strangem randurile,sa fim solidari cu totii…indiferent de grad si functie si sa nu mai permitem nimanui sa terfeleasca haina militara,umilirea militarilor si drepturile militarilor.
Consider ca acest deziderat se poate realiza prin informare,comentarii obiective si incisive referitoare la toate articolele care aduc atingere demnitatii militarilor…trebuie sa luptam pentru drepturile noastre si pentru eliminarea diferentei dintre militari.
Cu respect Dumitru Avadanei

Isabel
Oaspete
Isabel
15 ianuarie 2011 20:45

Domnule Mitica, as vrea sa vad si eu un ofiter sau subofiter care a iesit din cadrul armatei si care sa nu fi primit “o multime de solde “,pensie incompleta cit cel putin o solda a unui sgv. , si care sa il fi interesat soarta voastra.Sa luptam pe acelasi front , in aceleasi conditii , sa mincam aceeasi piine, sa iubim si sa cinstim aceeasi tara ……dar toate astea pina sa fie vorba de drepturi , pentru ca atunci se intrerupe aceasta asimilare intre un sgv. si un ofiter.Asa ca sa nu ii plingem pe cei care au iesit anticipat cu o multime de bani si pensie anticipata si ne-au ocupat locurile in institutiile de stat, bineinteles pe baza capacitatilor lor intelectuale.Sa invatati sa luptati pentru voi si atit, pentru ca voi sunteti singurii care nu  sunteti cooptati in niciun proiect.Iar promisiunile care vi se fac ….sunt aceleasi ca si inainte de fi aruncati in strada de fostii vostrii “camarazi de arme”(superiorii care au obosit odihnindu-se in fotolii si functii la Bucuresti)

Mitica
Oaspete
Mitica
15 ianuarie 2011 23:14

Draga Isabel ( sper ca e un profil feminin…sa nu fiu acuzat de altceva )sunt partial de acord ,cu aprecierile tale,… pertinente, asa este…nu trebuie sa plangem pe umarul nimanui,nici nu am cerut acest lucru…dar daca lipsa de reactie,dezordinea si dezbinarea ar lua locul coeziunii,rezonantei si unitatii tuturor categoriilor de militari…atunci suntem pierbuti ca structura.Am apreciat in comentariile mele ca e nevoie de solidaritate din pertea tuturor pentru a rezolva problemele noastre specifice corpului militarilor profesionisti…daca legislatia noastra,a militarrilor profesionisti nu se aliniaza cu cea a cadrelor militare sau chiar sa se unifice…sa existe o singura lege pentru toti…atunci luptam cu morile de vant….legea spune ca statutul nostru se asimileaza cu cel al cadrelor militare….exista similitudini…dar nu sunt complementare..de aceea noi plecam din sistem fara nici un drept,fara compensatii materiale s.a.m.d.
Eu cred in continuare ca disciplina,coeziunea,cinstea si atitudinea de militar trebuie sa ne uneasca si am speranta ca vom si reusi…daca cineva crede ca va reusii sa ne dezbine se insala.
Te pup.

Gabriel Merlan LMP
Oaspete
Gabriel Merlan LMP
16 ianuarie 2011 12:25

Mitica,ai perfecta dreptate tu expui idealul ,de fapt este o necesitate de a fi uniti dar ma indoiesc ca se vor alatura noua si ofiterii ,stie toata lumea ca suntem descriminati pe fata .Idealul tau cat si al nostru iti garantez ca in practica nu prea are  aplicare ,ma chinui din greu sa promovez ideia de unitate printre colegii nostri.
Opinia lui Isabel exprima realitatea,nu trebuie sa-i plangem noi pe cei cu grade mari ca stim clar cum se iesea la pensie ,se mareau soldele din ultimul an cu solde de merit si alte sporuri ,desi clar nu le meritau.Acum cand noua lege a facut curat ,ei sar in sus ca sunt afectati—nu dragilor practic au inselat statul ,eu il numesc furt calificat findca au premeditat totul.Stati linistiti ca cei cu grade mici nu sunt afectati de noua lege ,tocmai dincontra la unii s-a mai marit pensia.
Cu respect Gabriel Merlan

Nuramet Demirel
Oaspete
Nuramet Demirel
15 ianuarie 2011 10:14

Instructiuni din 8 aprilie 2010 (Instructiuni din 2010)

g) fisa cu incadrarea locurilor de munca si a activitatilor desfasurate in conditii de munca in care au lucrat soldatii si gradatii voluntari si fisa de evidenta a timpului care nu se ia in calcul la stabilirea timpului efectiv lucrat in conditiile respective, conform modelelor utilizate pentru cadrele militare in activitate;

Publicat in Monitorul Oficial 243 din 16 aprilie 2010 (M. Of. 243/2010)

Nuramet Demirel
Oaspete
Nuramet Demirel
15 ianuarie 2011 9:58

Art. 3. – (1) În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai
jos au următoarele semnificaţii:
q) stagiu de cotizare în specialitate – perioada în care o persoană
din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională,
precum şi din sistemul administraţiei penitenciare s-a aflat în una din
următoarele situaţii:
1. a avut calitatea de cadru militar în activitate;
2. a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen, militar cu
termen redus, elev al unei şcoli militare/şcoli de agenţi de poliţie sau
student al unei instituţii de învăţământ din sistemul de apărare, ordine
publică şi siguranţă naţională pentru formarea cadrelor militare,
poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul
administraţiei penitenciare, cu excepţia liceului militar;
3. a fost concentrată sau mobilizată ca rezervist;
4. a fost în captivitate;
 
5. a avut calitatea de funcţionar public cu statut special în
instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională,
precum şi din sistemul administraţiei penitenciare;
6. a avut calitatea de militar angajat pe bază de contract şi/sau
de soldat şi gradat voluntar .
Vis-a-vis de-aceasta mare realizare a d-lui Ministru Oprea ,nu putem decat sa-i multumim  ,neuitand totodata  si rolul primordial al  d-lui. Deputat Scutaru George care  ne-au sprijinit neconditionat in legiferarea acestor acte normative importante pentru segmentul soldatilor si gradatilor voluntari .

wpDiscuz