Participarea fregatei MĂRĂŞEŞTI la exerciţiul multinaţional SEA BREEZE 13
FREGATA “Mărăşeşti” participa, în perioada 8-20 iulie, la exerciţiul multinaţional SEA BREEZE 13, care are loc în Marea Neagră, apele teritoriale ale Ucrainei şi portul Odessa.
SEA BREEZE 13 este un exerciţiu întrunit, cu activităţi şi forţe participante din domeniile navale, aeriene şi terestre, având ca obiectiv principal dezvoltarea cooperării şi îmbunătăţirea interoperabilităţii dintre armatele unor ţări membre NATO şi armatele unor ţări partenere. Timp de două săptămâni, militari din Azerbaidjan, Bulgaria, Canada, Georgia, Germania, Italia, România, SUA, Turcia şi Ucraina vor desfăşura exerciţii de căutare şi salvare vieţi pe mare, recuperarea naufragiaţilor, de monitorizare a traficului navelor comerciale, de evacuare medicală, exerciţii de reacţie la primirea unei avertizări de ameninţare asimetrică, precum şi trageri de artilerie cu amamentul de la bordul navelor.
Fregata “Mărăşeşti” a plecat în misiune duminică, 7 iulie, din portul militar Constanţa. Nava are la bord un echipaj alcătuit din 227 marinari şi este comandată de comandorul Cornel Cojocaru.
.
FREGATA MĂRĂŞEŞTI
Deplasament (To): 5790 (încarcare maximă)
Dimensiuni (metri: lungime x lăţime x pescaj): 144,6 x 14,8 x 7
Propulsie: 4 motoare Diesel; 32000 CP
Viteza (Noduri): 27
Echipaj: 270 (25 ofiţeri)
Armament:
Rachete: Nava-Nava: 8 buc. tip SS-N-2C (Styx)
Tunuri: 2 x AK726(cal.76mm), binate; 4x Ak-630M(cal.30mm), 6 ţevi
Torpile: 2 x 3 tuburi lanstorpile (cal.533mm)
Grenade reactive: 2 x RBU 6000
*
FREGATA MĂRĂŞEŞTI PARTICIPĂ LA EXERCIŢIUL SEA BREEZE 13
Corespondenţe
Locotenent colonelul Corneliu PAVEL, ofiţerul de informare şi relaţii publice al fregatei MĂRĂŞEŞTI, pe timpul participării acesteia la Exerciţiul multinaţional SEA BREEZE 2013, Ucraina, a transmis următoarele corespondenţe:
.
8 iulie 2013, Odessa, Ucraina
DESCHIDEREA OFICIALĂ A EXERCIŢIULUI MULTINAŢIONAL SEA BREEZE 2013
Deschiderea oficială a Exerciţiului multinaţional SEA BREEZE 2013 a avut loc astăzi, la Odessa, la Clubul Ofiţerilor din marina militară ucraineană. Exerciţiul are loc sub egida Parteneriatului pentru Pace (PfP), program încheiat între ministerele apărării din Ucraina şi SUA.
În cuvântul de deschidere, Comandantul Forţelor Navale Ucrainiene, viceamiralul YURIY Ilyin, a salutat participarea Forţelor Navale Române la exerciţiu, alături de militarii din Azebaidjian, Bulgaria, Canada, Georgia, Germania, Italia, SUA, Turcia şi Ucraina.
Înscriindu-se pe linia cooperării şi interoperabilităţii între militari din state membre NATO şi state partenere, scopul SEA BREEZE îl constituie planificarea, conducerea şi executarea operaţiilor internaţionale de securitate pe mare şi de evacuare a non-combatanţilor.
Exerciţiul cuprinde patru secvenţe, în care peste 1300 de militari vor desfăşura acţiuni pe mare, pe uscat şi în aer. Pe ţărm vor avea loc exerciţii de desant amfibiu şi exerciţii de stins incendiu, iar pe mare navele, aeronavele şi scafandrii participanţi vor executa misiuni de căutare şi salvare naufragiaţi; misiuni de luptă anti-submarin; misiuni de supraveghere a traficului maritim, misiuni de inspecţie şi control la navele comerciale; exerciţii de remorcare a unei nave avariate.
Participarea fregatei MĂRĂŞEŞTI la exerciţiu oferă marinei militare ucrainiene un bun prilej de a exersa procedurile NATO precum şi sprijin în testarea capabilităţilor operaţionale ale fregatei “Hetman Sagaiydachniy”, în vederea certificării acesteia NATO Level 2, navă care urmează să participe la Operaţia ATALANTA din Golful Aden, împotriva pirateriei navale.
De asemenea, prezenţa fregatei MĂRĂŞEŞTI la exerciţiul multinaţional SEA BREEZE 2013, alături de militari din state NATO şi non-NATO, demonstrează încă o dată că Forţele Navale Române dispun de personal bine instruit, de forţe şi capabilităţi care pot acţiona oriunde pe mapamond, pentru asigurarea securităţii şi stabilităţii, în plan regional, împreună cu alţi parteneri.
.
9 iulie 2013, rada portului Odessa
ACTIVITĂŢI DE INSTRUCŢIE LA ANCORĂ
După deschiderea oficială a exerciţiului, au avut loc şedinţe de coordonare ale şefilor operaţiilor şi ofiţerilor de comunicaţii, pentru punerea la punct a ultimelor detalii ale exerciţiilor care urmează a se desfăşura şi pentru finalizarea procedurilor comune privind comunicaţiile, având în vedere că participanţii fac parte din ţări NATO şi non-NATO.
La bordul fregatei MĂRĂŞEŞTI, echipajul execută activităţi de instrucţie la ancoră, exerciţii de vitalitate, exerciţii de stingere a incendiilor, de astupare a găurilor de apă, exerciţii de comunicaţii cu celelalte nave din grupare.
Miercuri, 10 iulie, fregata va pleca de la ancoră, urmând să execute manevre tactice navale, împreună cu opt nave ucrainiene, două nave turceşti şi o navă a gărzii de coastă din Georgia exerciţii de navigaţie pe o pasă dragată, exerciţii de interdicţie maritimă, de inspecţie şi control la o navă suspectă de trafic ilegal, exerciţii de reaprovizionare pe mare, de transfer materiale uşoare, exerciţii de remorcaj a unei nave avariate, exerciţii de monitorizare a traficului naval.
.
9 iulie 2013
EXERCIŢIU DE STINS INCENDIU LA BORDUL FREGATEI MĂRĂŞEŞTI
“Începând din acest moment, intră în vigoare regula incidentului simulat!” a anunţat ofiţerul de cart prin staţia de convorbiri interioare. Acest anunţ atenţiona echipajul că urmează să se desfăşoare un exerciţiu pe navă şi toate anunţurile ulterioare nu semnalau o situaţie reală. La scurt timp, a fost dat semnalul de începere a exerciţiului de stins incendiul. Foc! Foc! Foc! Foc în compartimentul … puntea 2 Juliet! Acţionează grupa de atac!
Grupa de atac este alcătuită, de regulă din doi militari. Aceştia se deplasează rapid la locul unde se anunţă a fi un incident (incendiu sau gaură de apă) şi acţionează, cu mijloace specifice, într-un timp foarte scurt. S-a constatat în cazuri reale că, dacă un astfel de incident este lichidat sau limitat încă de la început, se pot preveni urmările nefaste. De aceea, rolul echipei de atac este foarte important în primele minute.
Grupa de vitalitate asigură menţinerea capabilităţilor nautice ale navei, în vederea desfăşurării în siguranţă a misiunilor. De exemplu, în cazuri reale de misiuni de război, dacă nava este lovită de o torpilă, grupa de vitalitate încearcă să limiteze distrugerile făcute, prin izolarea compartimentelor avariate, a găurilor din bordaj sau prin lichidarea incendiilor care pot apărea, oferind comandantului navei posibilitatea de a continua misiunea sau de a se retrage în cel mai apropiat port pentru reparaţii.
Grupa de vitalitate este alcătuită din mai multe echipe, cu roluri bine determinate. Aşa cum spuneam mai sus, prima echipă care acţionează este echipa de atac. În momentul în care s-a ordonat alarma de vitalitate, celelalte echipe se adună la locurile în care se găsesc echipamentele de protecţie şi materiale specifice cu care vor acţiona. A doua echipă care acţionează este echipa de support, alcătuită din patru membri. Militarii au la dispoziţie câteva minute să se echipeze, să îşi ia materialele necesare şi să ajungă la punctul de intrare în compartimentul avariat, unde sunt aşteptaţi de comandantul grupei de vitalitate, de controlorul aparatelor de respirat şi de sanitar.
După toate verificările necesare, echipa de support intră în compartimentul avariat. De regulă, la stingerea unui incendiu, primul militar acţionează cu un furtun care creează o perdea de apă, pentru protecţia întregii echipe, al doilea cu un furtun cu jet direcţionat, al treilea caută focarul incendiului cu o cameră termorezistentă, iar ultimul asigură manevrarea furtunelor de apă. Echipa este dotată cu un sistem de comunicaţii, prin care ţine legătura cu comandantul grupei de vitalitate, furnizând informaţii despre incendiu. Tot prin acest sistem, militarii sunt anunţaţi să iasă afară din compartimentul avariat, datorită consumării aerului din buteliile de respirat.
A treia echipă a grupei de vitalitate este echipa de izolare a compartimentului avariat. Rolul acesteia este să limiteze extinderea avariilor la compartimentele alăturate.
Pe o navă militară spaţiile sunt foarte limitate, fiind proiectate a avea roluri bine determinate fiecare dintre acestea. Un incident, chiar minor, poate crea o catastrofă. De exemplu, un banal incendiu la o priză dintr-o cabină se poate transforma în câteva minute într-o catastrofă, dacă pe o punte mai jos, sub cabina respectivă se află o magazie de muniţie şi dacă grupa de vitalitate nu este bine antrenată şi nu acţionează corespunzător.
Militarii de pe fregata MĂRĂŞEŞTI execută zilnic antrenamente pentru menţinerea deprinderilor dobândite şi pentru a asigura îndeplinirea misiunilor navei în cele mai bune condiţii.
Forţele Navale Române dispun de un sistem de pregătire profesională, care corespunde standardelor NATO şi UE, iar marinarii militari români sunt pregătiţi să îndeplinească întregul spectru de misiuni.
.
10 iulie 2013, Marea Neagră
FREGATA MĂRĂŞEŞTI, CEA MAI MARE NAVĂ A GRUPĂRII NAVALE SEA BREEZE 2013
Dimineaţă devreme, fregata MĂRĂŞEŞTI a ridicat ancora din rada portului Odessa, alăturându-se celorlalte nave militare din gruparea navală. Opt nave ucrainiene, două nave turceşti şi o navă a gărzii de coastă din Georgia au executat manevre tactice navale.
După terminarea manevrelor de plecare din zona Odessa, navele s-au aliniat, fomând un convoi lung, care se deplasa pe o pasă dragată. Concomitent aveau loc exerciţii de comunicaţii şi exerciţii de monitorizare a traficului naval din zonă. Două elicoptere militare ucrainiene survolau zona pentru a supraveghea securitatea aeriană a convoiului. Conform scenariului exerciţiului, după terminarea navigaţiei printr-o pasă dragată, navele şi-au schimbat evoluţia, navigând în formaţia “Diamant”, cu o formă geometrică hexagonală.
Aşa cum menţionam într-o corespondenţă anterioară, participarea fregatei MĂRĂŞEŞTI la exerciţiul multinaţional SEA BREEZE 2013 oferă marinei militare ucrainiene un bun prilej de a exersa procedurile NATO precum şi sprijin în testarea capabilităţilor operaţionale ale fregatei “Hetman Sagaiydachniy”, în vederea certificării acesteia NATO Level 2, navă care urmează să participe la Operaţia ATALANTA din Golful Aden, împotriva pirateriei navale. Acest fapt arată că Forţele Navale Române dispun de personal şi capabilităţi pentru a-şi îndeplini misiunile stabilite şi angajamentele asumate de către ţara noastră în cadrul sistemului de securitate naţională şi internaţională, precum şi implicarea activă a marinarilor militari români în activităţi multinaţionale.
Echipajul fregatei MĂRĂŞEŞTI a executat, împreună cu echipajul fregatei “Hetman Sagaiydachniy”, trei exerciţii cu grad ridicat de dificultate, reaprovizionare şi transfer materiale uşoare pe mare, remorcarea unei nave avariate şi un exerciţiu de inspecţie şi control la o navă suspectă, oferind echipajului ucrainean posibilitatea de a acţiona conform procedurilor şi standardelor NATO.
Toate activităţile de instruire în comun s-au încheiat puţin după apusul soarelui, efortul remarcabil al marinarilor români fiind susţinut de profesionalism şi dorinţa de a oferi marinarilor ucrainieni suportul necesar în vederea testării capabilităţilor operaţionale.
.
10 iulie 2013
EXERCIŢIU DE REAPROVIZIONARE ŞI TRANSFER MATERIALE UŞOARE PE MARE
“Fregata ucraineană “HETMAN SAGAIYDACHNIY” execută o misiune de lungă durată pe mare, împotriva pirateriei navale. După mai multe zile de misiune, are nevoie de reaprovizionare, fără a-şi întrerupe misiunea. Conform procedurilor militare, apelează la o navă militară de sprijin logistic din apropiere”. Aceasta a fost o parte a scenariului exerciţiului multinaţional SEA BREEZE 2013.
Fregata MĂRĂŞEŞTI “a jucat” rolul navei de sprijin logistic. Cu multă iscusinţă, comandanţii şi navigatorii celor două fregate au apropiat navele la o distanţă de aproximativ 40-50 m una de alta, mergând paralel cu o viteză de opt noduri, în condiţii de maximă siguranţă.
Apoi, echipele cu roluri pentru manevra de reaprovizionare pe mare (RAS – Replenishment at Sea) au dat mai multe legături (saule, parâme) de la o navă la alta, legături prin care s-a realizat un transfer de materiale uşoare.
Prin această manevră o navă poate primi, din mers, fără a-şi întrerupe misiunea, combustibili, apă, alimente şi materiale. Reaprovizionarea pe mare, pentru o navă militară care desfăşoară acţiuni în zone situate departe de ţărm, este considerată foarte importantă pentru îndeplinirea cu succes a misiunilor primite, fără a se întrerupe cursul acţiunii.
Echipajul fregatei MĂRĂŞEŞTI a demonstrat încă o dată că este bine pregătit să îndeplinească întregul spectru de misiuni şi că Forţele Navale Române dispun de personal şi capabilităţi pentru a-şi îndeplini angajamentele asumate de către ţara noastră în cadrul sistemului de securitate internaţională.
.
11 iulie 2013, Marea Neagră
EXERCIŢIU DE REMORCARE A UNEI NAVE AVARIATE
“Fregata ucraineană “HETMAN SAGAIYDACHNIY”, aflându-se în misiune de patrulare şi supraveghere a traficului naval, primeşte ordin de la comandantul grupării navale din care face parte să remorcheze o navă aflată în dificultate”. Aşa era scenariul exerciţiului. Fregata MĂRĂŞEŞTI avea rolul navei aflată în dificultate, ce trebuia remorcată.
Orice navă militară, care participă la misiuni de luptă sau la misiuni de asistenţă umanitară, trebuie să fie în măsură să acorde sprijin unei alte nave care se află în imposibilitatea de a-şi continua drumul în condiţii de siguranţă.
Fregata românească a fost astăzi, pentru marinarii militari ucrainieni, care se pregătesc să plece în misiune de luptă în Golful Aden şi Oceanul Indian, suportul de care aceştia aveau nevoie pentru exersarea procedurilor conform standardelor intenaţionale şi pentru evaluarea navei şi a echipajului fregatei vecinilor noştri, în vederea certificării NATO Level 2.
Încă o dată, marinarii militari români au demostrat că Forţele Navale Române dispun de un sistem de pregătire profesională, care corespunde standardelor NATO şi UE.
.
11 iulie 2013, Marea Neagră
ANTRENAMENT – RECUPERAREA UNUI OM CĂZUT ÎN APĂ
Oscar a fost azi dimineată protagonistul marinarilor de pe fregata MĂRĂŞEŞTI. Cine este Oscar? Este manechinul care “cade” peste bord şi apoi este “salvat” şi adus înapoi de către grupa de recuperare, în timpul antrenamentelor. Şeful de echipaj al fregatei a coordonat acest exerciţiu, care s-a desfăşurat în câteva minute.
La darea semnalului “Om la apă! Om la apă! Om la apă în bordul …!” se alege cea mai potrivită variantă de recuperare a victimei şi de aducere la bord. Există posibilitatea de a salva persoana cu înotătorul de serviciu, dacă victima este în apropierea navei. Dacă distanţa dintre navă şi omul din apă este mare, acesta este recuperat de echipa de salvare, care se deplasează cu o ambarcaţiune rapidă.
După ce este adusă la bord, persoana salvată este preluată de echipa medicală, pentru a i se acorda îngrijirile necesare.
Menţinerea deprinderilor marinarilor militari, prin antrenamente zilnice pentru diferite situaţii care se pot întâlni pe parcursul executării misiunilor de luptă, contribuie semnificativ la îndeplinirea în bune condiţii a obiectivelor primite.
.
11 iulie 2013, Marea Neagră
EXRCIŢIU DE INSPECŢIE ŞI CONTROL LA O NAVĂ SUSPECTĂ
Traficul ilegal de persoane sau de mărfuri, nerespectarea regulilor şi legislaţiei internaţionale privind comerţul pe mare, pirateria navală, sechestrarea de nave cu echipajele lor, toate acestea sunt ameninţări asimetrice, flagel cu care se confruntă omenirea la început de secol XXI.
România, ţară cu deschidere la mare şi la Oceanul Planetar, face parte din ţările privilegiate, care se bucură de condiţii naturale pentru a fi parte activă a comerţului pe mare, pentru a fi un actor al exploatării resurselor marine, dar şi pentru a fi ţinta traficului şi comerţului ilegal pe calea apelor.
Forţele Navale Române contribuie activ la asigurarea securităţii maritime şi fluviale a ţării, la promovarea şi dezvoltarea diplomaţiei navale a României, prin toate acţiunile care le desfăşoară, în plan naţional sau internaţional.
Prezenţa fregatei MĂRĂŞEŞTI la Exerciţiul multinaţional SEA BREEZE 2013 demonstrează faptul că Forţele Navale Române sunt parte activă a iniţiativelor de cooperare regională, că pot îndeplini angajamentele asumate de către ţara noastră în cadrul sistemului de securitate internaţională.
Fregata românească a jucat un dublu rol în acest exerciţiu, care se află la cea de-a XVI-a ediţie, având ca obiectiv principal cooperarea internaţională, în cadrul Parteneriatului pentru Pace (PfP). Primul rol, ca parte activă în asigurarea păcii şi stabilităţii regiunii, prin executarea operaţiilor internaţionale de securitate pe mare şi de evacuare a non-combatanţilor, în cazul unor dezastre, iar al doilea rol ca suport pentru evaluarea fregatei ucrainiene “Hetman Sagaiydachniy”, în vederea certificării acesteia NATO Level 2, navă care urmează să participe la Operaţia ATALANTA din Golful Aden, împotriva pirateriei navale.<
În misiunile de supraveghere a traficului maritim şi în misiunile de control la navele comerciale suspecte, cele mai tensionate şi mai importante acţiuni ale militarilor sunt inspecţiile la bordul navelor civile, atunci când nu ştii cum va reacţiona echipajul, dacă acesta este ostil sau cooperant.
La exerciţiul de astăzi, echipajul fregatei MĂRĂŞEŞTI a acţionat conform procedurilor standard, oferind marinarilor ucrainieni posibilitatea de a-şi perfecţiona modalităţile de acţiune în astfel de situaţii.
Nava românească a avut rolul unei nave comerciale, suspectă de trafic ilegal de mărfuri. Aceasta a fost interogată, prin radio, de nava ucraineană, care executa o misiune de supraveghere a tranzitului comercial printr-un raion maritim şi, după colectarea informaţiilor, o echipă de inspecţie a urcat la bord pentru a controla documentele, încărcătura şi echipajul.
Cooperarea dintre echipajul fregatei MĂRĂŞEŞTI şi militarii ucrainieni, realizată pe parcursul acestui complex exerciţiu, subliniază faptul că Forţele Navale Române dispun de personal şi capabilităţi pentru a-şi îndeplini misiunile stabilite şi angajamentele asumate de către ţara noastră în cadrul sistemului de securitate internaţional.
.
12 iulie 2013, portul Odessa, Ucraina
ACOSTAREA ÎN PORTUL ODESSA, UCRAINA
După aproximativ o săptămână de la plecarea din portul Constanţa, fregata MĂRĂŞEŞTI a acostat în portul Odessa. În toată această perioadă, nava a parcurs peste 430 de mile marine, iar echipajul a executat exerciţii în comun cu marinarii participanţi la Exerciţiul multinaţional SEA BREEZE 2013, pentru dezvoltarea şi întărirea interoperabilităţii între militari din state membre NATO şi state partenere, în scopul executării operaţiilor internaţionale de securitate pe mare şi de evacuare a non-combatanţilor.
Pentru câteva zile, exerciţiul continuă la ţărm, după care vor fi reluate antrenamentele întrunite pe mare.
Prin prezenţa fregatei MĂRĂŞEŞTI în portul Odessa, marinarii militari români promovează şi dezvoltă imaginea Forţelor Navale Române în plan regional, contribuind activ la punerea în practică a politicii de securitate a României, ca partener activ al sistemului de securitate internaţională.
.
15 iulie 2013, portul Odessa, Ucraina
EXERCIŢIUL MULTINAŢIONAL SEA BREEZE 2013
Fregata MĂRĂŞEŞTI continuă exerciţiile pe mare
Ora 08.00. Ceremonialul de ridicare a pavilionului şi geacului. Toţi marinarii fregatei MĂRĂŞEŞTI sunt gata de misiune. Nava a plecat astăzi dimineaţă din portul Odessa pentru a continua exerciţiile întrunite pe mare, împreună cu patru nave militare ucrainiene, două nave turceşti şi o navă a patrulei de coastă din Georgia.
Marinarii militari din cele patru ţări vor acţiona împreună în următoarele zile, conform scenariului Exerciţiului multinaţional SEA BREEZE 2013, pentru salvarea non-combatanţilor în cazul unui cutremur de mari proporţii, scenariu din care nu vor lipsi acţiunile împotriva ameninţărilor asimetrice şi împotriva pirateriei navale. Echipajul fregatei MĂRĂŞEŞTI va executa, împreună cu marinarii ucrainieni, trageri reale cu instalaţiile de artilerie de la bord în raioanele maritime de antrenament.
Până acum, militarii de pe fregata MĂRĂŞEŞTI şi-au îndeplinit toate misiunile primite de la comandantul grupării navale, dovedind că Forţele Navale Române dispun de personal şi capabilităţi pentru a-şi îndeplini misiunile stabilite şi angajamentele asumate de către ţara noastră în cadrul sistemului de securitate naţională şi internaţională.
.
16 iulie 2013, Marea Neagră
EXERCIŢIUL MULTINAŢIONAL SEA BREEZE 2013
Fregata MĂRĂŞEŞTI continuă exerciţiile pe mare
Scenariu: O coaliţie de forţe execută o operaţie împotriva pirateriei navale în regiunea Odessa. Forţele sunt prezente atât în raioanele maritime cât şi în port. Componenta maritimă a forţelor primeşte ordin să supravegheze traficul naval, fiind semnale că ambarcaţiuni rapide inamice pot declanşa atacuri asupra navelor comerciale.
După navigaţia printr-o pasă dragată de mine marine, navele militare au intrat în formaţie, având nava comandant a grupării în mijloc, pentru a-i asigura siguranţa faţă de posibilele atacuri ale ambarcaţiunilor rapide. Două avioane de luptă şi un elicopter au survolat zona, căutând ambarcaţiunile suspecte.
În timpul misiunii de supraveghere a traficului şi de interdicţie maritimă, fregata MĂRĂŞEŞTI a avut un incident la bord şi a cerut ajutorul navelor din apropierea sa. Era tot o parte a scenariului SEA BREEZE, prin care marinarii militari români ofereau marinarilor de pe fregata “Hetman Sagaiydachniy” un bun prilej de a exersa procedurile NATO precum şi sprijin în testarea capabilităţilor operaţionale ale navei, în vederea certificării acesteia NATO Nivel 2.
În hangar, militarii români au simulat condiţiile unui incendiu, mult fum şi întuneric. Doi răniţi îşi aşteptau salvatorii. Militarii ucrainieni au venit la bordul fregatei MĂRĂŞEŞTI, fiind pregătiţi cu materialele necesare stingerii incendiului şi acordării primului ajutor răniţilor, iar elicopterul de pe fregata “Hetman Sagaiydachniy” era pregătit pentru evacuarea medicală.
După încheierea acestui exerciţiu, navele şi-au reluat misiunea de supraveghere a traficului maritim, schimbul de informaţii făcându-se pe suportul comunicaţiilor reale, conform procedurilor Parteneriatului pentru Pace (PfP).
Forţele Navale Române se remarcă printr-un grad ridicat de implicare în activităţi internaţionale, prin profesionalism şi standarde ridicate de instruire. Marinarii militari continuă să-şi adapteze metodele de acţiune la contextul actual, prin încorporarea lecţiilor învăţate din misiunile desfăşurate în teatrele de operaţii.
.
17 iulie 2013, Marea Neagră
EXERCIŢIUL MULTINAŢIONAL SEA BREEZE 2013
Nimicirea unei ambarcaţiuni suspecte de acte de piraterie
-Tunul de 76mm a fost vedeta zilei-
Fregata MĂRĂŞEŞTI, împreună cu fregata ucraineană HETMAN SAGAIYDACHNIY, executau o misiune împotriva pirateriei şi de interdicţie maritimă într-un raion din Marea Neagră.
După câteva ore de marş, observatorii de pe puntea Etalon au raportat prezenţa unei ambarcaţiuni suspecte în relevment 30° prova-babord, la o distanţă de aproximativ 30 de cabluri. Ţinta a fost localizată şi a fost monitorizată de către servanţii de la sistemul centralizat de conducere a focului. Militarii din grupa pentru apărarea apropiată a navei (Force Protection) a fost alarmată, iar ofiţerul de cart a pus în aplicare procedurile standard de interogare şi identificare prin radiotelefon. Niciun răspuns…
“Alarmă de luptă! Grup tunuri navale, pregătiţi Complexul artileristic AK 726 pentru tragere!” a ordonat imediat comandantul navei. Artileriştii de la bordul fregatei MĂRĂŞEŞTI erau în centrul atenţiei, iar tunul de 76 mm devenea vedeta zilei. “Încărcaţi instalaţiile cu lovituri! Cuplaţi circuitele de manevră! Executaţi armările hidraulice!” încă trei comenzi ferme date de către comandant.
În câteva minute totul era pregătit. În acelaşi timp, observatorii urmăreau ţinta prin binocluri, ofiţerii de cart din comanda de marş, timonierii, carturile de la radarele de navigaţie, comandanţii grupelor motoare asigurau deplasarea navei în condiţii de siguranţă pentru tragere. Fiecare îşi îndeplinea cu precizie şi profesionalism rolul său, ca un mecanism de roţi dinţate ale unui ceas ce arată întotdeauna ora exactă.
După ce toate informaţiile colectate despre ambarcaţiune indicau faptul că aceasta este suspectă de piraterie, comandantul a luat decizia de nimicire a acesteia. “Orientaţi instalaţiile!… Cuplaţi circuitele de tragere!… după câteva momente artileriştii raspundeau … circuitele de tragere sunt cuplate!…
Atenţiune!… FOC! În mai puţin de trei secunde, ţinta navală, care se afla la o distanţă de peste cinci kilometri şi juca rolul de ambarcaţiune suspectă în Exerciţiul SEA BREEZE 2013, a dispărut de pe suprafaţa apei.
După alte câteva zeci de secunde, fumul de la tragere a fost luat de vânt, marea s-a liniştit şi nimic nu mai amintea de ambarcaţiunea suspectă. La fel se poate întâmpla şi în cazuri reale. Fregata MĂRĂŞEŞTI este nava militară românească cu cele mai multe sisteme de armament la bord, fiind în măsură să declanşeze rapid lupta împotriva unui inamic în cele trei medii, aerian, la suprafaţă sau sub apă.
Apoi, fregata MĂRĂŞEŞTI şi-a continuat marşul, împreună cu fregata ucraineană HETMAN SAGAIYDACHNIY, trecând la executarea următorului exerciţiu, în cadrul Parteneriatului pentru Pace (PfP).
Marinarii militari români contribuie activ la asigurarea securităţii maritime şi fluviale, la promovarea şi dezvoltarea diplomaţiei navale a României, fiind adevăraţi ambasadori ai ţării nostre pe mările şi oceanele lumii.
sursa: www.navy.ro/
Lasă un comentariu
Liga Militarilor Profesionisti din Romania, transmite camarazilor nostri de etnie turco-musulmana, cu ocazia sarbatorilor, traditionalul,
Ramazan bayram mubarek olsun!
.
Consiliul Director L.M.P.
Forza Marina!!!!
Am citit articolul de pe site si am vazut toate fotografiile pe pagina de facebook a lmp. Felicitari marinarilor. Felicitari ligii militarilor profesionisti din Constanta.
Dar ce facem in continoare? ma refer in afara unitatii dupa program?
Soldele sgp-ilor se vor mari? taxele si impozitele s-au marit, curentul s-a scumpit, alimentele la fel, ratele la banci cresc ca cotele apelor Dunarii… viata s-a scumpit in totalitate, iar noi cei de jos o ducem din ce in ce mai greu, mai ales care au familii cu copii.
Cand se vor mari soldele sgp-ilor? Ce se mai aude cu acele proiecte de lege?
salarile noatre a celor din marina (sgp) sunt mai mici cu 300 – 400 de lei fata de cele de la terestrii, pentru ca servim masa la nava zilnic de trei ori in programul de 8 ore (mic-dejun , supliment si pranz); ca sa te apropri cat decat trebuie sa bagi servicii la greu; daca nu esti pe servicii si bagi la 8 ore, pe data de 15 ale lunii esti trist tare; viata de marinar este frumoasa vazuta de afara; eu nu va doresc sa prindeti o furtuna de gradul 6.7.8 sau sa dormiti in cuseta vara, la multe grade celsius cu cearceafurile ude de treanspiratie, ori iarna la multe grade minus, sa bagati carturi la schela navei, si multe multe alte privatiuni specifice meseriei… noi marinarii nu ne plangem dar dorim sa aratam ca viata de marinar nu este asa de usoara cum cred unii camarazi din alte forte si arme; si cu toate astea facem aceasta munca din pasiune pentru marina, din respect pentru Fortele Navale Romane;
Onoare si Patrie!
va saluta cu respect pentru liga caporalilor,
Matelotul
Pe 18 decembrie 2012 LMP a avut o intalnire oficiala cu Am.(ret) Petre Zamfir, veteran de razboi fost marinar pe celebrul submarin “Delfinul” in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial.
In acea zi de iarna cu cateva zile inaintea Sfintelor Sarbatori ale Craciunului, am avut privilegiul si bucuria in acelasi timp, de a lua un interviu filmat domnului Amiral la Cercul Militar Constanta in sala de protocol.
Tin minte ca la un moment dat, Amiralul Petre Zamfir a spus:
“Daca marea ar fi linistita, nu am mai avea loc de marinari…”
Perfect adevarat. Marinaria nu este o meserie usoara, ea implica munca, talent, curaj si mai ales pasiune.
Va invit sa cititi articolul:
“LECTIA DE ISTORIE, EROISM, MORALITATE SI PATRIOTISM – AM. (RET) PETRE ZAMFIR – SUBMARINUL NMS DELFINUL IN CEL DE-AL DOILEA RAZBOI MONDIAL”
http://www.ligamilitarilor.ro/activitati/lectia-de-istorie-eroism-moralitate-si-patriotism/
Cap. Mugurel Lupu _ F-222 – vicepresedinte LMP
Adevarat. De la ce nava esti?
din Bistrita salutari camarazilor de pe fregata “Marasesti”. Succes in continuare.
Salutari marinarilor de pe fregata MARASESTI va asteptam acasa alaturi de cei dragi.
Cap. Radu Gabriel F-222 membru in consiliul director LMP
Salutari sgp-ilor de F111-Fregata Marasesti .Profesionisti desavarsiti.Va asteptam alaturi de noi,in L.M.P.
Cap.Mugurel Lupu-F222-Vicepresedinte L.M.P
Note de 10 pentru toti membri echipajului Fregatei F-111 “Marasesti”.
Marinari adevarati!
Vant bun din pupa la intoarcerea in tara!
Danut M. – Vicepresedinte LMP
Imagini frumoase ce arata munca marinarilor militari de pe fregata “Marasesti”.
Mult succes in continuare!
Bun cart inainte!
Salutari marinarilor, din partea camarazilor din Satu Mare. Faine is pozele, numai pe site-ul vostru noi, cei din cealalta parte a tarii, putem vedea activitatea marinarilor romani. Felicitari si sa auzim de bine pentru sgp.
Onoare si patrie!
Mai multe fotografii pe pagina de facebook a Ligii Militarilor Profesionisti:
https://www.facebook.com/ligamilitarilor?ref=hl
Fotografiile din articol pot fi vizualizate marit ci click stanga.
.
Danut ALBU – L.M.P.